ΕΝ.Φ.Ε.Σ.: Έντονοι προβληματισμοί από το σύνολο των στελεχών του ΛΣ και όχι μόνο

Επιτέλους, θα μας πει κάποιος τι συμβαίνει με την τροπολογία που αφορά της σύσταση θέσης Εθνικού Συντονιστή και του υπαγόμενου σ’ αυτόν Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων;

Από τη μια η Κυβέρνηση αποκαλεί το νεοσύστατο όργανο του Εθνικού Συντονιστή ως καινοτόμο συντονιστικό όργανο, ενώ από την άλλη, η Αξιωματική Αντιπολίτευση ως «…επικίνδυνη αλλοίωση του χαρακτήρα της λειτουργίας του Λ.Σ.».

Μα, τελικά τόση τρικυμία εν κρανίω υπάρχει;

Ή, μήπως αυτό είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να προσφέρουν οι «ειδήμονες-συμβουλάτορες» των πολιτικών μας;
Από τη μια, δια του Τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, η Αξ. Αντιπολίτευση, που όψιμα τώρα ανακαλύπτει «αλλοίωση του χαρακτήρα της λειτουργίας του ΛΣ», μήπως ξεχνά ότι ήταν η ίδια που επί διακυβέρνησής της έστρεφε το ΛΣ στον αιγιαλό και τις παραλίες, απομακρύνοντας το θεσμικά από τη θάλασσα και την επιτήρηση συνόρων, αρνούμενη λυσσαλέα την ύπαρξη συνόρων στη θάλασσα…;

Από την άλλη, έχουμε κάποιους συμβούλους της Κυβέρνησης, να συστήνουν στο Υπουργείο Άμυνας τον Εθνικό Συντονιστή, να τον αποκαλούν «πάγιο», «επιτελικό», «καινοτόμο», «μονοπρόσωπο», «συντονιστικό» όργανο για την ολοκληρωμένη διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος και με τη χρήση πέντε (5) επιθετικών προσδιορισμών να πείθουν την κυβέρνηση  ότι το συντονιστικό όργανο που συστήθηκε με τον Κανονισμό 1052/2013 της Ε.Ε. [κι ενσωματώθηκε με το ν. 4249/2014 (επί Υπουργίας Δένδια) με την επωνυμία Ε.Σ.ΚΕ.Σ.Μ.Α. (Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Συνόρων Μετανάστευσης & Ασύλου) με έδρα αρχικά στο Αρχηγείο ΛΣ και μετέπειτα στο Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ.] δεν κάνει καλά τη δουλειά του.  Μα φτάνει πια τόση καινοτομία…

…και συνεχίζουν οι συμβουλάτορες της κυβέρνησης  να δικαιολογούν την υπαγωγή του συντονιστικού αυτού οργάνου στο ΥΠ.ΑΜ., χαρακτηρίζοντας το μεταναστευτικό απειλή κατά της εθνικής ασφάλειας, θαρρείς και πριν δεν χαρακτηριζόταν έτσι.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, προτείνουν να τεθεί  ο έλεγχος και η επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων συνόρων υπό ενιαία διοίκηση (τον ΕΝ.Φ.Ε.Σ.) με ευθεία υπαγωγή της στον Εθνικό Συντονιστή, δικαιολογώντας την εισήγηση τους με «…το απρόβλεπτο γεγονός της απότομης αύξησης των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών».

Είναι δε τόση η άγνοια τους που, ενώ προτείνουν ο ΕΝ.Φ.ΕΣ. να ενισχύετε με προσωπικό, επιχειρησιακά μέσα κι εξοπλισμό από το ΛΣ, απαιτούν από τον Αρχηγό του όποτε χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τους πόρους που έχει διαθέσει στον ΕΝ.Φ.Ε.Σ., να πρέπει πρώτα να υποβάλει αίτηση και να περιμένει την έγκριση της από τον Εθνικό Συντονιστή.

Ειλικρινά, μας προκαλεί βαθιά θλίψη αυτή η «γονατογραφία» που μολονότι έχει ξεκάθαρες στοχεύσεις εσφαλμένα αναθέτει τον έλεγχο των εξωτερικών συνόρων σε ένα νεοσύστατο όργανο του Υπουργείου Άμυνας, λησμονώντας/αδιαφορώντας ότι η αρμοδιότητα ελέγχου εξωτερικών συνόρων είναι συντρέχουσα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι οι συναφείς διαδικασίες διέπονται και περιγράφονται σε τόμους Κοινοτικής νομοθεσίας [Κώδικας Συνόρων Schengen, Κανονισμός 1052/2013 για το Eurosur και τα Εθνικά Συντονιστικά Κέντρα, Κανονισμός 656/2014 περί κανόνων επιτηρήσεως των εξωτερικών θαλάσσιων συνόρων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής συνεργασίας που συντονίζεται από την Ευρωπαϊκή Συνορακτοφυλακή (Frontex) κλπ.] και, ότι η υπαγωγή του ελέγχου εξωτερικών συνόρων στο Υπουργείο Άμυνας θέτει σε σοβαρότατο κίνδυνο τη διακοπή γενναίων κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, που τόσο ανάγκη έχει το ΛΣ για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρησιακών μέσων και του εξοπλισμού του.

Αδυνατούμε να φανταστούμε χειρότερη εξέλιξη για τη λειτουργία του ΛΣ.

Μήπως, τελικά, η σύσταση θέσης Εθνικού Συντονιστή και του υπαγόμενου σ’ αυτόν Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων είναι οι τίτλοι τέλους της ιστορικής διαδρομής του Λιμενικού Σώματος;;;

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό απαιτείται βαθιά γνώση που την έχουν τα στελέχη που ασχολούνται σήμερα και σε καμιά περίπτωση δεν είναι αποτελεί άσκηση επί χάρτου.

Ας το λάβουν αυτό σοβαρά υπόψη οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων,ενώ τους επισημαίνουμε παράλληλα ελοχεύει ο μεγάλος κίνδυνος ένα διεθνές θέμα όπως είναι το μεταναστευτικό να μετατραπεί σε διμερές τις συνέπειες του οποίου αντιλαμβάνεται και ο τελευταίος Έλληνας.

limenikanea.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μερίσματα ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ: Αναρτήθηκαν τα ενημερωτικά Μαΐου 2024

Η κυριότερη παροχή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ) είναι το Μέρισμα, δηλαδή το μηνιαίο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μερισματούχους του. Αυτό το μέρισμα πληρώνεται προκαταβολικά σε μηνιαία βάση και, συνήθως, την τελευταία

Επιβαρυμένη η ατμόσφαιρα στο λιμάνι του Πειραιά

Το λιμάνι του Πειραιά έχει τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου, παρουσιάζοντας συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου διπλάσιες από τα σημερινά όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τετραπλάσιες από τα αυστηρότερα όρια τα οποία θα ισχύσουν στο μέλλον. Την

Μετάβαση στο περιεχόμενο