Διάσωση 92 μεταναστών από το πλοίο-ασθενοφόρο Ocean Viking ανοιχτά της Λιβύης

Διέτρεχαν σοβαρό κίνδυνο, καθώς το παραφορτωμένο φουσκωτό σκάφος στο οποίο επέβαιναν είχε αρχίσει να ξεφουσκώνει – Περίπου 40 ασυνόδευτοι ανήλικοι μεταξύ των διασωθέντων

Στη διάσωση 92 μεταναστών ανοιχτά της Λιβύης προχώρησε το Σάββατο το Ocean Viking, το πλοίο-ασθενοφόρο που μισθώνει η SOS Méditerranée.  Οι επιζήσαντες διέτρεχαν σοβαρό κίνδυνο, καθώς επέβαιναν σε φουσκωτό σκάφος που ήταν παραφορτωμένο και είχε αρχίσει να ξεφουσκώνει, όπως ανακοίνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση με έδρα τη Μασσαλία.

Ανάμεσα στους ανθρώπους που διασώθηκαν ήταν «εννέα γυναίκες και περίπου 40 ασυνόδευτοι ανήλικοι» προσέθεσε η ΜΚΟ σε μήνυμά της στο Twitter.  Στην πλειονότητά τους οι πρόσφυγες και μετανάστες ήταν «εξαντλημένοι», ενώ ορισμένοι έφεραν εμφανή χημικά εγκαύματα από καύσιμα και τραύματα.  Τους προσέφεραν φροντίδες μέλη της SOS Méditerranée και ομάδα του Ερυθρού Σταυρού.  Όσοι ήταν υπερβολικά αδύναμοι χρειάστηκε να μεταφερθούν με φορείο και το πλήρωμα του πλοίου τους τύλιξε με κουβέρτες για να τους ζεστάνει.

Η οργάνωση βοήθειας και περίθαλψης γνωστοποίησε το απόγευμα του Σαββάτου ότι οι ιταλικές Αρχές της υπέδειξαν το Σαλέρνο (δυτικά) ως «ασφαλές λιμάνι για αποβίβαση».  Ο λιμένας απέχει 450 ναυτικά μίλια (833 χλμ.) από το σημείο όπου βρισκόταν το Ocean Viking.

«Οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για επιδείνωση, φοβόμαστε ότι το παρατεταμένο ταξίδι θα βλάψει τους διασωθέντες, που βρίσκονται ήδη σε ευάλωτη κατάσταση» υπογράμμισε η ΜΚΟ.

Στις αρχές του Ιανουαρίου, διεθνείς μη κυβερνητικές οργανώσεις που συμμετέχουν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο κατήγγειλαν πως η ιταλική κυβέρνηση κάνει συστηματική προσπάθεια ώστε να παρεμβάλλονται προσκόμματα στην προσφορά βοήθειας σε ανθρώπους που κινδυνεύουν στη θάλασσα, στο πλαίσιο της αντιμεταναστευτικής πολιτικής της.

Επεσήμαναν ιδίως τις συνέπειες διατάγματος που υποχρεώνει τα πλοία τους να κατευθύνονται «αμέσως» έπειτα από κάθε διάσωση σε λιμάνι της Ιταλίας, καθώς και ότι τους υποδεικνύονται πλέον μόνο μακρινά λιμάνια, έτσι ώστε να μειώνεται η δυνατότητά τους να προσφέρουν βοήθεια.

Η κεντρική Μεσόγειος είναι η πιο επικίνδυνη μεταναστευτική οδός στον κόσμο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ), μέρος του συστήματος του ΟΗΕ.  Ο ΔΟΜ εκτιμά πως το 2022 έχασαν τη ζωή τους σε αυτήν τουλάχιστον 1.417 πρόσφυγες και μετανάστες.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο