Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Στόχος να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και να μην μειωθεί ο αριθμός δρομολογίων μέσα στην τουριστική περίοδο

Η ενεργειακή κρίση και οι διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν τα μέγιστα τις θαλάσσιες μεταφορές. Είτε αφορά στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές είτε στο εμπόριο.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον ακτοπλοϊκό κλάδο και το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί η ρευστότητα λειτουργίας των επιχειρήσεων αναγνωρίζοντας το αυτονόητο, ότι έχουν διπλασιαστεί τα κόστη λειτουργίας των πλοίων αλλά κυρίως για να εξυπηρετήσουμε ένα δίκτυο το οποίο δεν πρέπει να καταρρεύσει.

Η εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι για επιδότηση ύψους 12-15 εκατομμυρίων ευρώ αρχικώς για τους μήνες τουλάχιστον Μάιος-Ιούνιος με την προϋπόθεση ότι οι τιμές θα επανέλθουν στα προ ενεργειακής κρίσης όταν ηρεμήσει η κατάσταση.

“Δεν πρέπει για κανένα λόγο να επωμιστεί το επιπρόσθετο βάρος του ενεργειακού κόστους ο πολίτης ή οι μεταφορείς γιατί αυτό στο τέλος της ημέρας θα έχει σημαντική επίδραση τις νησιωτικές οικονομίες” επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι του YNA.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον ευρύτερο κλάδο, διερευνά τη στήριξη μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ώστε να ενισχυθούν με τρόπο που προσομοιάζει με τον τρόπο στήριξης την περίοδο της πανδημίας για να δημιουργήσει ένα ανάχωμα στις αυξήσεις και τις τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και κυρίως να ενισχύσει τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, καθολικά, για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε πλοία από την ελληνική ακτοπλοΐα αλλά ούτε και να μειώσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων σε μία τουριστική περίοδο κατά την οποία ανεξαρτήτως των διεθνών εξελίξεων φαίνεται ότι θα είναι πάρα πολύ καλή. Κυρίως για τους νησιώτες μα να εξασφαλίσουμε με απρόσκοπτη μετακίνηση σε εύλογο κόστος.

Η διαπραγμάτευση που γίνεται διερευνά πόρους από το ΕΣΠΑ και από οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο μέσο.

“Προφανώς τα εθνικά δημοσιονομικά πιέζονται αρκετά, είμαστε όμως σε ανοιχτή συζήτηση και με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών για εύρεση της βέλτιστης λύσης για την ανακούφιση των νησιωτών σε σχέση με τα εισιτήρια και των εταιρειών σε σχέση με την αναγκαία απομείωση του υψηλού κόστους όπου έχει διπλασιαστεί ο μετρικός τόνος πετρελαίου” είπαν στο newmoney στελέχη της αγοράς.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Τι θα ζητήσει για το μεταναστευτικό

H στήριξη στην Ουκρανία και στην ευρωπαϊκή της προοπτική ενόψει της επετείου ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (24.2.2022), η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, καθώς οδεύει προς την κλιματική ουδετερότητα και ενώ οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την πληθωριστική –

Κωνσταντακόπουλος: Χρονιά ρεκόρ το 2022 για την Costamare – Καθαρά κέρδη $523 εκατ.

Η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της μέχρι την… επόμενη ήταν το 2022 για την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Με ένα στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, η εταιρεία δημιούργησε καθαρά κέρδη άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.

Η έρευνα της ValueVessels για την ελληνόκτητη ναυτιλία περιέχει ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ο ελληνικός στόλος κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Αυτό ισχύει τόσο για τον αριθμό των πλοίων όσο και για τη συνολική αξία, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία ενεργά και υπό παραγγελία και συνολική αξία 152,69 δισ.

Το δώρο του Ωνάση στον «γάμο του αιώνα» ταξιδεύει στα νησιά Γκαλάπαγκος

Ήταν το μεγαλειώδες γαμήλιο δώρο του Αριστοτέλη Ωνάση προς τον πρίγκιπα Rainier και την Grace Kelly, που παντρεύτηκαν στις 18 Απριλίου του 1956 στο Μονακό – ένα γεγονός που χαρακτηρίστηκε «ο γάμος του αιώνα», με λίστα καλεσμένων που περιλάμβανε από