Ερυθρά Θάλασσα: Αποστολή φρεγάτας σχεδιάζει και η Δανία για προστασία πλοίων-ναυτικών

Θα υπάρξει μέριμνα για αποζημιώσεις Ελλήνων ναυτικών-εργαζόμενων σε πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά;

Μετάφραση-απόδοση στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Το Δανέζικο ΥΠΑΜ, Forsvarsministeriet, ο Δανός ΥΠΕΞ κ. Lars Løkke Rasmussen ανακοίνωσαν σχέδιο περαιτέρω ενίσχυσης της θαλάσσιας ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα. Ταυτόχρονα, η Ένωση Πλοιοκτητών Δανίας και τα ναυτεργατικά συνδικάτα, επίσης ανακοίνωσαν σχέδιο αποζημίωσης των ναυτικών που εργάζονται σε πλοία σημαίας Δανίας που δραστηριοποιούνται στη θαλάσσια περιοχή που πρόσφατα χαρακτηρίστηκε ως περιοχή “υψηλού κινδύνου”. Και όλα αυτά συμβαίνουν αφότου ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών Maersk γνωστοποίησε τα σχέδιά του να επαναφέρει τα πλοία της στην Ερυθρά Θάλασσα.

“Είμαστε ανήσυχοι για τη σοβαρή κατάσταση που εξελίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου συνεχίζονται οι απρόκλητες επιθέσεις κατά των εμπορικών πλοίων,” δήλωσε ο Δανός ΥΠΑΜ κ. Troels Lund Poulsen. “Είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τη Δανέζικη όσο και για τη διεθνή θαλάσσια κυκλοφορία ως επίσης για την ανάπτυξη της περιοχής, ο ασφαλής διάπλους αυτής. Ήδη, η Δανία εισφέρει στην θαλάσσια ασφάλεια στην περιοχή και η κυβέρνηση θέλει να ενισχύσει τη συνεισφορά της με την αποστολή Δανέζικης φρεγάτας.”

Προηγουμένως, η Δανία έχει υποστηρίξει παρόμοιες επιχειρήσεις με αποστολή μονάδας στην περιοχή την περίοδο έξαρσης της πειρατείας στη Σομαλία. Η Δανέζικη φρεγάτα Esbern Snare (φωτό) είχε αποσταλεί το Νοέμβριο 2021 για ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας στο Κόλπο της Γουινέας. Tο πολεμικό πλοίο έγινε διάσημο όταν ενεπλάκη σε ανταλλαγή πυροβολισμών για την αναχαίτιση πειρατικού σκάφους. Το πλήρωμα του πολεμικού πλοίου τραυμάτισε θανάσιμα 4 πειρατές, ενώ τραυμάτισε σοβαρά ακόμη έναν, ο οποίος απεστάλη στη Δανία για ιατρική περίθαλψη και για να δικαστεί.

Προς το παρόν, το Δανέζικο ΥΠΑΜ έχει αποσπάσει τρεις επιτελείς αξιωματικούς στην έδρα της πολυεθνικής Μοίρας “Combined Maritime Forces” στο Bahrain. Τον Ιανουάριο, η κυβέρνηση θα υποβάλει στο Κοινοβούλιο σχέδιο απόφασης για ανάπτυξη φρεγάτας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι η μονάδα μπορεί να αφιχθεί στην περιοχή πριν τα τέλη Ιανουαρίου 2024.

Η απόφαση της Δανίας προηγείται πιθανολογούμενης πρωτοβουλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναφερόμενο σε πηγές του σε Γερμανία και Ισπανία, το Reuters χτες επιβεβαίωσε ότι είναι σε εξέλιξη συνομιλίες για κάποια ενωσιακή πρωτοβουλία στην περιοχή της Ερυθράς. Η ΕΕ διατηρεί δυνάμεις περιπολίας στην περιοχή ανοικτά των Σομαλικών ακτών, ενώ συνεχίζει να υποστηρίζει τη Σομαλία στην ανάπτυξη δικών της δυνατοτήτων ασφάλειας. Η αποστολή EUNAVFOR “Atalanta” συνεχίζει να συντονίζει προσπάθειες αποτροπής της πειρατείας από Σομαλούς, ενώ συμμετέχει ενεργά στην υπόθεση του χύδην Φ/Γ “Navibulgar”, που κατελήφθη και οδηγήθηκε στη Σομαλία στις αρχές του τρέχοντος μηνός.

Με την ανακοίνωση της Maersk για επανέναρξη του διάπλου της Ερυθράς, η Ένωση Πλοιοκτητών Δανίας, Danse Rederier, γνωστοποίησε τους όρους που συμφώνησε, μετά από διαπραγμάτευση με τα ναυτεργατικά συνδικάτα της χώρας. Αρχής γενομένης από 30 Δεκεμβρίου, για κάθε 24ωρο που το πλοίο τους θα βρίσκεται σε οποιαδήποτε από τις δύο περιοχές “υψηλού κινδύνου” που περιγράφονται στο Διεθνές Forum Διαπραγμάτευσης (International Bargaining Forum), τα μέλη πληρώματος θα λαμβάνουν επιπρόσθετη αμοιβή το 100% των βασικών αποδοχών τους. Οι υπόψη περιοχές καλύπτουν το νότιο μέρος της Ερυθράς Θάλασσας και τη νότια ακτή της Υεμένης.

“Στην Ένωση Πλοιοκτητών Δανίας, Danske Rederier, καλωσορίζουμε ένθερμα την Αμερικανική Επιχείρηση “Prosperity Guardian”, για την εξασφάλιση ασφαλούς περάσματος των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα. Η σημερινή συμφωνία λαμβάνει υπόψη της τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή και λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και που τηρούν όλες τις κατευθυντήριες οδηγίες που εκδίδονται σε σχέση με τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή που προστατεύεται από την Επιχείρηση Prosperity Guardian,” δήλωσε η κα Anne Windfeldt Trolle, Διευθύντρια Αγοράς Εργασίας, Κατάρτισης και Απασχόλησης στην Ένωση Πλοιοκτητών Δανίας.

Η Maersk ανέστειλε τη διέλευση πλοίων της από την Ερυθρά Θάλασσα δύο εβδομάδες μετά τις αποτυχημένες επιθέσεις των ανταρτών Houthis σε βάρος αρκετών πλοίων της. Την απόφασή της ακολούθησαν άμεσα πολλοί ανταγωνιστές της, περιλαμβανομένων των Hapag-Lloyd, CMA CGM, MSC Mediterranean Shipping Company, Ocean Network Express, HMM, Evergreen, και πολλών άλλων. Η Maersk ανέφερε μεν ότι επηρεάζονται 15 τακτικά δρομολόγιά της, αλλά αυτή την εβδομάδα ανακοίνωσε ότι αρχίζει να επανακατευθύνει τα πλοία της στην περιοχή με το Reuters να υπολογίζει την περασμένη Πέμπτη ότι τα περισσότερα πλοία της Maersk θα επανέλθουν στις προγραμματισμένες διαδρομές τους τις προσεχείς εβδομάδες.

Μετάφραση-απόδοση στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρέθυμνο: Νεκρός 41χρονος που καταπλακώθηκε από δέντρο την ώρα που κλάδευε

Τραγωδία στο στο χωριό Μαργαρίτες, στο Ρέθυμνο με έναν 41χρονο άντρα να καταπλακώνεται από δέντρο και να χάνει τη ζωή του. Το περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής, όταν ο άτυχος άνδρας κλάδευε ελιές και ένα κλαδί που έκοψε ήταν

Χρονιά εξελίξεων για την ελληνική ακτοπλοΐα το 2025 – Το κόστος για το «πρασίνισμα» των πλοίων

Έτος εξελίξεων για τον κλάδο της ακτοπλοΐας αποτελεί το 2025, ενόψει και των πρωτοβουλιών του υπουργείου Ναυτιλίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την εξασφάλιση κονδυλίων με στόχο την ομαλή προώθηση του κλάδου προς την πράσινη μετάβαση. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου θα

Υποθετικό σενάριο: Πόσα θα χρειαζόταν ο Ντόναλντ Τραμπ για να αγοράσει την Γροιλανδία

Οεκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει ξεκαθαρίσει ότι θέλει να προσαρτήσει τη Γροιλανδία, αυτόνομο έδαφος εδώ και 3 αιώνες της Δανίας, για λόγους «εθνικής ασφάλειας»  προκαλώντας τις αντιδράσεις τόσο της κυβέρνησης της Δανίας όσο και άλλων Ευρωπαίων αξιωματούχων. Τι θα

Η θάλασσα ως πηγή ενέργειας – Από τα κύματα στη Γαλάζια Οικονομία

Δημήτρης Πάφρας Οι ωκεανοί, που καλύπτουν πάνω από το 70% της επιφάνειας της Γης, αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους φυσικούς πόρους του πλανήτη. Η θάλασσα δεν περιορίζεται μόνο στο να υποστηρίζει τη βιοποικιλότητα και να προσφέρει μέσα διαβίωσης σε εκατομμύρια

Μετάβαση στο περιεχόμενο