Ερώτηση Αραχωβίτη – Σαντορινιού: Επικίνδυνες δραστηριότητες εντός του Λακωνικού Κόλπου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: Επικίνδυνες δραστηριότητες εντός του Λακωνικού Κόλπου

Εντός του Λακωνικού Κόλπου και σε απόσταση 6 Ναυτικών Μιλίων (ΝΜ) από τις ακτές παρατηρείται το τελευταίο διάστημα μια ιδιαίτερα έντονη όσο και περίεργη δραστηριότητα μεγάλων φορτηγών πλοίων, στην πλειοψηφία τους τύπου μεταφοράς χημικών και πετρελαιοειδών.
Τα σκάφη αυτά εμφανίζονται να εισέρχονται εντός του Λακωνικού Κόλπου και να μένουν ακινητοποιημένα για αρκετές ώρες. Φαίνεται να παρεκκλίνουν της πορείας τους με ιδανικές συνθήκες ναυσιπλοΐας, να εισέρχονται εντός του κόλπου και να παραμένουν για αρκετές ώρες χωρίς προφανή λόγο.
Παρατηρώντας την εφαρμογή κίνησης των σκαφών marinetraffic.com,  σε καθημερινή βάση βρίσκονται ακινητοποιημένα περισσότερα από 15 πλοία, ενώ κάποιες μέρες φτάνουν μέχρι και τα 30.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της εφαρμογής αυτής, τα περισσότερα χαρακτηρίζονται ως oil/chemical Tanker ή Crude oil Tanker. Πρόκειται για τεράστια σκάφη με βύθισμα που υπερβαίνει τα 10 μέτρα, ενώ κάποια από αυτά φτάνουν τα 16 μέτρα βύθισμα.
Το περίεργο και συνάμα ανησυχητικό είναι ότι εστιάζοντας στα σκάφη αυτά, παρατηρείται ότι δίπλα στο μεγάλο σκάφος βρίσκεται σε επαφή ένα δεύτερο σκάφος μικρότερου εκτοπίσματος. Η επαφή των δύο πλοίων διαρκεί μερικές ώρες ενώ παραμένει άγνωστο ποιες εργασίες πραγματοποιούνται κατά τις ώρες αυτές.
Οι λιμενικές αρχές δεν έχουν δικαιοδοσία ελέγχου των δραστηριοτήτων των πλοίων αυτών καθώς βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 6 ΝΜ από τις ακτές της Λακωνίας. Κατά συνέπεια, και δεδομένων των διεθνών συνθηκών, μολονότι έχουν στην ευθύνη τους ολόκληρο τον Λακωνικό κόλπο από πλευράς νομιμότητας συναλλαγών, από περιβαλλοντική προστασία, από έλεγχο ασφαλείας ναυσιπλοΐας και διάσωσης και ελέγχου της αλιευτικής δραστηριότητας, δεν έχουν την δικαιοδοσία ελέγχου των δραστηριοτήτων σε αυτά τα πλοία.
Επειδή ο Λακωνικός Κόλπος είναι ένας πολύ κλειστός κόλπος και ιδιαίτερα ευαίσθητος περιβαλλοντικά,
Επειδή η τουριστική δραστηριότητα στις ακτές της Λακωνίας αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια από την Ελαφόνησο, τη Νεάπολη, την Πλύτρα, τον Αρχάγγελο, το Γύθειο μέχρι την «γη της Ελιάς» Μάνη,
Επειδή οι μοναδικές παραλίες με τα καθαρά νερά  τιμώνται κάθε χρόνο με πλήθος Γαλάζιες σημαίες,
Επειδή η αλιεία εντός του κόλπου είναι μια σημαντική οικονομική δραστηριότητα λόγω του πλούτου των αλιευμάτων,
Επειδή κάθε διαταραχή στο μοναδικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό οικοσύστημα θα καταστρέψει ανεπανόρθωτα την μοναδική παράλια ζώνη της Λακωνίας,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Τι είδους δραστηριότητες πραγματοποιούνται από τα σκάφη που εισέρχονται εντός του Λακωνικού Κόλπου;
Πόσο ασφαλείς για το οικοσύστημα του Λακωνικού Κόλπου είναι αυτές οι δραστηριότητες;
Ποια υπηρεσία ελέγχει το είδος, τη νομιμότητα και την ασφάλεια των δραστηριοτήτων αυτών;
Τι προτίθεται να κάνει σε επίπεδο νομοθετικής ρύθμισης ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα που θα καταστρέψει το μοναδικό περιβαλλοντικό, τουριστικό και κοινωνικό οικοσύστημα της Λακωνίας;

Οι Ερωτώντες βουλευτές
Αραχωβίτης Σταύρος
Σαντορινιός Νεκτάριος

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.