Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Στόχος να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και να μην μειωθεί ο αριθμός δρομολογίων μέσα στην τουριστική περίοδο

Η ενεργειακή κρίση και οι διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν τα μέγιστα τις θαλάσσιες μεταφορές. Είτε αφορά στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές είτε στο εμπόριο.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον ακτοπλοϊκό κλάδο και το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί η ρευστότητα λειτουργίας των επιχειρήσεων αναγνωρίζοντας το αυτονόητο, ότι έχουν διπλασιαστεί τα κόστη λειτουργίας των πλοίων αλλά κυρίως για να εξυπηρετήσουμε ένα δίκτυο το οποίο δεν πρέπει να καταρρεύσει.

Η εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι για επιδότηση ύψους 12-15 εκατομμυρίων ευρώ αρχικώς για τους μήνες τουλάχιστον Μάιος-Ιούνιος με την προϋπόθεση ότι οι τιμές θα επανέλθουν στα προ ενεργειακής κρίσης όταν ηρεμήσει η κατάσταση.

“Δεν πρέπει για κανένα λόγο να επωμιστεί το επιπρόσθετο βάρος του ενεργειακού κόστους ο πολίτης ή οι μεταφορείς γιατί αυτό στο τέλος της ημέρας θα έχει σημαντική επίδραση τις νησιωτικές οικονομίες” επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι του YNA.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον ευρύτερο κλάδο, διερευνά τη στήριξη μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ώστε να ενισχυθούν με τρόπο που προσομοιάζει με τον τρόπο στήριξης την περίοδο της πανδημίας για να δημιουργήσει ένα ανάχωμα στις αυξήσεις και τις τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και κυρίως να ενισχύσει τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, καθολικά, για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε πλοία από την ελληνική ακτοπλοΐα αλλά ούτε και να μειώσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων σε μία τουριστική περίοδο κατά την οποία ανεξαρτήτως των διεθνών εξελίξεων φαίνεται ότι θα είναι πάρα πολύ καλή. Κυρίως για τους νησιώτες μα να εξασφαλίσουμε με απρόσκοπτη μετακίνηση σε εύλογο κόστος.

Η διαπραγμάτευση που γίνεται διερευνά πόρους από το ΕΣΠΑ και από οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο μέσο.

“Προφανώς τα εθνικά δημοσιονομικά πιέζονται αρκετά, είμαστε όμως σε ανοιχτή συζήτηση και με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών για εύρεση της βέλτιστης λύσης για την ανακούφιση των νησιωτών σε σχέση με τα εισιτήρια και των εταιρειών σε σχέση με την αναγκαία απομείωση του υψηλού κόστους όπου έχει διπλασιαστεί ο μετρικός τόνος πετρελαίου” είπαν στο newmoney στελέχη της αγοράς.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς ένα δεξαμενόπλοιο που αγοράστηκε από τον ΟΗΕ έγινε πλωτή αποθήκη πετρελαίου των Χούθι για ρωσικά καύσιμα

Σε πλωτή αποθήκη υπό τον έλεγχο των Χούθι μετατράπηκε ένα δεξαμενόπλοιο που αγοράστηκε από τα Ηνωμένα Έθνη για 55 εκατ. Δολάρια. Το δεξαμενόπλοιο, το οποίο είχε αγοραστεί με χρήματα από δωρεές με σκοπό να αποτραπεί μια περιβαλλοντική καταστροφή στην Υεμένη, χρησιμοποιείται πλέον από τους Χούθι ως πλωτή αποθήκη για

Καταδυτικά ρολόγια από το Ίδρυμα Λασκαρίδη στα στελέχη της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών – Μητσοτάκης: H κυβέρνηση στηρίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις

Στην έδρα της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών του Πολεμικού Ναυτικού βρέθηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προκειμένου να δώσει το «παρών» σε εκδήλωση για τη δωρεά 300 καταδυτικών ωρολογίων χειρός στο προσωπικό της ΔΥΚ από το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης» Όπως τόνισε σε δηλώσεις

OceanOneK: Το ρομπότ που εξερευνά ναυάγια στα 1.000 μέτρα βάθος και μεταδίδει την αίσθηση της αφής σε πραγματικό χρόνο (video)

Ερευνητές ρομποτικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ αναπτύσσουν έναν νέο τρόπο εξερεύνησης των ωκεανών του κόσμου: ένα τηλεχειριζόμενο ανθρωποειδές ρομπότ που μπορεί να μεταδώσει την αίσθηση στους χειριστές του. «Το OceanOne είναι ένα μοναδικό είδος υποβρύχιου ρομπότ που επιτρέπει στους ερευνητές να φτάσουν

Διατήρηση της απαγόρευσης κάθε μορφής αλιείας στη θαλάσσια περιοχή της Γυάρου (video)

Με απόφαση του Λιμεναρχείου Σύρου απαγορεύεται καθολικά η κάθε μορφής αλιεία -επαγγελματική ή ερασιτεχνική- στη θαλάσσια περιοχή μέχρι τρία ναυτικά μίλια πέριξ της νήσου Γυάρου. Η παρούσα απόφαση, η οποία ισχύει από 04-07-2025, έρχεται να καλύψει το κενό που άφηνε

Μετάβαση στο περιεχόμενο