Αναδημοσιεύουμε ανακοίνωση της Ε.Α.Α.Λ.Σ. που αναρτήθηκε πριν λίγο στην ιστοσελίδα της:
Πειραιάς 9 Απριλίου 2023
Αριθ. πρωτ.: 34/2023
ΠΡΟΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΘΕΜΑ: Ανησυχητικές διαρροές από ΥΠΕΘΑ για άμεση κατάθεση τροπολογίας σχετικής με το 4% των εξοπλιστικών. Ζητούνται απαντήσεις…
Εύλογο προβληματισμό κι απορίες μας προκάλεσε το υπόμνημα της Ε.Α.Α.Σ. που επέδωσε στο ΥΠΕΘΑ, κατά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των μελών της, στις 5 Απριλίου 2023.
Απορίες που έχουν ως εξής:
Γιατί, αντί να συγκεντρωθούν έξω από το Μ.Τ.Σ. για να διεκδικήσουν υψηλότερες παροχές (μερίσματα, ΒΟΕΑ κλπ.) και καλύτερη διαχείριση της περιουσίας του Ταμείου, συγκεντρώθηκαν έξω από το ΥΠΕΘΑ;
Γιατί, αντί να απαιτήσουν περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικής διαχείρισης των πάγιων περιουσιακών στοιχείων του Μ.Τ.Σ. (ακίνητα κλπ.) ώστε να αυξηθούν τα έσοδα αυτού, απαιτούν από το ΥΠΕΘΑ να νομοθετήσει την ενίσχυση των εσόδων του Μ.Τ.Σ. μειώνοντας τα έσοδα του Μ.Τ.Α. και του Μ.Τ.Ν. μέσω απαίτησης για «αναλογική» κατανομή του 4% των κρατήσεων από τα εξοπλιστικά;
Γιατί, αντί να ζητήσουν νέα κρατική επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των χρονιζόντων οικονομικών προβλημάτων του Μ.Τ.Σ. (ανάλογη εκείνης ύψους €180 εκατομμυρίων για τη χρηματοδότηση των ΒΟΕΑ/ΜΤΣ το 2012-2013), απαιτούν από το ΥΠΕΘΑ να απομειώσει την οικονομική ευρωστία των ομολόγων Μετοχικών Ταμείων Αεροπορίας και Ναυτικού, μέσω απαίτησης «αναλογικής» κατανομής του 4% των κρατήσεων από τα εξοπλιστικά;
Γιατί, αντί να απαιτήσουν τη διεύρυνση του πλήθους των ε.ε. υπόχρεων εισφοράς μετόχων Μ.Τ.Σ. (ιδίως εκείνων της ΕΛ.ΑΣ.) ώστε να συνεισφέρουν ισότιμα όλοι οι δικαιούχοι παροχών, ζητούν από το ΥΠΕΘΑ να αυξήσει τις εισφορές όσων είναι ε.ε. μέτοχοι σήμερα, επαναφέροντας σε ισχύ πρόσφατα καταργηθείσες μνημονιακές διατάξεις, που μέχρι πρότινος επιβάρυναν τις αποδοχές των ε.ε. μετόχων, μολονότι προ πολλού εξέλιπε η αιτιολογική βάση θεσμοθέτησής τους;
Πέρα από τις παραπάνω εύλογες κατά γενική ομολογία απορίες, από πηγές του ΥΠΕΘΑ πληροφορούμαστε ότι τις τελευταίες ώρες παρατηρείται έντονη πλην όμως παρασκηνιακή κινητικότητα για την ικανοποίηση μέρους των αιτημάτων της ΕΑΑΣ και ιδίως εκείνου που αναφέρεται στην κατανομή των εσόδων από τις κρατήσεις 4% στα εξοπλιστικά των ΕΔ.
Μάλιστα δε αναμένεται αιφνιδιασμός των μετοχομερισματούχων ενστόλων (Ναυτικού, Λιμενικού και Αεροπορίας) με την άμεση κατάθεση σχετικής τροπολογίας στη Βουλή.
Μήπως, στην αποδρέμουσα Κυβέρνηση υπάρχει κάποιο «ευήκοον ους», που ήδη έχει δεχτεί να ενδώσει σε τόσο παράλογα αιτήματα, που η ικανοποίησή τους θα μειώσει δραματικά και θα εξαφανίσει μελλοντικά τις παροχές (μερίσματα, ΒΟΕΑ κλπ. βοηθήματα) που σήμερα χορηγούν τα Μετοχικά Ταμεία Αεροπορίας και Ναυτικού;
Άραγε, υπάρχει κάποιος στη σημερινή Κυβέρνηση, που, ενόψει επικείμενων πολιτικών εξελίξεων, θα επιχειρήσει να αλλάξει το status quo που, εδώ και πολλές 10ετίες, ρυθμίζει το σύστημα επικούρησης των απόστρατων ενστόλων, εισάγοντας κάποια επιπόλαια τροπολογία στα «ερανιστικά» νομοσχέδια που κυκλοφορούν στη Βουλή για τακτοποιήσεις της τελευταίας στιγμής και λίγο πριν αυτή κλείσει για τις βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου 2023;
Η έλλειψη απάντησης από την Κυβέρνηση στα ερωτήματα αυτά μόνον αναβρασμό και αναστάτωση προκαλεί στα μέλη μας, ως μερισματούχων ή άλλως εχόντων έννομο συμφέρον από το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού.
Ας μας απαντήσει κι ας δεσμευθεί υπεύθυνα κάποιος από την Κυβέρνηση, για το τι μέλλει γενέσθαι με τα Μετοχικά Ταμεία μας, ώστε έγκαιρα να ξέρουν τα μέλη μας τι να κάνουν πίσω από το παραβάν στις 21 Μαΐου 2023. Αν οι πληροφορίες αυτές επαληθευτούν, να είναι βέβαιη η Κυβέρνηση ότι θα βρει απέναντί της τους χιλιάδες δικαιούχους των Μετοχικών Ταμείων Αεροπορίας και Ναυτικού.
Περιμένουμε απαντήσεις!