Ερυθρά Θάλασσα: Πώς αντιδρούν οι ναυτιλιακές στις κλιμακούμενες επιθέσεις των Χούθι

Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν σιίτες παραστρατιωτικοί Χούθι της Υεμένης έχουν εντείνει τον τελευταίο μήνα τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ως ένδειξη, όπως έχουν δηλώσει, της υποστήριξής τους στη Χαμάς στον πόλεμο με το Ισραήλ στη Γάζα.

Οι επιθέσεις, οι οποίες στοχεύουν πλοία που ακολουθούν τη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, που επιτρέπει στο εμπόριο Ανατολής-Δύσης, ιδίως του πετρελαίου, να κάνει τον περίπλου της Αφρικής πιο γρήγορα και πιο οικονομικά, ώθησαν ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες να ανατρέψουν την πορεία των πλοίων του στόλου τους νωρίτερα τον Δεκέμβριο.

Άλλες, ενθαρρυμένες τώρα από τον σχηματισμό του «Φύλακα της Ευημερίας», τη διεθνή δύναμη υπό την αιγίδα των ΗΠΑ για την προστασία της ναυσιπλοΐας στην περιοχή, δηλώνουν ότι εξετάζουν την επιστροφή τους στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το Reuters δημοσίευσε σήμερα τις αντιδράσεις των εταιρειών για την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πώς αντιδρούν οι ναυτιλιακές

C.H. ROBINSON 

Ο παγκόσμιος όμιλος logistics δήλωσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι είχε αναδρομολογήσει περισσότερα από 25 πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, και ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα αυξηθεί.

«Τα ακυρωμένα δρομολόγια (blank sailings) και οι αυξήσεις των ναύλων αναμένεται να συνεχιστούν σε πολλές γραμμές μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024», πρόσθεσε.

CMA CGM

Ο γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος σχεδιάζει σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε στις 26 Δεκεμβρίου. «Η απόφαση αυτή βασίζεται σε μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας και στη δέσμευσή μας για την ασφάλεια και την προστασία των ναυτικών μας», ανέφερε η εταιρία σε ανακοίνωσή της.

Ο ναυτιλιακός «κολοσσός» είχε προηγουμένως ανακατευθύνει αρκετά πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, λόγω των κλιμακούμενων επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

EURONAV 

Η βελγική εταιρεία πετρελαιοφόρων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα αποφύγει την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι νεωτέρας.

EVERGREEN

Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια προς λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας θα πλεύσουν σε ασφαλή κοντινά ύδατα και θα περιμένουν περαιτέρω ειδοποίηση, ενώ τα πλοία που ήταν προγραμματισμένο να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα θα ακολουθήσουν το δρομολόγιο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Επίσης, σταμάτησε προσωρινά να δέχεται ισραηλινά φορτία.

FRONTLINE 

Ο όμιλος πετρελαιοφόρων με έδρα τη Νορβηγία δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία του θα αποφύγουν τα περάσματα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.

GRAM CAR CARRIERS 

Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι έχει απαγορεύσει τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα.

HAPAG-LLOYD 

Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι θα αλλάξει τα δρομολόγια 25 πλοίων μέχρι το τέλος του έτους με στόχο να αποφύγει τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα, προσθέτοντας ότι θα λάβει περαιτέρω αποφάσεις στο τέλος του έτους.

Στις 15 Δεκεμβρίου, το πλοίο της δέχθηκε επίθεση ενώ έπλεε κοντά στις ακτές της Υεμένης. Κανένα μέλος του πληρώματος δεν τραυματίστηκε.

Η εταιρία ανακοίνωσε χθες ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τον σχηματισμό της επιχείρησης «Φύλακες της Ευημερίας» για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα.

HMM 

Η νοτιοκορεατική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι από τις 15 Δεκεμβρίου διέταξε τα πλοία της από την Ευρώπη, που κανονικά θα χρησιμοποιούσαν τη Διώρυγα του Σουέζ, να αλλάξουν διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, για αόριστο χρονικό διάστημα.

HOEGH AUTOLINERS 

Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε στις 20 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα, αφού η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε τον συναγερμό της για το νότιο τμήμα της περιοχής.

MAERSK 

Ο ναυτιλιακός όμιλος της Δανίας δήλωσε στις 24 Δεκεμβρίου ότι ετοιμάζεται να συνεχίσει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.

«Με την πρωτοβουλία OPG (Operation Prosperity Guardian) σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να επαναλάβουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα και τόσο ανατολικά όσο και δυτικά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Στις 19 Δεκεμβρίου, η Maersk δήλωσε ότι θα ανακατευθύνει τα πλοία της γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, επιβάλλοντας επιπλέον χρεώσεις στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στις επηρεαζόμενες διαδρομές.

MSC

Η Μεσογειακή Ναυτιλιακή Εταιρεία (MSC) δήλωσε στις 16 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της δεν θα διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, ενώ ορισμένα έχουν ήδη δρομολογηθεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, μία ημέρα μετά την εκτόξευση δύο βαλλιστικών πυραύλων εναντίον πλοίου της.

OCEAN NETWORK EXPRESS

Η Ocean Network Express (ONE), μια κοινοπραξία των ιαπωνικών Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen και Kawasaki Kisen Kaisha, δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα ανακατευθύνει τα πλοία μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα. Αντ’ αυτού, τα πλοία της θα πλεύσουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή θα διακόψουν προσωρινά το ταξίδι τους και θα μετακινηθούν σε ασφαλείς περιοχές.

OOCL

Ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων με έδρα το Χονγκ Κονγκ δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι έχει καθοδηγήσει τα πλοία του είτε να αλλάξουν διαδρομή είτε να αναστείλουν τον πλου προς την Ερυθρά Θάλασσα. Η εταιρεία, που ανήκει στην Orient Overseas (International) Ltd, έχει επίσης σταματήσει να δέχεται φορτίων από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.

WALLENIUS WILHELMSEN 

Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας. Η αναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα προσθέσει 1-2 εβδομάδες στη διάρκεια του ταξιδιού, δήλωσε.

YANG MING MARINE TRANSPORT 

Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα αλλάξει τα δρομολόγια των πλοίων που πλέουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν, τα οποία θα επιλέγουν το δρομολόγιο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για τις επόμενες δύο εβδομάδες.

«Φύλακας της Ευημερίας»

Οι ΗΠΑ έχουν ανακοινώσει τον σχηματισμό συμμαχίας για την αντιμετώπιση των επανειλημμένων επιθέσεων των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ. Ήδη, οι χώρες που έχουν υπογράψει έχουν ξεπεράσει τις 20.

Το Πεντάγωνο τονίζει ότι αυτή τη στιγμή ρόλος του συνασπισμού είναι οι περιπολίες για να προστατευθούν τα εμπορικά πλοία εναντίον των οποίων έχουν κλιμακωθεί επιθέσεις, προειδοποιεί, ωστόσο, ότι πρέπει να σταματήσουν οι επιθέσεις.

Οι Χούθι έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν τους Παλαιστίνιους που βρίσκονται υπό πολιορκία στη Λωρίδα της Γάζας. Οι επιθέσεις τους κατά εμπορικών πλοίων, έχουν αναγκάσει τις ναυτιλιακές να αλλάξουν πορεία, αποφεύγοντας τη Διώρυγα του Σουέζ, και να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: Ποιοι κινδυνεύουν με κάθειρξη 10 ετών

Ο νέος ποινικός κώδικας, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, περιλαμβάνει αλλαγές και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα αυστηροποιεί τις ποινές που ορίζονται στην περίπτωση παραβίασης κόκκινου σηματοδότη καθώς και σε άλλες παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ. Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο

Κλεμμένα αυτοκίνητα: Με ποια μέθοδο τα πουλάνε οι επιτήδειοι

Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί οι κλοπές αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αφού υπολογίζεται πως κάθε χρόνο στην Ελλάδα κλέβονται 30.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα από αυτά στην Αττική. Ωστόσο, η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι και η επινοητικότητά τους προκειμένου να διαθέσουν τα κλεμμένα αυτοκίνητα στην αγορά ξεπερνά κάθε φαντασία.

Αποκαλύψεις από την υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου: «Πέραν της Τουρκίας είχαμε να αντιμετωπίσουμε το ρωσικό μπλοκ στον ΙΜΟ»

Τα παραπάνω δήλωσε την Τρίτη η Υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρία Χατζημανώλη. Σε συζήτηση στο 7o συνέδριο Capital Link, του οποίου το ΚΥΠΕ είναι χορηγός επικοινωνίας, η κ. Χατζημανώλη χαρακτήρισε την εκλογή ως σημαντική, αφού η Κύπρος κατάφερε να διατηρήσει όλες της

Μετάβαση στο περιεχόμενο