ΕΑΣ: «Οι συνταξιούχοι εξαντλήθηκαν να περιμένουν…» (*)

(*) Γράφει ο Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος, MSc – Επίτιμος Κλαδάρχης Ασφάλειας & Αστυνόμευσης, τ. Διευθυντής Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.) του ΥΠτΠ, τ. μετακλητός συνεργάτης (διαχείριση συνόρων, εξοπλιστικά) κ. ΥΝΑΝΠ, Αντιπρόεδρος Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών ΛΣ (ΕΑΑΛΣ).

Σε μερικές μέρες είναι τα εγκαίνια της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Χαίρομαι, σαν γέννημα-θρέμμα Θεσσαλονικιός, που, έστω για λίγο, η γενέτειρά μου θα βρεθεί στο επίκεντρο του πανελλήνιου ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος.

Χαίρομαι, επίσης, που σαν Αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΕΑΑΛΣ θα βρεθώ (μαζί με άλλα μέλη του ΔΣ) στη γενέτειρά μου για την προώθηση των κλαδικών διεκδικήσεων του απόστρατου προσωπικού ΛΣ, βασικότερη των οποίων είναι η αποκλιμάκωση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ ν. 3863/10, ν. 3865/10). 

Και, πώς να μην είναι, αφού, κάθε μήνα, η ΕΑΣ που μου αναλογεί μου αφαιρεί €149,99, μειώνοντας κατά 7% τις μικτές και κατά 10% τις καθαρές συντάξιμες αποδοχές μου;

Σημειωτέον ότι, η κράτηση της ΕΑΣ δεν επιβαρύνει το Δημόσιο με επιπλέον δαπάνη, αφού προέρχεται από τις μικτές αποδοχές που ήδη καταβάλλονται στους συνταξιούχους.

Η ΕΑΣ είναι κράτηση που γίνεται στις συντάξιμες αποδοχές των σημερινών συνταξιούχων, για να πληρωθούν οι συντάξεις των μελλοντικών συνταξιούχων.  Ήδη, από το 2010 ως τέλη 2024, μαζεύονται κάπου €19 δισεκατομμύρια!!

Μια άλλη παγκόσμια «πρωτοτυπία» της ΕΑΣ είναι ότι, το κράτος, που είθισται απανταχού στον κόσμο να είναι ο αποκλειστικός εγγυητής των συστημάτων κοινωνικής προστασίας, βάζει συνεγγυητές του τους προστατευόμενους πολίτες του…

Τέλος πάντων, μπορώ να πω πολλά για την ΕΑΣ και για τις αδικίες που προκάλεσε και θα συνεχίσει να προκαλεί στους συνταξιούχους, όσο η κυβέρνηση δεν ασχοληθεί μαζί της, αποφασιστικά.

Σε λίγες μέρες θα είναι η 6η φορά που ο κ. Κ. Μητσοτάκης θα ανέβει στη ΔΕΘ ως Πρωθυπουργός.  Όποτε την επισκέφθηκε [τόσο ως Πρωθυπουργός αλλά και ως Αρχηγός της Αξιωματικής αντιπολίτευσης (2016-2018)], πάντοτε έθετε ως προτεραιότητα την ελάφρυνση της ΕΑΣ.  Ενίοτε, μάλιστα, τη δαιμονοποιούσε χαρακτηρίζοντάς τη «μνημονιακό κατάλοιπο», που αδικούσε κατάφωρα τους συνταξιούχους.

Επίσης, από το 2019 ως σήμερα εναλλάχθηκαν στη θέση του αρμόδιου για την ΕΑΣ υπουργού Εργασίας, συνολικά 5 διαφορετικοί πολιτικοί (Βρούτσης, Χατζηδάκης, Γεωργιάδης, Μιχαηλίδου, Κεραμέως), χωρίς να έχει επέλθει κάποια διαφοροποίησή της.

Επίσης, σε όσες αυξήσεις συντάξεων προέβη η νυν κυβέρνηση, αυτές «πετσοκόπηκαν» από τους γνωστούς «κόφτες» της εφορίας, της προσωπικής διαφοράς και της ΕΑΣ…

Η ιλιγγιώδης αύξηση του κόστους διαβίωσης έχει φέρει σε απόγνωση χιλιάδες συνταξιούχους. 

Η ανακούφισή τους μπορεί και πρέπει να γίνει με την αποκλιμάκωση της ΕΑΣ.  Είναι ο μόνος τρόπος οικονομικής ανακούφισης των συνταξιούχων, χωρίς επιπλέον δημόσια δαπάνη αλλά που, αντιθέτως, θα αυξήσει τα φορολογικά έσοδα.  Απλά, θα μειωθεί κατά τι ο ρυθμός αύξησης του κεφαλαίου (των €19 δισεκατομμυρίων) για τους μελλοντικούς συνταξιούχους, που, όμως, κι αυτός μπορεί να συμψηφιστεί με τα αυξημένα έσοδα των φορολογητέων συντάξιμων αποδοχών, που θα προκύψουν αυξημένες μετά τη μείωση των κρατήσεων της ΕΑΣ.

Η ακρίβεια που μαστίζει την ελλαδική καθημερινότητα δεν αφήνει στην κυβέρνηση πολλά περιθώρια για περαιτέρω αναβολή της μείωσης της ΕΑΣ.  Οι συνταξιούχοι αγωνιούν και δυσκολεύονται.  Ελπίζω, να μη χρειαστεί ο πρωθυπουργός ακόμη μια χρονιά (την 7η από τότε που ανέλαβε τα ηνία της διακυβέρνησης) για να εξαγγείλει τη μείωση (και, μάλιστα, γενναία) της ΕΑΣ.

Οι συνταξιούχοι εξαντλήθηκαν να περιμένουν…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Α.Φωκά: Στη σωστή κατεύθυνση οι πρωτοβουλίες του Υπ. Ναυτιλίας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου βάσει της έκθεσης Ντράγκι

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας για την ανανέωση και το “πρασίνισμα” του ακτοπλοϊκού στόλου με βάση την πρόσφατη έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι. Αυτό επεσήμανε η προϊσταμένη

Πολεμικό Ναυτικό: Δοκιμές εν πλω για το πρώτο περιπολικό κλάσης «Island»

Σύμφωνα με ανακοίνωση των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, που αποδέσμευσε επίσης και φωτογραφίες, το πρώτο παράκτιο περιπολικό τύπου «Island» του Πολεμικού Ναυτικού ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές εν πλω. To πρώτο από τα σκάφη έχει ονομαστεί  “Υποκελευστής Ιωάννης Μαντούβαλος” (P197).

Έλεγχος στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα

ΘΕΜΑ:  Αιφνιδιαστικός επιτόπιος έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας) – Πέραμα (Αττικής) Η Επιτροπή Ανταγωνισμού («ΕΑ») διενήργησε αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας στον κλάδο παροχής υπηρεσιών μεταφοράς στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας), αναφορικά

Το «ουκρανικό μοντέλο» είναι η λύση για το Προσφυγικό και όχι το κλείσιμο των συνόρων από τη Γερμανία (*)

Η απόφαση του Βερολίνου να επαναφέρει από 16/9/2024 έως 15/3/2025 τους μεθοριακούς ελέγχους στα χερσαία σύνορά της με Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Δανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει λέει τις μεταναστευτικές ροές που κατακλύζουν τη Γερμανία, αναμφίβολα προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση μιας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο