Επιστολή Fincantieri – ΟΝΕΧ επιβεβαιώνει ότι μπορούν να ναυπηγήσουν τις κορβέτες από το… μηδέν

Νέα σελίδα για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας – Συζητείται σήμερα στο Πρωτοδικείο Αθηνών το σχέδιο εξυγίανσης – Πώς η αναμενόμενη επιστολή προς τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων θα εξισώσει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της

Η τελευταία πράξη για την είσοδο στη νέα εποχή των Ναυπηγείων Ελευσίνας παίζεται σήμερα στο Πρωτοδικείο Αθηνών το οποίο θα αποφασίσει την επικύρωση της συμφωνίας – μεταβίβασης την οποία έχουν υπογράψει η κυβέρνησης, οι πιστώτριες τράπεζες και οι εργαζόμενοι από τις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου και στηρίζει η αντιπολίτευση.

Η DFC έχει στείλει στο Δικαστήριο επιστολή-παρέμβαση υπέρ της ΟΝΕΧ. Η Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα έχει δεσμευθεί για τη συμμετοχή της στην εξυγίανση με 102 εκατ. δολάρια και θα εμπλακεί στο σχέδιο ως οικονομικός πιστωτής. Η δικαστική απόφαση αναμένεται να έχει καθαρογραφεί μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από μια δεκαετία απουσίας έχουν αρχίσει ήδη να υποδέχονται πλοία για επισκευές σε πρώτη φάση. Ήδη έχουν εξυπηρετηθεί τέσσερα εκ των οποίων δύο είναι ελληνικών συμφερόντων, του Πέτρου Παππά και του Ανδρέα Μαρτίνου και άλλα δύο αραβικών συμφερόντων.

Η ΟΝΕΧ στη μεταβατική αυτή περίοδο έχει κάνει ήδη επενδύσεις στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων και το ποσόν θα φτάσει τα 10 εκατομμύρια έως το καλοκαίρι.

Επιστολή… δυναμίτης!

Όμως σήμερα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αναμένεται μία πολυπόθητη επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση η οποία σηματοδοτεί την λειτουργία των Ναυπηγείων της Ελευσίνας επί ίσοις όροις με τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία. Πρόκειται για επιστολή… δυναμίτη όσο αναφορά τον θόρυβο που θα κάνει όπως τη χαρακτήρισαν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές με τις οποίες επικοινώνησε το newmoney.gr.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για επιστολή των ναυπηγείων Fincantieri προς τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) τα οπoία μαζί με την ΟΝΕΧ επιβεβαιώνουν ότι μπορούν να ναυπηγήσουν τις 1 συν 2 κορβέτες για το Πολεμικό Ναυτικό από το… έλασμα έως τους δοκιμαστικούς πλόες, με το κόστος και τον χρόνο παράδοσης να συμβαδίζει με εκείνα της Ιταλίας. Δηλαδή τα ναυπηγεία της Ελευσίνας θα ναυπηγούν πλοία από το… μηδέν σε ανταγωνιστικές τιμές καταρρίπτοντας τα επιχειρήματα όσων έλεγαν ότι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία μέσω της Ελευσίνας εισέρχεται σε νέα εποχή κοιτώντας στα μάτια τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της, εναρμονιζόμενη με όσα ζήτησε ο Έλληνας πρωθυπουργός

«Δικαιώνεται πλήρως Κυβέρνηση, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που το στήριξαν, όπως είχαν στηρίξει και το πετυχημένο σχέδιο εξυγίανσης του αναγεννημένου Νεωρίου, που εδώ και 3 χρόνια ανήκει επίσημα στην ΟΝΕΧ και δεν μπορείς να βρεις ελεύθερη ούτε διπλή ντάνα στους ντόκους του..» σχολιάζουν στελέχη της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Οι προοπτικές

Βάσει τον σχεδιασμό που έχει κάνει το σχήμα ΟΝΕΧ-Fincantieri από την 1/1/2024 τα ναυπηγεία θα μπορούν να επισκευάζουν ταυτόχρονα 10 – 12 πλοία ενώ με βάση το αναπτυξιακό σχέδιο το 2024 που θα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό τα έργα αναβάθμισης των Ναυπηγείων ώστε να έχουν τη δυνατότητα εξυπηρετούν 200 πλοία ετησίως.

Στόχος είναι τα ναυπηγεία να μπορούν να κατασκευάζουν κάθε είδους πλοίο, οτιδήποτε πλωτό καθώς και «ενεργειακά» πλοία. Όσο για τη ναυπήγηση πλοίων με ηλεκτροκίνηση θα πρέπει πρώτα να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο από την κυβέρνηση και να κατασκευαστούν οι κατάλληλες υποδομές στα νησιά ώστε να μπορούν να σηκώσουν την ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου.

Τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Fincantieri στη περίπτωση που ανατεθεί στον Όμιλο, ως κύριος ανάδοχος, το πρόγραμμα των κορβετών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Χάρη στην προχθεσινή υπογραφή των MoU, η εμπλοκή της ελληνικής βιομηχανίας θα είναι συνεχόμενη, καθώς δεν πρόκειται να περιοριστεί μόνο στο πρόγραμμα των κορβετών. Η ομάδα των εταιρειών από την Ιταλία που συγκροτήθηκε, με τις Fincantieri, Leonardo -ως πάροχους για το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης και τους κύριους αισθητήρες, τα συστήματα και πυροβόλα, και την MBDA Italia με την Elettronica, αποτελεί έναν συνεκτικό πυρήνα υποστήριξης και ανάπτυξης ενός ναυπηγικού εταίρου με προηγμένη τεχνογνωσία.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Fincantieri υπέγραψε επίσημη συμφωνία με τον Όμιλο ONEX Shipyards & Technologies για τη δημιουργία μιας γραμμής κατασκευής κορβετών και εγκαταστάσεων υποστήριξης του κύκλου ζωής τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Η συμφωνία:
• προβλέπει τους όρους συνεργασίας για την κατασκευή 2+1 κορβετών υπερσύγχρονης τεχνολογίας και κορυφαίων προδιαγραφών στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της Onex μαζί με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, βελτιώσεις, τεχνογνωσία & μεταφορά τεχνολογίας, εξοπλισμού, εκτιμώμενης αξίας περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ.

• αναμένεται να δημιουργήσει 2.500 άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας στη ναυπηγική βιομηχανία.

• συνιστά μια συνεργασία με πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία και τον αμυντικό τομέα, ενώ ενισχύει την προοπτική περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ των δύο Ομίλων σε μελλοντικά προγράμματα κατασκευής πολεμικών και εμπορικών πλοίων.

Η εν λόγω συμφωνία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενδυνάμωση της εγχώριας αμυντικής παραγωγής.

Η τεχνογνωσία που αναμένεται να αποκτηθεί από τη συνεργασία ONEX-Fincantieri, συμπεριλαμβανομένου και ολόκληρου του ιταλικού βιομηχανικού οικοσυστήματος, θα αποτελέσει σημαντικό ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών προϊόντων που θα ανταποκρίνονται στις αμυντικές απαιτήσεις πολλαπλών αγορών, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην αναγέννηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μοντέλο λειτουργίας αεροδρομίου εξετάζεται για τα λιμάνια

Ολοένα και πιο ενεργά συζητά το Υπουργείο Ναυτιλίας την αλλαγή του μοντέλου διαχείρισης της ακτοπλοϊκής κίνησης στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Η πολιτική ηγεσία φαίνεται πως εξετάζει την δημιουργία μοντέλου αεροδρομίων για τα λιμάνια που έχουν αυξημένο αριθμό ταυτόχρονων ή

Toύρκοι αστυνομικοί ελέγχουν σύνορα ευρωπαϊκών χωρών

Έκπληκτοι κάποιοι Έλληνες οδηγοί φορτηγών που περίμεναν πριν από λίγα εικοσιτετράωρα να περάσουν τα σύνορα  της Ρουμανίας  με την Ουγγαρία, παρατήρησαν πώς στον έλεγχο διαβατηρίων στην ουγγρική πλευρά των συνόρων, οι ελεγκτές φορούσαν διαφορετικές στολές από εκείνες των Μαγιάρων αστυνομικών. Παρατηρώντας προσεκτικότερα

Πώς η κρίση στρατολόγησης απειλεί τις στρατιωτικές δυνάμεις της Δύσης

*Γράφει ο κ. Peter Apps, αρθρογράφος του Reuters για θέματα άμυνας και ασφάλειας. Κάθε πρωί στο αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower, ένα ανυποψίαστο μέλος του πληρώματος καλείται στη γέφυρα, του παρουσιάζεται ένα μπισκότο και του ζητείται να καθίσει στην καρέκλα

ΤτΕ: Μείωση €1,068 δισ. στις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δις. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση €5,2 δις. τον Ιανουάριο), δείγμα του ότι οι πολίτες βάζουν «χέρι» στα έτοιμα εξαιτίας της εκτεταμένης ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, μείωση κατά €912 εκατ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο