Καθώς πολλά πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, βρίσκονται αντιμέτωπα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μόλις οκτώ εβδομάδες, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, χάθηκαν σχεδόν 200 εμπορευματοκιβώτια στην περιοχή, σύμφωνα με την Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Νότιας Αφρικής (SAMSA).
Με αρκετά περιστατικά αποτυχίας στοιβασίας φορτίου και απώλειας εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή πρόσφατα, υφίσταται έντονος προβληματισμός ότι θα υπάρξουν και άλλα περιστατικά στον ορίζοντα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard προτείνει μέτρα στα μέλη του για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών. Όπως εξηγεί, αστοχίες σχετικά με τη στοιβασία φορτίου ενδέχεται να οδηγήσουν σε δομικές ζημιές, πυρκαγιές, όπως επίσης να προκαλέσουν κλίση του πλοίου, θέτοντας σε κίνδυνο την ευστάθεια και δυνητικά ακινητοποιώντας το πλοίο.
Και ενώ τα δεδομένα του WSC για την απώλεια εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, ο Gard σημειώνει ότι, με τη νέα πραγματικότητα αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, η τάση μείωσης των περιστατικών δύσκολα θα συνεχιστεί το 2024.
Ο Gard υπογραμμίζει την ανάγκη έγκαιρης και ασφαλούς προετοιμασίας του πλοίου για τη στοιβασία του φορτίου. Ακόμη, το πλήρωμα πρέπει να προσέχει και πέρα από το φορτίο, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις πλήρους διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα λόγω χαμηλής πίεσης λαδιού λίπανσης του κινητήρα. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν τόσο μεγάλες μετακινήσεις στις δεξαμενές, ώστε να σταματήσει η παροχή στις αντλίες λιπαντικού λαδιού. Εάν το πλήρωμα δεν είναι σε θέση να λάβει έγκαιρα μέτρα για να αποφύγει μια πιο επικίνδυνη κατάσταση, δεν πρέπει να καθυστερήσει η αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας, για να ανακτηθεί έγκαιρα ο έλεγχος της κατάστασης, καταλήγει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός.