Ευρείας κλίµακας επιχειρήσεις από το Λιµεναρχείο Πύλου

Ευρείας κλίµακας επιχειρήσεις από το Λιµεναρχείο Πύλου

Το πλωτό ΛΣ-168 του Λιμεναρχείου Πύλου ετοιμάζεται για μία από τις συνηθισμένες περιπολίες του. Μαζί με το τετραμελές πλήρωμα και τον λιμενάρχη αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Νίκο Παπακωνσταντίνου (φωτό) επιβιβάζεται και

η αποστολή της “Ε”.

Το Λιμεναρχείο της Πύλου αστυνομεύει μαζί με το Α’ Λιμενικό Τμήμα Κυπαρισσίας το θαλάσσιο χώρο από τη Νέδα μέχρι το Βενέτικο και δουλειά τους δεν είναι μόνο οι παράτυποι μετανάστες, αλλά και η πάταξη του λαθρεμπορίου, η θαλάσσια ρύπανση και πολλά ακόμη.

“Ο τομέας και οι αρμοδιότητες που έχουμε είναι πολυσχιδείς ιδίως τώρα κατά τους θερινούς μήνες που υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση”, μας λέει ο λιμενάρχης Πύλου, προσθέτοντας ότι “επικεντρωνόμαστε σε θέματα που έχουν σκοπό κυρίως την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα”. Ενα από αυτά τα καθήκοντα είναι και “ο έλεγχος των εκμισθωτών θαλασσίων μέσων αναψυχής, δηλαδή ελέγχουμε αν οι εκμισθωτές τηρούν τις προβλεπόμενες από τις άδειες που έχουν λάβει υποχρεώσεις τους”, όπως και “αν αυτοί που εκμισθώνουν τα σκάφη (σ.σ. ταχύπλοα, jet ski, θαλάσσια μοτοποδήλατα) πληρούν και οι ίδιοι τις προϋποθέσεις”. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν θα κάνουν μεταξύ άλλων αλκοτέστ και θα ελέγξουν αν ο εκμισθωτής ή ο ιδιοκτήτης διαθέτει (όπου χρειάζεται) άδεια χειριστή ταχύπλοου.

ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ

Ενα ακόμα από τα καθήκοντά τους είναι και οι έλεγχοι “για την πάταξη του φαινομένου των παράνομων ναυλώσεων”. Ο λιμενάρχης εξηγεί λοιπόν πως στο ένα μέρος τους οι έλεγχοι σε αυτό τον τομέα έχουν να κάνουν με το ότι “παρατηρείται να ναυλώνονται σκάφη αμφιβόλου ασφαλείας για τους επιβαίνοντες”, ενώ σε δεύτερο επίπεδο ελέγχεται και “αν γίνεται η απόδοση των δασμών στο κράτος”, καθώς “παρατηρείται μεγάλη φοροδιαφυγή όταν αυτοί λειτουργούν ανεξέλεγκτα”. Στους ελέγχους “ρουτίνας” είναι και “η διενέργεια ελέγχων για την αλιευτική δραστηριότητα, για να δούμε αν τηρούνται οι εθνικές και ευρωπαϊκές διατάξεις”, λέει και προσθέτει ότι “αυτό γίνεται είτε στην ανοιχτή θάλασσα, είτε στα σημεία εκφόρτωσης, δηλαδή στο λιμάνι και τη μαρίνα της Πύλου”.

ΜΕ ΜΟΝΟ ΠΛΗΡΩΜΑ

Το πλωτό της Πύλου διαθέτει και αυτό, όπως όλα τα περιπολικά σκάφη της Νότιας Πελοποννήσου, μονό πλήρωμα. Οπως απαντά ο λιμενάρχης Πύλου βέβαια το “ιδανικότερο θα ήταν να υπήρχαν διπλά πληρώματα για να μπορεί το προσωπικό να αναπαύεται, όμως σε αυτό δεν μπορούμε να πούμε ή να κάνουμε κάτι”. Λέει όμως ότι αυτό που “μπορώ να πω είναι ότι οι συνάδελφοι εργάζονται 24 ώρες χωρίς να φάνε μέσα στο σκάφος και δεν περιμένουν αν θα έχουν δεύτερο πλήρωμα και στον ενάμιση χρόνο που συμπληρώνω στην Πύλο το πλωτό έχει αποσπάσει πολλά κολακευτικά σχόλια για τις δραστηριότητές τους”. Το πλήρωμα του ΛΣ-168 αποτελείται από 4 άτομα: τον κυβερνήτη, τον α’ μηχανικό, έναν αρμενιστή και έναν μηχανοδηγό. Σαν σκάφος, όπως όλα της κατηγορίας “Lambro 57”, έχει μεγάλες επιχειρησιακές δυνατότητες και αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες, ενώ και το συγκεκριμένο είναι πολύ καλά συντηρημένο.

ΣΕ ΜΙΑ “ΤΥΠΙΚΗ” ΠΕΡΙΠΟΛΙΑ

Μια τυπική περιπολία δεν ξέρεις ποτέ πώς μπορεί να εξελιχθεί, “οι προκλήσεις είναι μεγάλες”, λέει ο λιμενάρχης Πύλου, προσθέτοντας ότι “δεν ξέρεις τι θα αντιμετωπίσεις στην περιπολία. Πολλές φορές έχουν καταγραφεί περιστατικά στην ανοιχτή θάλασσα, όπου έχει κληθεί το πλωτό του Λιμεναρχείου να παραλάβει τραυματισμένα μέλη πληρώματος ή και επιβάτες και να τους αποβιβάσει στην ακτή προκειμένου να διακομιστούν σε νοσοκομεία”. Βέβαια, το πλωτό της Πύλου και το πλήρωμά του έχουν συμμετάσχει και σε ευρείας κλίμακας επιχειρήσεις για τη σύλληψη λαθρεμπόρων τσιγάρων, ενώ πάμπολλες φορές έχουν εντοπίσει και σώσει παράτυπους μετανάστες.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΡΟΕΣ

Ο λιμενάρχης Πύλου μιλώντας για τις μεταναστευτικές ροές λέει ότι “η πρόκληση είναι μπροστά μας καθημερινά και το Λιμεναρχείο Πύλου καλείται να σώζει ανθρώπινες ζωές, να περιπολεί και να εντοπίζει σκάφη, τα οποία μεταφέρουν παράτυπους μετανάστες είτε από τα ελληνικά παράλια, είτε απευθείας από την Τουρκία προς την Ιταλία”.

Και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή ευθύνης τους “υπάρχουν κάποια περάσματα τα οποία έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί και καταβάλλουμε προσπάθεια για το καλύτερο που μπορούμε, γιατί αυτό που προέχει είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα”, λέει συμπληρωματικά.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Το έργο του Λιμενικού Σώματος στην περιοχή τυγχάνει άλλωστε γενικής αναγνώρισης και αποδοχής και όπως λέει ο λιμενάρχης Νίκος Παπακωνσταντίνου “η συμμετοχή του πληρώματος και του Λιμεναρχείου Πύλου σε ευρείας κλίμακας επιχειρήσεις στο Ιόνιο και νότια της Πελοποννήσου, προκειμένου να εξαρθρωθούν κυκλώματα λαθρεμπορίας, έχει στεφθεί με επιτυχία”.

Επιπρόσθετα, “οι δράσεις μας γενικότερα λαμβάνουν την αναγνώριση του κόσμου και πέραν των περιστατικών με παράτυπους μετανάστες, το πλωτό έχει επιληφθεί και σε επιχειρήσεις για έρευνα και διάσωση σκαφών που έχουν μείνει ακυβέρνητα και έχουν διασωθεί άνθρωποι από τη θάλασσα”.

https://kpylos.blogspot.com

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο