Η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Cosco Shipping Energy Transportation (CSET), η εταιρεία δηλαδή εκμετάλλευσης tankers της Cosco Shipping Group και η Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), θυγατρική της China State Shipbuilding Corporation (CSSC), ανέπτυξαν ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) με μεθανόλη .
Η νέα γενιά σχεδίασης VLCC, χωρητικότητας 310.000 dwt, που αναπτύχθηκε από κοινού από τις εν λόγω εταιρείες, είναι εξοπλισμένη με δύο δεξαμενές καυσίμου μεθανόλης χωρητικότητας έως και 10.000 κυβικών μέτρων, οι οποίες θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στο σύνολο των απαιτήσεων καυσίμου ενός ταξιδιού. Να σημειωθεί ότι η πράσινη μεθανόλη έχει μεγάλες δυνατότητες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Από την πλευρά της η CSET δήλωσε ότι ο σχεδιασμός αυτού του VLCC παρέχει μια νέα και πρακτική λύση για την επιλογή καυσίμου μεγάλου μεγέθους tanker.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έλαβε κατ’αρχήν έγκριση (AiP), η οποία εκδόθηκε ανεξάρτητα από δύο νηογνώμονες και ειδικότερα τους DNV & China Classification Society (CCS).
Τέλος, να αναφερθεί ότι το νέο κοινό έργο ακολουθεί την ανάπτυξη του πρώτου στον κόσμο LNG carrier, τύπου VLCC διπλού καυσίμου της Cosco, που παραγγέλθηκε το 2017 στο Dalian ως τυπικό πλοίο με καύσιμο HFO, ωστόσο το 2018 η εταιρεία επέλεξε να αναβαθμίσει και να το κάνει διπλού καυσίμου.