Διαμαρτυρία ναυτικών που εργάζονται στη Διώρυγα της Κορίνθου

Με μια επιστολή διαμαρτυρίας, οι δεκαεννέα (19) από τους είκοσι (21) εναπομείναντες Ναυτεργάτες που επανδρώνουν τα σκάφη της Διώρυγας Κορίνθου εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για τη βλαπτική τροποποίηση του επί δεκαετίες καθιερωμένου συστήματος βαρδιών.

Η εν λόγω τροποποίηση, η οποία εφαρμόστηκε μονομερώς και αιφνιδιαστικά από τη Διοίκηση, χαρακτηρίστηκε σε έγγραφο του Προϊσταμένου της Ναυτικής Υπηρεσίας με ημερομηνία (21/02/2025) ως «έκτακτο, προσωρινό και αναγκαίο μέτρο».

Ωστόσο, παρά το σημαντικό χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την αποκατάσταση της προηγούμενης κατάστασης και την επιστροφή στο σύστημα εργασίας που είχε διαμορφωθεί με τη συμφωνία και συναίνεση των ναυτεργατών και εφαρμοζόταν απρόσκοπτα επί δεκαετίες.

Επισημαίνουμε ότι η ισχύουσα νομοθεσία, όπως αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού και συγκεκριμένα: το Π.Δ. 152/2003 (ΦΕΚ 124/Α/23.05.2003), ο Ν. 4078/2012 (ΦΕΚ 179/Α/20.09.2012), η Υ.Α. 3522.2/0/2013 (ΦΕΚ Β’ 1553/21.06.2013), καθώς και τα Π.Δ. 3/2017 και 8/2021,

τα οποία ενσωματώνουν τις Οδηγίες 1999/63/ΕΚ και 1999/95/ΕΚ και κυρώνουν τις διατάξεις της MLC 2006, καθιερώνουν ρητά ότι οι Ναυτικοί επιβάλλεται να έχουν τουλάχιστον 10 ώρες ανάπαυσης εντός κάθε 24ώρου.

Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, εξετάσαμε συστηματικά το διάστημα από 11/05 έως και 09/06/2025 και καταγράψαμε τεκμηριωμένα ότι κάθε Δευτέρα, για οκτώ (8) από τους δώδεκα (12) Ναυτεργάτες που εκτελούν φυλακές, παραβιάζεται συστηματικά και ανελλιπώς το ελάχιστο όριο ανάπαυσης και προσθέτει:

“Κατά συνέπεια, οι δικαιολογίες της Διοίκησης περί ευνοϊκότερων συνθηκών από αυτές που προβλέπει η νομοθεσία είναι ανυπόστατα ψεύδη και κοινώς μπαρούφες.

Την ίδια στιγμή η τοπική Λιμενική Αρχή, αν και διαθέτει τόσο την αρμοδιότητα όσο και τα ημερολόγια φυλακών κάθε σκάφους, που αποδεικνύουν τις συστηματικές παραβιάσεις, δεν έχει πραγματοποιήσει καμία αυτοψία, δεν έχει εντοπίσει καμία παράβαση και δεν έχει εφαρμόσει τις προβλεπόμενες κυρώσεις, όπως ορίζει η νομοθεσία.

Θεωρούμε ανεπίτρεπτο να λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα την υγεία, την ασφάλεια και την οικογενειακή ζωή των εργαζομένων, πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς να ζητείται η γνώμη ή η συναίνεσή τους.

Η απουσία εκπροσώπησης και αντίδρασης από το Επιχειρησιακό σωματείο των εργαζομένων, ανάγκασε τους ίδιους τους Ναυτεργάτες να αναλάβουν την ευθύνη υπεράσπισης των εργασιακών τους δικαιωμάτων όσων, εν πάση περιπτώσει, έχουν απομείνει”.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο