Δράμα: Διακινητές μεταναστών με κλεμμένες επιταγές

Το δίκτυο διακίνησης μεταναστών, όπως περιγράφεται, αγόραζε αυτοκίνητα με κλεμμένες επιταγές από ναυτιλιακή εταιρεία στη Γλυφάδα. Η αντίστροφη έρευνα μιας μικρής ομάδας αστυνομικών.

Διακινητές μεταναστών στον Έβρο φέρεται να χρησιμοποιούσαν αυτοκίνητα που είχαν αγοραστεί με κλεμμένες επιταγές από εταιρεία εφοδιασμού πλοίων στη Γλυφάδα. Την περίεργη υπόθεση, η οποία εκτυλίχτηκε για περίπου οκτώ μήνες κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, χειρίστηκε μία μικρή ομάδα αστυνομικών της Ασφάλειας Δράμας.

Η ιστορία παρουσιάστηκε προ ημέρων και σύμφωνα με όσα περιγράφονται σε διωκτικά έγγραφα που είδε το NEWS24/7, αρχικά αποκαλύφθηκε η απάτη με τις επιταγές κι έπειτα χρειάστηκε να ελεγχθούν αντίστροφα φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους υποθέσεις διακίνησης μεταναστών, σε κάθε μια από τις οποίες φέρεται να εντοπίζεται παρουσία μελών του ίδιου δικτύου. Κατηγορούνται συνολικά 16 άτομα, στα οποία αποδίδονται επτά περιπτώσεις διακίνησης μεταναστών, πέντε απάτες και δύο απόπειρες απάτης.

Η αρχή της ιστορίας τοποθετείται στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου. Ιδιοκτήτης εταιρείας εμπορίας αυτοκινήτων έξω από τη Δράμα, ανέφερε στην Αστυνομία ότι δύο εβδομάδες νωρίτερα είχε εμφανιστεί μία γυναίκα που ενδιαφερόταν για την αγορά αυτοκινήτου. Η τελευταία προσκόμισε μία τραπεζική επιταγή μεγάλης συστημικής τράπεζας, αξίας 9.500 ευρώ και η μεταβίβαση του οχήματος ολοκληρώθηκε χωρίς προβλήματα.

Ωστόσο, η εκτέλεση της διαταγής πληρωμής της επιταγής καθυστερούσε. Ο έμπορος αυτοκινήτων μετέβη σε τοπικό υποκατάστημα τράπεζας κι έτσι πληροφορήθηκε ότι η συγκεκριμένη επιταγή, καθώς και μεγάλος αριθμός ανυπόγραφων επιταγών, είχαν κλαπεί στις αρχές του περασμένου Αυγούστου από τα γραφεία εταιρείας εφοδιασμού πλοίων στη Γλυφάδα. Μετά από αυτά, το πρώτο ερώτημα των αστυνομικών ήταν πού βρισκόταν το αυτοκίνητο.

Την ίδια μέρα, σύμφωνα πάντα με όσα περιγράφονται στον φάκελο, το όχημα εντοπίστηκε να κινείται στην επαρχιακή οδό Δράμας-Καβάλας, στο ύψος του Αμυγδαλεώνα. Το οδηγούσε ένας νεαρός, που τέθηκε σε παρακολούθηση και τελικά ελέγχθηκε την επόμενη μέρα. Ο ίδιος είπε ότι το αυτοκίνητο ανήκε σε μία γυναίκα που εργαζόταν περιστασιακά στην κτηνοτροφική μονάδα του πατέρα του -ήταν η ίδια που είχε προσκομίσει την κλεμμένη επιταγή στον έμπορο αυτοκινήτων.

Η τελευταία εξετάστηκε και περιέγραψε ότι κάποια στιγμή είχε γνωρίσει κάποιον «Παύλος», ο οποίος φέρεται να ζούσε στην Καβάλα και της έκανε μία πρόταση. Να αγοράζει από εμπόρους αυτοκίνητα με επιταγές που θα της έδινε εκείνος κι έπειτα να τα μεταβιβάζει στον ίδιο με σκοπό να τα πουλήσει δήθεν στην Αθήνα. «Για κάθε αυτοκίνητο θα έπαιρνα 1.000-1.500 ευρώ» είπε η γυναίκα. Στο σπίτι της βρέθηκε ένα συμφωνητικό παραγγελίας άλλου αυτοκινήτου στην Κομοτηνή, κι επίσης πλήθος καρτών SIM και πακέτων σύνδεσης.

Υπήρχε κάτι ακόμη. Η ίδια γυναίκα, λίγο καιρό πριν αρχίσει να ξετυλίγεται η ιστορία με τα αυτοκίνητα και τις επιταγές, είχε συλληφθεί για διακίνηση μεταναστών στο Σουφλί του Έβρου. Μετέφερε με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο τέσσερις μετανάστες που είχε παραλάβει κοντά στα σύνορα, με προορισμό την Κομοτηνή. Μετά από αυτό, ζητήθηκε άρση απορρήτων των τηλεφωνικών επικοινωνιών προσώπων που θεωρήθηκαν ύποπτα και αποφασίστηκε η έρευνα να ξεκινήσει αντίστροφα, δηλαδή από παλιότερες υποθέσεις διακίνησης μεταναστών κατά μήκος της Εγνατίας Οδού που φαίνονται ασύνδετες.

Στον φάκελο περιγράφονται μια σειρά από περιστατικά. Τον Ιούλιο του 2023 συνοριοφύλακες στις Σάπες εντόπισαν στον παράδρομο της Εγνατίας, στο ύψος της Κομοτηνής, ένα Land Rover. Σε αυτό επέβαιναν δέκα μετανάστες, οι οποίοι κατέθεσαν ότι είχαν περάσει με πλαστική βάρκα τον Έβρο, πληρώνοντας ο καθένας 3.000 ευρώ για να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη. Ο Έλληνας οδηγός του αυτοκινήτου είπε ότι το είχε νοικιάσει από τη σύντροφο του κεντρικού κατηγορούμενου, με τον οποία η γυναίκα που αγόρασε το αυτοκίνητο στην αρχή της ιστορίας, φέρεται να προέκυψε ότι είχε δεκάδες τηλεφωνικές επικοινωνίες.

Στις αρχές Αυγούστου συνοριοφύλακες στις Φέρες εντόπισαν ένα Mercedes να μπαίνει στην Εγνατία, στον κόμβο Αρδανίου. Μετέφερε οκτώ μετανάστες και από την έρευνα, σύμφωνα πάντα με τη δικογραφία, ο οδηγός, ο οποίος προφυλακίστηκε, είχε τακτικές επικοινωνίες με τον κεντρικό κατηγορούμενο και τη σύντροφό του.

Στις 10 Σεπτεμβρίου αστυνομικοί στη Δράμα εντόπισαν στον επαρχιακό δρόμο Δράμας-Αμφίπολης δύο αυτοκίνητα. Δεν σταμάτησαν στο σήμα και ακολούθησε καταδίωξη. Στο πρώτο όχημα επέβαιναν τρεις υπήκοοι Παλαιστίνης – ο οδηγός και δύο επιβάτες του δεύτερου οχήματος κατάφεραν να διαφύγουν. Σε δύο ποτήρια καφέ εντός των αυτοκινήτων, περιγράφεται ότι βρέθηκαν αποτυπώματα προσώπων που είχαν τακτική επικοινωνία με το δίκτυο. Επιπλέον, από την άρση απορρήτου, φαίνεται ότι δύο κεντρικοί κατηγορούμενοι ακολουθούσαν τη διαδρομή των δύο οχημάτων, καθώς είχαν διαρκή τηλεφωνική επικοινωνία με τους οδηγούς, ενεργοποιώντας κεραίες κινητής τηλεφωνίας, από τον Έβρο έως το σημείο που ακινητοποιήθηκαν τα οχήματα.

Τέλη Σεπτεμβρίου δύο κεντρικοί κατηγορούμενοι μετέβησαν σε εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων στην Κομοτηνή. Προσκόμισαν μία επιταγή, αξίας 12.800 ευρώ, από την παρτίδα των κλεμμένων στην εταιρεία στη Γλυφάδα. Το ίδιο αυτοκίνητο μεταβιβάστηκε στον πρώτο κατηγορούμενο κι εκείνος το πούλησε σε τρίτους.

ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΤΑ, Ο ΙΔΙΟΣ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ ΖΗΤΗΣΕ ΚΑΙ ΠΗΡΕ 83 ΑΡΝΙΑ, ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ 20.000 ΕΥΡΩ.

Σε μία άλλη πιο ειδική περίπτωση, την ίδια περίοδο, ένας κτηνοτρόφος στο Ερατεινό Καβάλας κατέθεσε ότι τον κάλεσε κάποιος «Κώστας» που ενδιαφερόταν για ζωοτροφές και ζώα. Στην κτηνοτροφική μονάδα του εμφανίστηκε ο οδηγός του «Κώστα», ο οποίος αγόρασε τριφύλλι και ζωοτροφές, δίνοντας μία επιταγή 12.000 ευρώ. Λίγο καιρό μετά, ο ίδιος αγοραστής ζήτησε και πήρε 83 αρνιά, με τέσσερις επιταγές συνολικής αξίας 20.000 ευρώ.

Τις επιταγές χρησιμοποίησε με τη σειρά του ο κτηνοτρόφος για την αγορά ζωοτροφών και την κάλυψη προσωπικών εξόδων. Οι επιταγές ήταν κλεμμένες και από την ανάλυση των τηλεφωνικών επικοινωνιών, σύμφωνα με την αστυνομία, ο κτηνοτρόφος, ενώ αρχικά εμφανίστηκε ως παθών στην ιστορία με του αγοραστές που μετέβησαν στη μονάδα του, στην πραγματικότητα φέρεται να νώριζε για τις επιταγές και να λειτουργούσε ως μέλος του δικτύου.

Σε μία ακόμη περίπτωση, στις 27 Σεπτεμβρίου, δύο κεντρικοί κατηγορούμενοι εμφανίστηκαν σε εταιρεία στο Δοξάτο της Δράμας για να αγοράσουν ένα BMW X1, αξίας 15.000, με επιταγή από την πατρίδα των κλεμμένων. Στην ίδια συνάντηση βρίσκονταν μαζί τους δύο άγνωστα πρόσωπα, τα οποία επέβαιναν σε ένα Renault Megane. Από την έρευνα προέκυψε ότι το τελευταίο όχημα ενεπλάκη σε διακίνηση μεταναστών στην Καβάλα.

Στην ογκώδη δικογραφία περιγράφονται και άλλες περιπτώσεις αγοράς αυτοκινήτων με κλεμμένες επιταγές κι επίσης περιστατικά διακίνησης μεταναστών από τον Έβρο προς την ενδοχώρα. «Είναι η πρώτη φορά που κατηγορούμενοι για διακίνηση μεταναστών κατηγορούνται ταυτόχρονα για τέτοιοι είδους απάτη στην ίδια υπόθεση», σχολίασε στο NEWS24/7 πηγή κοντά στην υπόθεση.

Τα πρόσωπα που περιγράφονται ως μέλη του κεντρικού πυρήνα προφυλακίστηκαν. Αρνούνται τις κατηγορίες και λένε πως είτε δέχτηκαν να κάνουν μια εξυπηρέτηση σε τρίτους είτε έκαναν πράξεις, περιορισμένες σε χρόνο και εμβέλεια, χωρίς να γνωρίζουν τη μεγάλη εικόνα στο τρίγωνο Γλυφάδα-Έβρος-Καβάλα, με τον τρόπο που περιγράφεται στον δικαστικό φάκελο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

21η Απριλίου 1967: Η μαύρη επέτειος της Χούντας

Σαν σήμερα, πριν από 58 χρόνια, η Χούντα των συνταγματαρχών κατέλαβε την εξουσία στην Αθήνα. Διακόπηκαν έτσι αφενός η δύσβατη πορεία κοινωνικής και πολιτικής φιλελευθεροποίησης που είχε ξεκινήσει από τις αρχές της δεκαετίας του 60, αφετέρου η σύγκλιση της χώρας με τη

Υποθηκοφυλακεία: Από τον Καποδίστρια στο «γρηγορόσημο»

Δημήτρης Αθηνάκης Εξακόσια εκατομμύρια σελίδες. Χιλιάδες φάκελοι, μέχρι και στις τουαλέτες. Διπλοεγγραφές, τριπλοεγγραφές και, ορισμένες φορές, επί δεκαπέντε. Χαρτάκια στις εισόδους για τη σειρά. Αναμονή ετών και δεκαετιών. Δικαστήρια. Και ξανά δικαστήρια. Τα 392 καταργηθέντα υποθηκοφυλακεία, που αντικαταστάθηκαν από το Κτηματολόγιο, κληροδοτούν

Απεβίωσε ο Πάπας Φραγκίσκος σε ηλικία 88 ετών

Ο Πάπας Φραγκίσκος, ο πρώτος Λατινοαμερικανός ηγέτης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, απεβίωσε σήμερα (21/4) σε ηλικία 88 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Βατικανό. Η είδηση του θανάτου του έχει συγκλονίσει τη διεθνή κοινότητα. Πιστοί έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται ήδη στο Βατικανό για

Ναυτιλία: Ποιός πληρώνει τελικά τα τέλη;

Στη «δύνη» των τελών βρίσκεται όπως όλα δείχνουν για το τρέχον έτος το παγκόσμιο εμπόριο. Οι συζητήσεις για την επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ δεν έχουν τελεσιδικήσει καθώς αναμένεται η τελική απόφαση επί της προτάσεως του

Μετάβαση στο περιεχόμενο