Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν την εισήγηση για το ποιος θα πληρώνει το κόστος ρύπων
Στο πλευρό του ευρωβουλευτή Peter Liese, ο οποίος εισηγήθηκε, αναφορικά με την πρόταση της Κομισιόν να ενταχθεί η ναυτιλία στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (ETS EU), να υπάρχει δεσμευτική ρήτρα ώστε οι ναυλωτές των πλοίων να πληρώνουν το κόστος, τάσσεται η Ευρωπαϊκή Ένωση Εφοπλιστών (ECSA). Η ECSA επίσης τάσσεται υπέρ της πρότασης για δημιουργία τομεακού ταμείου, στο οποίο θα καταλήγει τουλάχιστον το 75% των εσόδων από το ETS της ναυτιλίας.
Η ECSA είχε ζητήσει να συμπεριληφθούν αυτές οι δύο προβλέψεις στο αναθεωρημένο EU ETS και πιστεύει ότι η εισήγηση είναι μια καλή αρχή.
«Η εισαγωγή μιας δεσμευτικής ρήτρας στις συμβατικές συμφωνίες μεταξύ πλοιοκτητών και εμπορικών φορέων αποτελεί τον πυρήνα της θέσης της ECSA για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS» δήλωσε ο Φίλιππος Φίλης, πρόεδρος της ECSA. «Θα διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει” και θα δώσει κίνητρα για την υιοθέτηση περαιτέρω μέτρων απόδοσης και καθαρότερων καυσίμων» προσέθεσε.
«Το ταμείο που προορίζεται για τον κλάδο είναι απαραίτητο για τη χρηματοδότηση έργων Ε&Α και για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Μολονότι το σχέδιο έκθεσης πρέπει να βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία και σηματοδοτεί την αρχή μιας μακράς νομοθετικής διαδικασίας, αποτελεί ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός. Η ECSA προσβλέπει στην περαιτέρω συνεργασία με τους ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη στο Συμβούλιο», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες, οι Liners, που είναι και μεγάλοι ναυλωτές, δεν φαίνεται να είναι ευχαριστημένοι με τη συγκεκριμένη εξέλιξη, αφού με την πρόταση του ευρωβουλευτή, το κόστος περνάει από τους πλοιοκτήτες σε αυτούς. Μάλιστα σε ανακοίνωσή του το World Shipping Council σημειώνει ότι η πρόταση αυτή θα «διαφθείρει το ETS». [SID:14941831]
Οι Liners, που είναι και μεγάλοι ναυλωτές, δεν φαίνεται να είναι ευχαριστημένοι με την πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese να πληρώνουν οι ναυλωτές το κόστος των ρύπων στο ETS EU.
naftemporiki.gr