Οι τεράστιες παραγγελίες κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν δείχνουν σημάδια χαλάρωσης, παρά την πρόσφατη διόρθωση της αγοράς.
Σύμφωνα με τη Maersk Broker (ΜΒ), η ταϊβανέζικη Evergreen δημοσίευσε διαγωνισμό για είκοσι τέσσερα πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης, μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu, σκοπεύοντας έτσι να ξοδέψει μερικά από τα δισεκατομμύρια που κέρδισε τα τελευταία δύο χρόνια. Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία έχουν προθεσμία έως τις 17 Μαΐου για να υποβάλουν προσφορές με τη δανέζικη ΜΒ να αναφέρει ότι κάθε πλοίο θα κοστίζει πιθανότατα 180 εκατομμύρια δολάρια.
“Δεδομένης της περιορισμένης διαθεσιμότητας slots εντός του 2026, είναι πιθανό η παραγγελία να χωριστεί σε πολλά ναυπηγεία, με τα τρία κορυφαία κορεατικά ναυπηγεία να θεωρούνται οι ανάδοχοι για την κατασκευή τους”, δήλωσε η MB στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση για την αγορά containerships, προσθέτοντας ότι μετά με τη σύναψη των συμβάσεων, η Evergreen σχεδιάζει να ξεκινήσει έναν ακόμη διαγωνισμό για μια μεγάλη σειρά πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 3.000 teu.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με νέα στοιχεία του ναυτιλιακού οργανισμού BIMCO, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν υπογραφεί συμβόλαια κατασκευής χωρητικότητας 8.61 εκατομμύρια teu σε παγκόσμιο επίπεδο, αντίστοιχη με το επίπεδο που συνήφθη τα προηγούμενα 30 τρίμηνα.
Τέλος να σημειωθεί ότι το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για 10 συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ σε καθένα από τα τελευταία τέσσερα τρίμηνα, στα 7.54 εκατομμύρια teu που ισοδυναμεί πλέον με το 28.9% του υπάρχοντος στόλου. Με την BIMCO, να έχει λάβει υπόψη τις διαλύσεις πλοίων και να προβλέπει ότι ο παγκόσμιος στόλος containerships θα ξεπεράσει σύντομα τα 30 εκατομμύρια teu για πρώτη φορά και θα είναι αυξημένος κατά 16% σε σύγκριση με σήμερα.