Ερυθρά Θάλασσα: Οι χάρτες που δείχνουν γιατί οι ναυτιλιακές αναστέλλουν τις διελεύσεις πλοίων

Κλιμακώνουν τις επιθέσεις οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης

Τουλάχιστον έξι εμπορικά πλοία, που ταξίδευαν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αυτό το μήνα, δέχθηκαν επίθεση με drone και πυραύλους καθώς πλησίαζαν το στενό Μπαμπ Ελ Μαντέμπ.

Τις επιθέσεις πραγματοποιούν οι αντάρτες Χούθι, που υποστηρίζονται από το Ιράν. Οι Χούθι, γνωστοί ως Ανσάρ Αλλάχ ή «παρτιζάνοι του Θεού», ελέγχουν μεγάλο τμήμα της δυτικής Υεμένης, συμπεριλαμβανομένων της πρωτεύουσας, Σαναά, και των παράκτιων περιοχών κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι σιίτες αντάρτες δηλώνουν ότι πραγματοποιούν τις επιθέσεις σε αλληλεγγύη προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση του Ισραήλ με στόχο την εξαφάνιση της Χαμάς. Υποστηρίζουν ότι οι επιθέσεις έχουν στόχο να τερματίσουν την ισραηλινή αεροπορική και χερσαία επίθεση στη Γάζα.  Είναι άλλωστε μέρος του λεγόμενου «άξονα της αντίστασης», υπό το Ιράν, που πλήττει ισραηλινά και αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή. Το σλόγκαν τους είναι «θάνατος στο Ισραήλ, την Αμερική και τους Εβραίους».

Οι επιθέσεις θέτουν σε κίνδυνο τα πλοία που ταξιδεύουν μέσω του ζωτικού διαδρόμου, από τη Διώρυγα του Σουέζ στον Ινδικό Ωκεανό. Ήδη Maersk, Hapag-Lloyd, CMA CGM και Mediterranean Shipping Company (MSC) έχουν αναστείλει τις διελεύσεις των πλοίων τους στην Ερυθρά Θάλασσα, αναζητώντας εναλλακτικές διαδρομές.

Η γεωγραφία της περιοχής

Η Ερυθρά Θάλασσα ορίζεται από δύο στενές πλωτές οδούς: στα βόρεια, τη αιγυπτιακή πλωτή οδό της Διώρυγας του Σουέζ και στα νότια το στενό Μπαμπ Ελ Μαντέμπ.

Το στενό έχει πλάτος μόλις 20 μίλια και συνορεύει με το Τζιμπουτί και την Ερυθραία στα δυτικά και την Υεμένη στα ανατολικά. Συγκριτικά, το στενό του Ορμούζ, το οποίο είναι η είσοδος στον Περσικό Κόλπο και συνορεύει με το Ιράν και το Ομάν, έχει πλάτος περίπου 30 μίλια.

washingtonpost

Σχεδόν το 10% του συνόλου του πετρελαίου που διακινείται μέσω θαλάσσης διέρχεται από αυτό το στενό. Επίσης εκτιμάται ότι μέσω του στενού διακινούνται ετησίως αγαθά αξίας 1 τρισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με το MarineTracker, ένα από τα πλοία που δέχθηκε επίθεση την Παρασκευή, το MSC Palatium III, αφού δέχθηκε την επίθεση γύρισε πίσω αντί να συνεχίσει βόρεια και πιο κοντά στην ακτή που ελέγχεται από τους αντάρτες.

washingtonpost

Τα προβλήματα στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων γύρω από τη ζώνη της σύγκρουσης κατά τη διάρκεια του πολέμου του Ισραήλ εναντίον της Χαμάς στη Γάζα απειλεί να αυξήσει τους ναύλους και να προκαλέσει καθυστερήσεις, επηρεάζοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

«Από την περιοχή περνά κάθε χρόνο το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, το 10% του πετρελαίου και το 8% του LNG», τονίζουν στη «Ν» ευρωπαικές διπλωματικές πηγές. «Πλοία από όλο τον κόσμο ταξιδεύουν σε αυτές τις διαδρομές και οι Χούθι ανοίγουν πλέον αδιακρίτως πόλεμο εναντίον τους, μεταφέροντας τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς σε διεθνές επίπεδο». Διαβάστε εδώ περισσότερα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Σύγκρουση και βύθιση πλοίου στον Εύξεινο Πόντο

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Τρία μέλη πληρώματος Συριακής εθνικότητας αγνοούνται όταν το 36 ετών πλοίο τους συγκρούσθηκε και βυθίστηκε στο διάδρομο σιτηρών της Ουκρανίας πλησίον των ακτών της Ρουμανίας τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (18/5). Tο υπό σημαία Τανζανίας

Μετάβαση στο περιεχόμενο