Διεθνές Συμπόσιο Ναυλομεσιτών: Νέες διαδρομές και γεωπολιτικά ρίσκα στη ναυτιλία (pics)

Στον Πειραιά οι καθοδηγητές της παγκόσμιας αγοράς – Στο επίκεντρο του 9ου Global Symposium Maritime Executives βρέθηκαν οι γεωπολιτικές ανατροπές και ο αντίκτυπός τους στο διεθνές εμπόριο – Στο περιθώριο του συνεδρίου, η Hellenic Shipbrokers Association γιόρτασε τα 50 χρόνια δράσης

Σε μια περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια ναυτιλία δοκιμάζεται από την ένταση των γεωπολιτικών συγκρούσεων, τις ανατροπές στις εμπορικές ροές και την επιτάχυνση ενεργειακών μετατοπίσεων, ο Πειραιάς αποτέλεσε – για ακόμη μία φορά – το σημείο συνάντησης των πρωταγωνιστών της αγοράς στο πλαίσιο του 9ου Global Symposium Maritime Executives.

Το συνέδριο που συνδιοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από την Hellenic Shipbrokers Association (HSA) και τον Baltic Exchange, πραγματοποιείται με μεγάλη επιτυχία, συγκεντρώνοντας κορυφαία στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας, οικονομικούς αναλυτές και θεσμικούς εκπροσώπους.

Στην ατζέντα κυριάρχησε το ερώτημα: πώς επανακαθορίζεται η παγκόσμια ναυτιλιακή στρατηγική υπό το πρίσμα των γεωπολιτικών εντάσεων σε Ερυθρά Θάλασσα, Ουκρανία, Ανατολική Μεσόγειο και Νότιο Ειρηνικό. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του HSA, κ. Γιάννης Κοτζιάς στο newmoney: «Ζούμε σε ένα περιβάλλον διαρκούς αβεβαιότητας. Οι θαλάσσιες διαδρομές αλλάζουν. Η Αμερική εξάγει πετρέλαιο, η Κίνα προσαρμόζει τις εισαγωγές της, και ο Περσικός Κόλπος δεν είναι πια δεδομένος. Το ρίσκο στις γραμμές ανεφοδιασμού είναι υψηλότερο από ποτέ.Οι brokers διαβάζουν την αστάθεια σαν ραντάρ

Στο φόρουμ αναλύθηκαν τα σύνθετα δεδομένα της εποχής: από τις ενεργειακές ανακατατάξεις, την αναδιοργάνωση του παγκόσμιου logistics chain, μέχρι την άνοδο της ναυτιλίας μεγάλων αποστάσεων (long-haul), λόγω της αποφυγής διαδρόμων υψηλού ρίσκου.

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν πως καμία πρόβλεψη δεν μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής – μόνο αναλύσεις, εκτιμήσεις και σήματα-καμπανάκια στο “ραντάρ” των επαγγελματιών: «Αυτός είναι ο ρόλος του σύγχρονου broker: να διαβάζει τους οιωνούς, να εκτιμά, να αποφασίζει. Όχι να μαντεύει», υπογράμμισε ο κ. Κοτζιάς. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στον καταλυτικό ρόλο του Baltic Exchange – του οργανισμού που παρακολουθεί καθημερινά τις μεταβολές στους ναυλοδείκτες – καθώς και στη σημασία της συνεργασίας του με την HSA για την ενίσχυση της διαφάνειας και της τεκμηρίωσης στον κλάδο.

Η HSA γιορτάζει 50 χρόνια

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αστάθειας, η Hellenic Shipbrokers Association συμπληρώνει 50 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, αποτελώντας σταθερό σημείο αναφοράς για τους επαγγελματίες της ναυλομεσιτείας. Ο εορτασμός του Χρυσού Ιωβηλαίου (Golden Jubilee) εντάχθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου, με ειδική εκδήλωση αφιερωμένη στους ιδρυτές του Συνδέσμου και τη συμβολή τους στην εδραίωση των επαγγελματικών προτύπων του κλάδου.

«Τα 50 χρόνια δεν είναι απλώς μια επέτειος. Είναι ευθύνη. Ένα βάρος στους ώμους μας, για να συνεχίσουμε να προστατεύουμε, να καθοδηγούμε και να εκπαιδεύουμε τους brokers του σήμερα και του αύριο», σημείωσε ο πρόεδρος.

Η HSA, από τη σύστασή της το 1975, λειτουργεί ως επαγγελματικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με ενεργή δράση στις επιτροπές αυλώσεων και αγοραπωλησιών, την παροχή νομικής και τεχνικής καθοδήγησης στα μέλη της, καθώς και την υποστήριξη της νεότερης γενιάς με την προσφορά του Gnosis Certificate – του πιστοποιητικού γνώσης που βασίζεται στα εκπαιδευτικά σεμινάρια του Συνδέσμου.

Επένδυση στους ανθρώπους

Σε ένα από τα πλέον καίρια σημεία της παρέμβασής του, ο κ. Κοτζιάς έθεσε το δίλημμα του μέλλοντος με σαφήνεια: «Αν δεν επενδύσουμε στους νέους ανθρώπους που θα μας αντικαταστήσουν, τότε το επάγγελμα δεν έχει μέλλον. Θα μας αντικαταστήσουν οι μηχανές».

Η HSA, όπως τονίζει ότι η διοίκησή της, δεν βλέπει τον εορτασμό ως απολογισμό, αλλά ως αφετηρία: για τη διαμόρφωση ενός επαγγελματικού περιβάλλοντος υψηλής ηθικής, διαρκούς εκπαίδευσης και συλλογικής προόδου. Οι σεμινάριοι της Ένωσης καλύπτουν το πρακτικό σκέλος που λείπει από τα πανεπιστημιακά προγράμματα και λειτουργούν ως γέφυρα μεταξύ θεωρίας και αγοράς.

Ο Πειραιάς ως κόμβος διαλόγου και δράσης

Το φετινό συμπόσιο επιβεβαίωσε πως ο Πειραιάς παραμένει διεθνές ναυτιλιακό σταυροδρόμι, όχι μόνο λόγω της γεωγραφικής του θέσης, αλλά και χάρη στην ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού του. Οι Έλληνες ναυλομεσίτες, με ισχυρές ρίζες στην παράδοση αλλά βλέμμα στο μέλλον, συνεχίζουν να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του παγκόσμιου ναυτιλιακού περιβάλλοντος. Με το βλέμμα στην επόμενη πεντηκονταετία, η HSA επανεπιβεβαίωσε το ρόλο της όχι μόνο ως επαγγελματικός σύλλογος, αλλά ως θεματοφύλακας της ναυτιλιακής δεοντολογίας, της εκπαίδευσης και της στρατηγικής ευθύνης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο