Επίσκεψη Ε.Π.Λ.Σ. Δυτικής Κρήτης σε ΠΛΣ 121 και Λ/Σ Παλαιόχωρας

Επίσκεψη στο Λιμενικό Σταθμό Παλαιόχωρας και στο Π.Λ.Σ. 121, πραγματοποίησε σήμερα 25 Ιανουαρίου 2021 αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ένωσης μας στα πλαίσια της συνδικαλιστικής της δράσης, με σκοπό την  ενημέρωση για τα τρέχοντα θέματα που αφορούν τον κλάδο μας.

Κατά τη συζήτηση που είχαμε ξεχώρισε το πρόβλημα στέγασης της Υπηρεσίας. Συγκεκριμένα η παραχώρηση του κτιρίου που στεγάζεται ο Λιμενικός Σταθμός ήταν μέχρι την 14-07-2019 ενώ με την Αρ.122/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε η μη παράταση της παραχώρησης.

Προκειμένου επιλυθεί οριστικά το στεγαστικό πρόβλημα, προτάθηκε η παραχώρηση κατόπιν διαμορφώσεων, από το Λ.Τ.Ν. Χανίων, κτιρίου επιφανείας 55τ.μ. ,που θα πρέπει να πληροί όλους τους κανόνες ασφαλείας, εντός της Χ.Λ.Ζ. του Τουριστικού Λιμένα «Τηγάνι» Παλαιόχωρας, άνευ ανταλλάγματος για την επ’ αόριστον στέγαση του Λιμενικού Σταθμού. Την ανωτέρω διαδικασία διευκολύνει και η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 137 του ν. 4759/2020 (Α΄ 245) .

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που θίχτηκε είναι αυτό της αύξησης του μηνιαίου ορίου ωρών νυκτερινής απασχόλησης του προσωπικού και ιδιαίτερα των στελεχών του Π.Λ.Σ. 121. Με την υπ. αριθμ. 2822.30-3/20367/2020 Κ.Υ.Α. του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Υφυπουργού Οικονομικών αυξήθηκε  το μηνιαίο όριο των ωρών νυκτερινής απασχόλησης για τη χορήγηση ειδικής αποζημίωσης ανά ώρα νυκτερινής απασχόλησης, που καταβάλλεται στα στελέχη Λιμενικού Σώματος. Το ανώτατο όριο καθορίζεται σε 96 ώρες μηνιαίως για τα στελέχη, Λιμενικού Σώματος, που υπάγονται σε Λιμενικές Αρχές των Νομών Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου. Τα γεωγραφικά κριτήρια στην επέκταση της νυχτερινής αποζημίωσης έχουν ως αποτέλεσμα λιμενικοί με ίδια καθήκοντα, που απασχολούνται νυχτερινές ώρες και δεν υπηρετούν στις συγκεκριμένες περιοχές, να μην αμείβονται για την υπηρεσία τους.

Η Ένωση μας θεωρεί επιβεβλημένη την ανάγκη επέκτασης της διάταξης για όλα τα στελέχη τα οποία εκτελούν υπηρεσία σε πλωτά, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.

Μείζων θέμα αποτελεί για το προσωπικό και η αποτελεσματική λειτουργία του Π.Λ.Σ. 121, με ένα πλήρωμα, καθώς είναι προβληματική και ο εξαναγκασμός των συναδέλφων μας, να βρίσκονται σε συνεχή εικοσιτετράωρη επιφυλακή είναι τουλάχιστον αναχρονιστικώς, ακόμα και για το ισχύον απαρχαιωμένο Π.Δ. ωραρίου και δεν διασφαλίζει την απαιτούμενη ετοιμότητα.

Ως εκ των ανωτέρω κρίνεται αναγκαία η ενίσχυση του Π.Λ.Σ. 121, με διπλό πλήρωμα,  έτσι ώστε να διαφυλάσσεται η ασφάλεια, καθώς και το δικαίωμά για μια ομαλή οικογενειακή και προσωπική ζωή.

Επίσης συζητήθηκε η ανάγκη αντικατάστασης του σκάφους με νεώτερο καθώς αυτό είναι πλέον 27 ετών, με ότι αυτό συνεπάγεται στην αντιμετώπιση των αναγκών αυτής της ευαίσθητης και νευραλγικής περιοχής.

Τέλος ιδιαίτερης σημασίας κρίνεται η αλλαγή της κατηγορίας της Υπηρεσίας στο υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου περί μεταθέσεων σε σχέση με το ΠΔ 33/2009, όπου ο Λιμενικός Σταθμός Παλαιόχωρας ως ο μόνος που ήταν σε διαφορετική κατηγορία από τις άλλες λιμενικές αρχές της Κρήτης εμφαίνεται να εξισώνεται σε σχέση με αυτές ή και να υποβαθμίζεται. Τονίζεται ότι ο Λιμενικός Σταθμός Παλαιόχωρας επιβλέπει πλην του χερσαίου χώρου δικαιοδοσίας του, τη Νήσο Γαύδο αλλά και την ευρύτερη θαλάσσια  περιοχή στο νοτιότερο σύνορο της Ευρώπης. Πρόσφατα τα παραδείγματα της επιχειρησιακής του δράσης σε όλους τους τομείς και θυμίζουμε ότι εκτός από την προάσπιση των θαλασσίων συνόρων της χώρας και της Ε.Ε αντιμετωπίζει και είναι πρόσφατα αυτά, περιστατικά τα οποία αφορούν λαθρεμπόριο, λαθρομετανάστευση και άλλες έκνομες πράξεις.

Η Ένωση μας με ιδιαίτερη προσήλωση σκύβει πάνω σε όλα τα προβλήματα που ετέθησαν και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για  την επίλυση αυτών, προς τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των συναδέλφων.

                                  Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                               Ο Γενικός Γραμματέας

ΚΑΤΣΙΚΑΝΔΑΡΑΚΗΣ Βασίλειος                      ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Βασίλειος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο