Δεξαμενόπλοια: Γιατί δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο με βάση τον αριθμό πλοίων βρίσκεται επί του παρόντος στο 8,7%.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «αν και πλησιάζει τα επίπεδα του 2020 και του 2021, παραμένει σχεδόν 40% κάτω από τη μέση αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο που παρατηρήθηκε μεταξύ 2014 και 2019.

Παρά το δυναμικό ξεκίνημα του 2024 με σχεδόν 67 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων από έτος σε έτος, η αγορά δεξαμενόπλοιων χρειάζεται περισσότερες παραγγελίες. Σχεδόν το 50% του ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων αποτελείται από vintage πλοία (ηλικίας 16+ ετών).

– Ο τομέας VLCC έχει το πιο σοβαρό πρόβλημα γερασμένου στόλου σε σύγκριση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Εδώ, συνολικά 269 πλοία (30% του στόλου VLCC) είναι ηλικίας άνω των 16 ετών, με μόνο 37 νέα VLCC επί του παρόντος σε παραγγελία (4% αναλογία στόλου βιβλίου παραγγελιών προς VLCC).

Πιο συγκεκριμένα, 31 από αυτά τα νέα VLCC έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2026 και το 2027. Η αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων (σε DWT) ήταν περίπου 2 % το 2023.

Οι προβλέψεις των αναλυτών του Xclusiv Shipbrokers που βασίζονται στο βιβλίο παραγγελιών και στην απόσυρση περίπου 7,3 εκ. DWT σε ετήσια βάση που πηγαίνουν για παλιοσίδερα (βάσει κατά μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών – από το 2013) είναι ότι η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα είναι το 2024: 0,02%, 2025: 1,7%, 2026: 1,8%.

Η πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για τον Μάρτιο του 2024 παρουσιάζει μια σαφή εικόνα: μια καλύτερη αγορά αργού και πετρελαίου προϊόντων όσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση για το άμεσο μέλλον. Αυτό μαζί με τη στενή ανάπτυξη του στόλου των δεξαμενόπλοιων για τα επόμενα χρόνια, μεταφράζεται σε ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία για την αγορά δεξαμενόπλοιων, τροφοδοτώντας την αισιοδοξία μεταξύ των επενδυτών και των πλοιοκτητών.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο