Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (Ε.Ν.Π.Ε.Ν.) :Τρομακτικές δυσκολίες στην εξεύρεση προσωπικού, κατάλληλα εκπαιδευμένου, για να απασχοληθεί στα ναυτικά πρακτορεία μας…”

Ανοιχτή επιστολή στο υπουργείο Παιδείας απέστειλε η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (Ε.Ν.Π.Ε.Ν.), ζητώντας Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με κατεύθυνση το Θαλάσσιο Τουρισμό.

Η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (Ε.Ν.Π.Ε.Ν.) είναι ένα σωματείο που αποτελείται από 54 ναυτικά πρακτορεία, που τα στελέχη τους διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού και καλύπτουν το σύνολο της νησιωτικής Ελλάδας: Ιόνιο, Β. Αιγαίο, Κρήτη, Εύβοια, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα. Να σημειωθεί ότι έδρα της Ένωσης είναι το ακριτικό Καστελόριζο, ενώ κύριος γνώμονας της Ε.Ν.Π.Ε.Ν. σε όλες τις δράσεις της είναι η ανάπτυξη όλων των νησιών μας και ιδιαίτερα των ακριτικών.

Η χώρα μας όπως γνωρίζετε διαθέτει δύο βιομηχανίες που συντελούν κατά το μέγιστο μέρος στην οικονομία της χώρας μας, τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Είναι οι δύο πυλώνες που παρά τις δύσκολες οικονομικές και πολιτικές συνθήκες παγκοσμίως συνεχίζουν χρόνο με το χρόνο να αναπτύσσονται και να συμβάλλουν στην αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας και αυτό παρά την συνεχιζόμενη “αιμορραγία” εργαζομένων από τον κλάδο του τουρισμού τα τελευταία χρόνια. Για αυτό το λόγο επιβάλλονται άμεσες ενέργειες για την αντιστροφή αυτής της τάσης.

Δυστυχώς όμως διαπιστώνουμε καθημερινά τρομακτικές δυσκολίες στην εξεύρεση προσωπικού, κατάλληλα εκπαιδευμένου, για να απασχοληθεί στα ναυτικά πρακτορεία μας ειδικότερα μετά την ψηφιοποίηση του συστήματος τα τελευταία χρόνια . Το χειρότερο δε είναι ότι το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται στο σύνολο των επαγγελματικών κλάδων με αντικείμενο το θαλάσσιο τουρισμό ή τη ναυτιλία γενικότερα. Συγκεκριμένα, ενώ υπάρχουν σχολές Πανεπιστημιακού επιπέδου για τη στελέχωση των πλοίων με Αξιωματικούς για τη γέφυρα και τη μηχανή στο θέμα της εκπαίδευσης και επάρκειας κατωτέρων πληρωμάτων και ειδικοτήτων που απασχολούνται στα σκάφη ως γενικών υπηρεσιών, παρατηρείται μεγάλη έλλειψη σε πχ προσωπικού καταστρώματος, προσωπικού θαλαμηπόλων, προσωπικού γραφειακής υποστήριξης κτλ.

Όπως προαναφέραμε αδυνατούμε να βρούμε εκπαιδευμένο προσωπικό να προσλάβουμε, διότι δεν υπάρχουν κατάλληλες σχολές ή καλύτερα κατάλληλη προετοιμασία από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε με την αποφοίτησή τους να έχουν μία σχετική με τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού εκπαίδευση. Τα αντικείμενα ενασχόλησης και των ναυτιλιακών γραφείων μας είναι πολλά π.χ. διαχείριση ψηφιακών πλατφορμών για την πρακτόρευση των πλοίων-σκαφών, διαδικασίες chartering, διαδικασίες διεκπεραίωσης εγγράφων με Λιμενικές, Αστυνομικές και τελωνειακές Αρχές κ.λπ.

Η πρόταση της Ένωσής μας είναι, όπως προαναφέρθηκε, να δημιουργήσουμε μία νέα κατεύθυνση στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Επαγγελματικά ή Ναυτικά Λύκεια, ώστε να υπάρχουν σχετικές εκπαιδεύσεις-ειδικότητες για το θαλάσσιο τουρισμό, τη στελέχωση πλοίων και γραφείων που ασχολούνται με αυτόν, ώστε να γαλουχήσουμε τη νέα γενιά από νωρίς στο θαλάσσιο κλάδο με θεωρητική εκπαίδευση και φυσικά πρακτική μετά αποδοχών, κατά τη θερινή περίοδο. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια με την αποφοίτησή τους να είναι δυνατή η άμεση πρόσληψή τους σε γραφεία ή σκάφη που έχουν ανάγκη από τέτοιας εκπαίδευσης προσωπικό με αποδοχές πολύ υψηλότερες από όλες τις θέσεις εργασίας της υπόλοιπης αγοράς. Εννοείται ότι πολύ σημαντικό είναι και οι φοιτητές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχολών με συναφές με τη Ναυτιλία αντικείμενο, να μπορούν ακόμα και πριν την ολοκλήρωση της φοίτησή τους να απασχολούνται στα γραφεία μας για απόκτηση πολύτιμης εμπειρίας στο αντικείμενο κατά τους θερινούς μήνες.

Δ.ΥΠ.Α που κοινοποιείται η παρούσα επιστολή μας παρακαλείται για τις δικές της ενέργειες, ώστε στα προγράμματα επιδότησης να συμπεριληφθούν και εκπαιδεύσεις σχετικές με τον κλάδο του yachting καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι είναι οικονομικά το ανώτερο τουριστικό προϊόν και δυστυχώς στη χώρα μας το πιο υποβαθμισμένο ως προς τις εγκαταστάσεις-υποδομές και φυσικά την εκπαίδευση .

Η Ένωσή μας θα σταθεί αρωγός σε οποιαδήποτε προσπάθεια των Υπηρεσιών σας προς αυτή την κατεύθυνση παρέχοντας συμβουλές και τεχνογνωσία πάνω σε θέματα λειτουργίας των γραφείων μας και εξυπηρέτησης των πλοίων- σκαφών γενικότερα.

Εκ του Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Μαρίνος Διονύσιος Παπουτσής Κωνσταντίνος

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Celestyal: Αύξηση κρατήσεων το 2025 – Στόχος η απόκτηση νέου πλοίου και επέκταση δρομολογίων

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης εισέρχεται η Celestyal, η ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία εξετάζει την απόκτηση νέου κρουαζιερόπλοιου με στόχο την ενίσχυση των δρομολογίων της στην Αδριατική και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές, κυρίως προς τα δυτικά. Η

Χούθι: Στο στόχαστρο 15.000 πλοία – Πώς πλήττονται οι καταναλωτές

Περισσότερα από 15.000 πλοία είναι θεωρητικά στόχοι των ανταρτών Χούθι αν πιστέψουμε την δήλωση των ανταρτών ότι θα χτυπούν πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται με το εμπόριο με το Ισραήλ. Όπως επισημαίνει η εταιρεία Winward οι αντάρτες Χούθι έχουν δηλώσει

Πήλιο: Συνελήφθη κυβερνήτης θαλαμηγού για πρόκληση ζημιών σε σκάφη – Γιατί ενεπλάκη από λάθος το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο

Με υλικές ζημιές σε τέσσερα σκάφη κατέληξε το περιστατικό στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής στο Τρίκερι Πηλίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του κυβερνήτη θαλαμηγού. Η θαλαμηγός εισήλθε στον λιμένα με αυξημένη ταχύτητα, προκαλώντας έντονο κυματισμό, ενώ οι αρχικές

Σε άλλη «γραμμή» ο Αβραμόπουλος για το Μεταναστευτικό

Την ώρα που η κυβέρνηση μιλά για επιστροφές μεταναστών στις χώρες προέλευσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκαθαρίζει πως «αυτό είναι αδύνατο». Και η άποψή του έχει σημασία όχι επειδή είχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείο Εξωτερικών για έναν χρόνο, αλλά επειδή θήτευσε – και μάλιστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο