EMSA: Αμφιλεγόμενος ο ρόλος των συνθετικών καυσίμων στη ναυτιλία

Τις δυνατότητες των συνθετικών καυσίμων όπως το e-diesel, το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας διερευνά έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA), στην οποία καταγράφονται οι προκλήσεις στην παραγωγή αυτών των καυσίμων, η βιωσιμότητα τους και το ρυθμιστικό πλαίσιο που απαιτείται.

Όπως αναφέρει η έκθεση που συντάχθηκε από τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα Πλοίων «ABS» και το CE Delft για λογαριασμό της EMSA  «αν και τα συνθετικά καύσιμα θεωρούνται μια πολλά υποσχόμενη λύση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ο ρόλος τους στην παγκόσμια ναυτιλία έως το 2030 αναμένεται να παραμείνει περιορισμένος λόγω των προκλήσεων στην επεκτασιμότητα της παραγωγής και στην ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.

Η έκθεση, περιγράφει την τρέχουσα κατάσταση της παραγωγής συνθετικών καυσίμων, τη βιωσιμότητα και τις ρυθμιστικές προκλήσεις. Υποδηλώνει ότι οι τεχνολογίες που απαιτούνται για μεγάλης κλίμακας παραγωγή συνθετικών καυσίμων, παραμένουν σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης.

Ο EMSA επισημαίνει επίσης ότι ενώ τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές σωματιδίων και NOx, απαιτούνται περαιτέρω επενδύσεις και ρυθμιστική ανάπτυξη για να καταστούν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων.

Η έκθεση τονίζει ότι, αν και τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να αποτελούν μέρος της μακροπρόθεσμης λύσης, η ευρεία χρήση τους στη ναυτιλία είναι απίθανη πριν από το 2030.

Τέλος, ο EMSA υπογραμμίζει ότι οι μελλοντικοί κανονισμοί και τα οικονομικά κίνητρα θα είναι καθοριστικής σημασίας για την υιοθέτηση των συνθετικών καυσίμων και τη διασφάλιση του ρόλου τους στην επίτευξη της ναυσιπλοΐας με ουδέτερη εκπομπή άνθρακα.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο