Όπως αναφέρει η έκθεση που συντάχθηκε από τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα Πλοίων «ABS» και το CE Delft για λογαριασμό της EMSA «αν και τα συνθετικά καύσιμα θεωρούνται μια πολλά υποσχόμενη λύση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ο ρόλος τους στην παγκόσμια ναυτιλία έως το 2030 αναμένεται να παραμείνει περιορισμένος λόγω των προκλήσεων στην επεκτασιμότητα της παραγωγής και στην ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.
Η έκθεση, περιγράφει την τρέχουσα κατάσταση της παραγωγής συνθετικών καυσίμων, τη βιωσιμότητα και τις ρυθμιστικές προκλήσεις. Υποδηλώνει ότι οι τεχνολογίες που απαιτούνται για μεγάλης κλίμακας παραγωγή συνθετικών καυσίμων, παραμένουν σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης.
Ο EMSA επισημαίνει επίσης ότι ενώ τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές σωματιδίων και NOx, απαιτούνται περαιτέρω επενδύσεις και ρυθμιστική ανάπτυξη για να καταστούν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων.
Η έκθεση τονίζει ότι, αν και τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να αποτελούν μέρος της μακροπρόθεσμης λύσης, η ευρεία χρήση τους στη ναυτιλία είναι απίθανη πριν από το 2030.
Τέλος, ο EMSA υπογραμμίζει ότι οι μελλοντικοί κανονισμοί και τα οικονομικά κίνητρα θα είναι καθοριστικής σημασίας για την υιοθέτηση των συνθετικών καυσίμων και τη διασφάλιση του ρόλου τους στην επίτευξη της ναυσιπλοΐας με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα.
Πηγή: Reporter.gr