Ερώτηση Μεϊκόπουλου – Σαντορινιού: Βαριές καταγγελίες για «έρεβος» και κομματικά συμφέροντα με φόντο το λιμάνι του Βόλου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Nαυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: Βαριές καταγγελίες για «έρεβος» και κομματικά συμφέροντα με φόντο το λιμάνι του Βόλου

Στις 15/03/2022 είδε το φως της δημοσιότητας η παραίτηση που υπέβαλε η Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) από τα καθήκοντά της, η οποία συνοδευόταν από ευθείες καταγγελίες για αντίληψη μονοκρατορίας, τοξικές συμπεριφορές και γενικότερα «έρεβος» σχετικά με τη διοίκηση του Λιμένος.

Στην ανακοίνωση της παραίτησής της, η απερχόμενη Πρόεδρος κάνει πιο συγκεκριμένα λόγο για «λογικές που δεν συνάδουν με τις σύγχρονες αντιλήψεις, την εταιρική διακυβέρνηση, το πως διαμορφώνεται το τοπίο παγκοσμίως στις λιμενικές εγκαταστάσεις και εργασίες και πρωτίστως τα οφέλη άμεσα και έμμεσα για την τοπική κοινωνία. Αντίθετα επικρατεί η αντίληψη μονοκρατορίας, όπως και τοξικές συμπεριφορές και γενικότερα ένα έρεβος το οποίο δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες σε σχέση με το λιμάνι και κατ’ επέκταση τον Βόλο», ενώ αναφέρει πως οι ακριβείς λόγοι παραίτησης έχουν κοινοποιηθεί στους καθ’ ύλην αρμόδιους.

Το λιμάνι του Βόλου όπως και τα υπόλοιπα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας βρίσκονται υπό το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίησή τους. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου τις προηγούμενες ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να είχε ζητήσει επιμόνως την αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΒ από τη θέση του.

Ενόσω η αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου εκκρεμούσε, αιφνίδια κοινοποιήθηκε στην τοπική κοινωνία η παραίτηση της Προέδρου, η οποία μάλιστα άφησε σαφείς αιχμές για παρασκηνιακές συμφωνίες, για «αργομισθίες» και «τυχερά» που κάποιοι απολαμβάνουν από τη θέση τους σε ένα δημόσιο φορέα.

Το λιμάνι του Βόλου αποτελεί έναν από τους βασικούς αναπτυξιακούς βραχίονες της Μαγνησίας αλλά και όλης της Θεσσαλίας. Η σημαντική γεω-στρατηγική του θέση δίπλα στον άξονα της διεθνούς οδικής και σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, στο κέντρο των θαλάσσιων οδών προς τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τον Εύξεινο Πόντο, δίνει μέγιστες δυνατότητες για ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή, αλλά και για βέλτιστη τουριστική αξιοποίηση.

Σε μια κρίσιμη περίοδο τόσο οικονομικά όσο και γεωπολιτικά εξαιτίας της έκτακτης διεθνούς συγκυρίας, με την ακρίβεια να γονατίζει τις ευρωπαϊκές οικονομίες, οι βασικοί αναπτυξιακοί πυλώνες της χώρας όπως τα λιμάνια θα έπρεπε να αποτελούν κόμβους ανάπτυξης και να παράγουν θετικό οικονομικό αποτύπωμα.

Η μετατροπή τους σε πεδία σκιωδών και παρασκηνιακών κινήσεων και καταγγελιών για κομματική εκμετάλλευση και εξυπηρέτηση ημετέρων, όχι μόνο δεν εκπληρώνουν το σκοπό της ανάπτυξης και αναβάθμισής τους, αλλά αντίθετα αποσυντονίζουν και στερούν από τον τόπο βασικά «εργαλεία» οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ανάκαμψης που τόσο πολύ έχει ανάγκη.

Επειδή, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου τις προηγούμενες ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να είχε ζητήσει επιμόνως την αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΒ από τη θέση του.

Επειδή, στις 15/03/2022 η Πρόεδρος του ΟΛΒ ανακοίνωσε την παραίτηση της αφήνοντας ευθείες αιχμές για τοξικές συμπεριφορές και κομματικές παρεμβάσεις στη διοίκηση του λιμανιού.

Επειδή, το λιμάνι του Βόλου αποτελεί έναν από τους βασικούς αναπτυξιακούς βραχίονες της Μαγνησίας αλλά και όλης της Θεσσαλίας.

Επειδή, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο οι βασικοί αναπτυξιακοί πυλώνες της χώρας όπως τα λιμάνια θα έπρεπε να αποτελούν κόμβους ανάπτυξης και να παράγουν θετικό οικονομικό αποτύπωμα και όχι πεδία κομματικής εκμετάλλευσης.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Αληθεύει ότι το ΤΑΙΠΕΔ, ως αρμόδιος φορέας διαχείρισης του Λιμένος, Βόλου είχε ζητήσει το προηγούμενο διάστημα την αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΛΒ;

Αν αυτό αληθεύει για ποιο λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος συνεχίζει μέχρι και σήμερα να ασκεί κανονικά τα καθήκοντά του;

Έχει λάβει γνώση για τις πολύ σοβαρές καταγγελίες στις οποίες προχώρησε η παραιτηθείσα Πρόεδρος του ΟΛΒ και αν ναι πως προτίθεται να παρέμβει, ώστε να διερευνηθούν οι εν λόγω καταγγελίες και να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία για το τι τελικά συμβαίνει στη διαχείριση ενός τόσο σημαντικού φορέα για την περιοχή όπως το λιμάνι;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Σαντορινιός Νεκτάριος

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επενδύσεις $4,1 δισ. στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές

Της Αναστασίας Βαμβακά Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται οι επενδύσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές, με τα στοιχεία της Allied Shipping Research να αναφέρουν πως έχουν επενδύσει μέσα στο 2022 ήδη 4,157 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 196

Αυξημένο διεθνές ενδιαφέρον για κορυφαία ναυτιλιακή συνάντηση στην Αθήνα

Το φετινό Ετήσιο Διεθνές Συνέδριο του International Propeller Club of the United States ολοκληρώθηκε με επιτυχία την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, ενώπιον εκατοντάδων αντιπροσώπων από όλο τον κόσμο που παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα υψηλού επιπέδου συζητήσεων και κεντρικών ομιλιών από αξιωματούχους

Πόλεμος προσφορών στα σούπερ μάρκετ αλλά και νέο «τσουνάμι» ανατιμήσεων

Έως και το 50% των προϊόντων στα ράφια βγαίνουν σε προσφορά με όλο και μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, την ώρα που οι προμηθευτές και οι αλυσίδες παύουν να συγκρατούν τις αυξήσεις στις τιμές. Στο 3% εκτιμάται ότι θα φθάσει η μείωση

Βραζιλία: Τουλάχιστον τρεις νεκροί, 14 τραυματίες, πολλοί αγνοούμενοι στην κατάρρευση γέφυρας

Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 14 τραυματίστηκαν όταν κατέρρευσε γέφυρα στην πολιτεία Αμαζόνας της Βραζιλίας, ανακοίνωσαν οι αρχές, που δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο απολογισμός των θυμάτων να γίνει ακόμη πιο βαρύς, καθώς αγνοούνται αρκετοί ακόμη.