Διώρυγα Παναμά: Προβλήματα από πτώση της στάθμης

Μειώνεται διαρκώς ο αριθμός των πλοίων που διαπλέουν τη θαλάσσια τεχνητή οδό

Τρικυμία προκαλεί στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο η αδυναμία της Διώρυγας του Παναμά να εξυπηρετήσει με τον συνήθη ρυθμό τα ποντοπόρα πλοία λόγω της πτώσης της στάθμης των υδάτων.

Η ξηρασία που πλήττει την περιοχή αναμένεται να συνεχιστεί και, όπως δήλωσε ο Ρικάουρτε Βάσκες Μοράλες, διαχειριστής της Αρχής Διώρυγας του Παναμά (ACP), οι καθυστερήσεις στις διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα του Παναμά θα μπορούσαν να παραταθούν για το ορατό μέλλον, ενώ δεν αποκλείεται περαιτέρω μείωση του αριθμού των πλοίων που διαπλέουν καθημερινά τη θαλάσσια αυτή τεχνητή οδό.

Η Αρχή που διαχειρίζεται τη διώρυγα δεν έχει προγραμματίσει περιορισμούς για τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τον Βάσκες, αλλά στον προϋπολογισμό για το οικονομικό έτος που αρχίζει από τον προσεχή Οκτώβριο σημειώνεται ότι η διοίκηση θα μπορούσε να μειώσει τις ημερήσιες διελεύσεις πλοίων από 32 σε 30 ή 31.

Επισημαίνεται ότι σήμερα από τη διώρυγα περνούν 32 πλοία την ημέρα αντί των 36 διελεύσεων που ήταν ο συνήθης αριθμός, πριν «χτυπήσει» η ξηρασία. Επίσης τα πλοία θα πρέπει να έχουν βύθισμα μέχρι 44 πόδια αντί του συνηθισμένου των 50 ποδών. Ο επικεφαλής της διώρυγας δήλωσε ότι εάν χρειαστεί θα περιορίσει ακόμη περισσότερο τον αριθμό των διελεύσεων ανά ημέρα, αλλά θα συνεχίσει το βύθισμα να παραμένει στα 44 πόδια. «Δεν θα μειώσουμε το βύθισμα. Αν το κάνουμε αυτό, θα επηρεάσει το 70% των φορτωτών μας», σημείωσε.

Περισσότερα από 14.000 πλοία διέσχισαν το κανάλι το 2022. Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων είναι οι πιο συνηθισμένοι χρήστες της Διώρυγας του Παναμά και μεταφέρουν περισσότερο από το 40% των καταναλωτικών αγαθών που διακινούνται μεταξύ της Βορειοανατολικής Ασίας και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.

Τα containerships υποχρεούνται τώρα να ελαφρύνουν το φορτίο τους με βάση τους περιορισμούς στο βύθισμα, αφαιρώντας 600 έως 800 εμπορευματοκιβώτια σε έναν τερματικό σταθμό στο λιμάνι του Παναμά, τα οποία μεταφέρονται μέσω σιδηροδρόμου στην άλλη πλευρά.

Το βάθος της λίμνης Γκατούν ήταν μόλις 79,6 πόδια την προηγούμενη Παρασκευή, σε σχέση με το μέσο βάθος των 85,5 ποδιών τον Σεπτέμβριο των τελευταίων πέντε ετών.

Οι πλοιοκτήτες δεν έχουν πολλές επιλογές, ή θα μεταφέρουν μικρότερα φορτία ή θα αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές προσθέτοντας χιλιάδες ναυτικά μίλια στο ταξίδι τους ή θα βρεθούν αντιμέτωποι με ουρές, που μπορεί να φέρουν καθυστερήσεις έως και 21 ημερών. Σημειώνεται ότι ο χρόνος αναμονής ήταν κατά μέσο όρο 8,85 ημέρες για τη διέλευση προς Νότο και 9,44 ημέρες για τη διέλευση προς Βορρά τον Αύγουστο, από 5,56 ημέρες και 6,55 ημέρες, αντίστοιχα, τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά.

Το εμπόριο και το περιβάλλον

Οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η διώρυγα είναι σαφείς όχι μόνο στο εμπόριο αλλά και στο περιβάλλον, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Gibson. Τα πλοία θα πρέπει να διανύσουν επιπλέον 10.000 ναυτικά μίλια γύρω από το Ακρωτήριο Χορν και το Στενό του Μαγγελάνου και αυτό θα αυξήσει τόσο την κατανάλωση καυσίμων όσο και τις ημέρες πλεύσης, με επιπτώσεις στους ναύλους των πλοίων, στις αλυσίδες εφοδιασμού και τελικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Προς το παρόν πάντως υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση των τελών από τη διώρυγα μέσω του συστήματος δημοπρασιών, το οποίο επιτρέπει τη διέλευση ενός πλοίου χωρίς να έχει κλείσει προκαθορισμένη χρονοθυρίδα. Μέχρι στιγμής, οι επιπτώσεις από τις καθυστερήσεις έχουν επικεντρωθεί στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, αλλά αντίκτυπο θα μπορούσαν να έχουν τα προβλήματα της διώρυγας και στην αγορά δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με τον Gibson, πρόσφατα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων δείχνουν ότι για τον μικρότερο και πιο ευέλικτο τομέα των δεξαμενόπλοιων, των επονομαζόμενων MR, η δυναμική της τοπικής αγοράς συχνά απαιτεί διέλευση από τη διώρυγα. Για μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια η διώρυγα είναι λιγότερο σημαντική και ο αριθμός των διελεύσεων παραμένει χαμηλός ακόμη και σε κανονικές συνθήκες αγοράς, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός αντίκτυπος σε αυτά τα μεγαλύτερα μεγέθη δεξαμενόπλοιων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγχαρητήρια…

Λάθη γίνονται, συχνά-πυκνά… Μα, τούτοι εδώ το τερμάτισαν… Δύο στα δύο!!! Συγχαρητήρια στους επιμελητές του ναού αυτού στους ακριτικούς Λειψούς για το προχθεσινό ρεκόρ τους…

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μετάβαση στο περιεχόμενο