ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ-ΑΙΤΗΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Του Παναγιώτη Σταμάτη του Δημητρίου, Πλωτάρχη ε.α. του Πολεμικού Ναυτικού, Μέλος ΔΣ/ΕΑΑΝ, κατοίκου Κορίνθου, οδός Ποσειδωνίας, αρ. 37. ([email protected])
Π Ρ Ο Σ
Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Νικόλαο Δένδια, Λεωφ. Μεσογείων, αρ. 227-231, TK 15451 Χολαργός, E-mail: [email protected]
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1. Στον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, κ.κ Ιωάννη Κεφαλογιάννη, Λεωφ. Μεσογείων, αρ.227-231, TK 15451 Χολαργός, E-mail: [email protected]
2. Στο «Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού» (ΜΤΝ), που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Γλάδστωνος, αρ. 1, νομίμως εκπροσωπουμένου από τον Πρόεδρο του, E-mail: [email protected]
3. Στον κ. Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ Λεωφ. Μεσογείων, αρ.227-231, TK 15451 Χολαργός, E-mail: [email protected]
Αισθάνομαι την απολύτως αδήριτη και ειλικρινέστατη ανάγκη, απέχοντας από αχρείαστες οπορτουνιστικές – συναισθηματικές, άναρθρες ιαχές και λαϊκίστικες – καιροσκοπικές, βερμπαλιστικές επικλήσεις, οι οποίες απάδουν καταφανώς με τον χαρακτήρα, τον αξιακό κώδικα και τις ηθικές αρχές μου, να σας κοινοποιήσω την παρούσα διαμαρτυρία που επέχει και θέση αιτήσεως επαναφοράς των πραγμάτων στην προηγούμενη κατάσταση.
Ι. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Τον Δεκέμβριο του 2012 το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με έγγραφό του με αρ. πρωτ. Φ80000/οικ.28612/5798/5-12-12 ενέταξε τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. και τους αντίστοιχους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) και τον Κοινωνικό Προϋπολογισμό. Ορθώς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με έγγραφό του με αρ. πρωτ. Φ951/2/126230/9-1-2013, επικαλούμενο την γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους υπ΄ αριθ. 384/2012, ζήτησε την τροποποίηση του παραπάνω εγγράφου και τη διαγραφή των Μετοχικών Ταμείων από τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Όμως παρανόμως το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με έγγραφό του με αρ. πρωτ. Φ80000/1213/285/24-01-2013 διατήρησε τα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. και τους αντίστοιχους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων στους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και στον Κοινωνικό Προϋπολογισμό επικαλούμενο το Μητρώο Φορέων Γενικής
Κυβέρνησης που τηρείτο με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Από τον Δεκέμβριο του 2012 μέχρι και σήμερα, παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε ουδεμία ενέργεια προέβη (πολιτική ή δικαστική) προκειμένου τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και οι αντίστοιχοι Ειδικοί Κλάδοι Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων (ΕΚΟΕΝΣ, ΕΚΟΕΜΝ, ΕΚΟΕΜΑ):
α. Να διαγραφούν από τον Υποτομέα των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης του Μητρώου των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης της ΕΛΣΤΑΤ
β. Να διαγραφούν από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (αρμοδιότητας ΥΠ.ΕΘ.Α.) και τον Κοινωνικό Προϋπολογισμό.
γ. Να καταργηθούν – ακυρωθούν τα έγγραφα του Υπουργείου Εργασίας και της ΕΛΣΤΑΤ με τα οποία από το 2012 παράτυπα και χωρίς πραγματική νομική κάλυψη τα Μετοχικά Ταμεία και το ΕΚΟΕΜ έχουν ενταχθεί στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ως Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης.
Όπως είναι γνωστό στα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. και στους αντίστοιχους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων δεν συμμετέχει χρηματοδοτικά το Κράτος. Στο άρθρο 47 του ν. 4387/2016 (Α΄ 85) 1. «Η χορήγηση παροχών από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και από τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τις καταθέσεις των μετόχων και από τα περιουσιακά στοιχεία των ταμείων. Αποκλείεται οποιαδήποτε μεταφορά πόρων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, με εξαίρεση τους πόρους έκτακτης χρηματοδότησης των μερισμάτων των εν δυνάμει μερισματούχων, των οποίων οι αιτήσεις εκκρεμούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.». Η υποπερίπτωση Ε΄ της περίπτωσης 3 της υποπαραγράφου ΙΑ.2 της
παραγράφου ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 (Α΄85) και η παρ. 2 του άρθρου 220 του ν. 4281/2014 (Α΄16Θ) καταργούνται.
Σύμφωνα δε με το Άρθρο 35 Ν. 4494/2017 «Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων, σύσταση Κοινού Σώματος Οικονομικών Επιθεωρητών και άλλες διατάξεις» προστίθεται η παράγραφος 3 από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «3. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1, ειδικά για τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, ως «καταθέσεις των μετόχων» νοούνται οι πάσης φύσεως καταβαλλόμενες εισφορές και οι τακτικές ή έκτακτες κρατήσεις που διενεργούνται επί των αποδοχών, αποζημιώσεων και λοιπών παροχών των μετόχων ή μερισματούχων υπέρ των οικείων Μετοχικών Ταμείων, ενώ ως «περιουσιακά στοιχεία των ταμείων» νοούνται οι λοιποί πόροι των Μετοχικών Ταμείων που χρηματοδοτούν τις χορηγούμενες παροχές, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Από την ισχύ (έναρξη ισχύος 11.5.2016 ) της παραγράφου 1 δεν θίγονται οι διατάξεις που διέπουν την
ίδρυση και λειτουργία των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας και των Ειδικών Λογαριασμών και Κλάδων των Ταμείων αυτών.». Ο νομοθέτης με αυτή τη διάταξη επιδίωξε διατυπώνοντας την ρητά και απερίφραστα, να επισημάνει ότι ο καταστατικός νόμος που διέπει την ίδρυση και λειτουργία των Μετοχικών Ταμείων, υπερισχύει ως ειδικός έναντι των αναρίθμητων νόμων που επέβαλαν τα μνημόνια, άλλως θα περιοριζόταν μόνο να αναφερθεί ως προς την περιουσία και τους πόρους των Ταμείων, ενώ αυτός διατύπωσε ρητά και απερίφραστα στην ανωτέρω διάταξη ότι «δεν θίγονται οι διατάξεις που διέπουν την ίδρυση και την λειτουργία των Μ.Τ.».
Με τις κατωτέρω αποφάσεις του ΔΣ/ΜΤΝ και ΔΕ/ΕΚΟΕΜΝ μειώθηκε υπερβολικά το ύψος του ποσού των μερίσματος ΜΤΝ-ΕΚΟΕΜΝ.
α. Με το υπ’ αριθμ. 49/05-12-11 πρακτικό του ΔΣ/ΜΤΝ θέμα 1ο αποφασίστηκε ομόφωνα η μείωση από 1-1-2012 των μερισμάτων κατά 14%.
β. Με το υπ’ αριθμ. 25/22-05-12 πρακτικό του ΔΣ/ΜΤΝ θέμα 1ο αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία (μειοψήφησαν τα δύο (2) μέλη των αποστράτων) η μείωση από 1-7-2012 των μερισμάτων κατά 25%.
γ. Με το υπ’ αριθμ. 5/30-1-13 πρακτικό του ΔΣ/ΜΤΝ θέμα 1ο αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία (μειοψήφησαν τα δύο (2) μέλη των αποστράτων):
(1) Η μείωση από 1-3-2013 των μερισμάτων κατά 9%,
(2) Ότι σε κάθε περίπτωση η μερισματική πολιτική θα επανεξετάζεται ανάλογα με την πορεία του προϋπολογισμού και των δημοσιονομικών πόρων.
Να σημειωθεί ότι επήλθαν επιπροσθέτως κρατήσεις από 1.1.2013 κατά 10% στο μέρισμα ΜΤΝ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου
πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 του ν. 4093/2012, τις οποίες καρπωνόταν το Ταμείο.
Σχετικά με το ΕΚΟΕΜΝ
α. Κατά τη συνεδρίαση της ΔΕ του ΕΚΟΕΜΝ της 2ας Δεκεμβρίου 2011, αποφασίσθηκε η μείωση κατά 4% των χορηγουμένων μερισμάτων ΕΚΟΕΜΝ στους δικαιούχους του ΠΝ από 1.1.2012
β. Η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΚΟΕΜΝ κατά τη συνεδρίαση της 12ης Ιουλίου 2012, απεφάσισε όπως από το Γ΄ Τετράμηνο 2012, η τιμή μεριδίου διαμορφωθεί στα 2,10€ κοινή για ΠΝ και ΛΣ έναντι των 3,214€ για το ΠΝ και 3,004€ για το ΛΣ (ποσοστό μείωσης 35%,30% αντίστοιχα).
Οι ανωτέρω αποφάσεις βρήκαν έρεισμα στην αναγκαιότητα εξισορρόπησης των ισοζυγίων χρηματοροών και εξασφάλισης επαρκούς ρευστότητας για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των μετόχων και μερισματούχων, ένεκα των ζημιών που προκλήθηκαν στο Ταμείο από το PSI και της συνεχούς συρρίκνωσης των εσόδων του, ως επακόλουθο της εν γένει δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας της χώρας.
γ. Η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΚΟΕΜΝ κατά τη συνεδρίαση της 24ης Ιανουαρίου 2013 αποφάσισε τον καθορισμό από 1ης Μαρτίου 2013 της τιμής του μεριδίου Π.Ν. και Λ.Σ. σε 1,74 € (ποσοστό μείωσης 17%).
Οι παραπάνω αποφάσεις κρίθηκαν επιβεβλημένες λόγω των αυστηρών δημοσιονομικών κανόνων και πρακτικών που έχουν θεσμοθετηθεί και επιτάσσουν από την οικονομική χρήση έτους 2013 την ισοσκέλιση των προϋπολογισμών των ΝΠΔΔ και την χωρίς αποκλίσεις, εκτέλεσή τους.
Με το ν. 4270/2014 θεσπίστηκαν δημοσιονομικοί κανόνες αναφορικά με τη σύνταξη και εκτέλεση του προϋπολογισμού και τον καθορισμό
δημοσιονομικών στόχων των Μετοχικών Ταμείων, που επιβάλει ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς ισολογισμούς. Πλην όμως ο ανωτέρω νόμος δεν ισχύει, διότι ο καταστατικός νόμος του Ταμείου κατισχύει ως ειδικός, αναφέρει δε, ότι τα έσοδα μοιράζονται στους μετόχους αφού καλυφθούν οι υποχρεώσεις του τρέχοντος έτους και μπει στο αποθεματικό το ποσό ύψους 29.360 ευρώ. Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Α.Ν.1005/1937 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των περί Μετοχικού Ταμείου Β.Ν. διατάξεων» … β) «Του αναγκαιούντος ποσού δια την ενίσχυσιν του αποθεματικού κεφαλαίου προς αντιμετώπισιν της αυξήσεως των αναγκών του Ταμείου εκ της αυξήσεως των υποχρεώσων του όπερ κατ’ έτος και μέχρι σχηματισμού αποθεματικού κεφαλαίου ικανού ώστε το Ταμείο να είναι αυτάρκες δέον να μη είνε
μικρότερον των δραχμών 10.000.000 (29360 ευρώ) αλλ’ ουχί και να υπερβαίνει το όριον πέραν του οποίου θα επήρχετο μείωσις του ήδη
χορηγούμενου μερίσματος».
Το αποθεματικό του ΜΤΝ προ PSI 9.3.2012 ήταν 104 εκατ. Ευρώ, μετά το PSI ήταν 53,6 εκατ. Ευρώ και στο τέλος του 2021 επανήλθε στο ποσό των 120 εκατ. Ευρώ, σήμερα δε είναι ύψους περί των 200 εκ. ευρώ.
Με το Φ.950/1684/Σ.1392/20 Δεκ. 2017/Γραμματεία/ΜΤΝ έγγραφο, ο πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΝ αναφέρει ότι: «οι απώλειες που καταγράφηκαν στην περιουσία του ΜΤΝ (ύψους περίπου 65 εκ. ευρώ) λόγω των συσσωρευμένων ελλειμμάτων των χρήσεων της τετραετίας 2009-2012 και της εφαρμογής του +PSI το έτος 2012 έχουν σε μεγάλο βαθμό ανακτηθεί από τα πλεονάσματα που παρουσιάζονται στα αποτελέσματα χρήσης του έτους 2013 και εντεύθεν».
ΙΙ. ΝΟΜΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Με τα δεδομένα αυτά, οι εν λόγω μειώσεις, που αποφάσισε το ΔΣ, εκτός του ότι είναι αντίθετες με τις διατάξεις του καταστατικού νόμου του Ταμείου, παραβιάζουν τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, 106 παρ. 1 του Συντάγματος, των συνταγματικών αρχών του κοινωνικού κράτους δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, καθώς και των άρθρων 70 παρ. 3 του Ευρωπαϊκού Κώδικα Κοινωνικής Ασφάλειας. Άλλωστε, με τις εν λόγω διατάξεις του ν. 4270/2014 κλονίζεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ «ταμειακού συμφέροντος και περιουσιακών δικαιωμάτων των συνταξιούχων» και, ως εκ τούτου, παραβιάζεται και το άρθρο 1 του ΠΠΠ
της ΕΣΔΑ (βλ. ΣτΕ 2287, 2288/2015 Ολομ.).
Τέλος, εφόσον, πάντως, κατόπιν των ανωτέρω, το ΔΣ επέλεγε, όπως εν προκειμένω, να προβεί σε συγκεκριμένες περικοπές μερισμάτων, όφειλε προηγουμένως να εξετάσει με τρόπο επιστημονικό και δικαστικά ελέγξιμο, κατά πόσο οι επιπτώσεις των περικοπών τούτων στο βιοτικό επίπεδο των θιγομένων, συνεκτιμώμενες με τις επιπτώσεις από τα γενικά ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης (όπως οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις) συνδυαστικά με τις ευρύτερες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της διανυόμενης έκτακτης περιόδου, (κόστος αγαθών και υπηρεσιών, περικοπές παροχών υγείας, ανεργία και επίδρασή της στο οικογενειακό εισόδημα, έκταση και περιεχόμενο δανειοληπτικών υποχρεώσεων), οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των συνταξιούχων κάτω του ορίου εκείνου που συνιστά, προσβάλλοντας εν τέλει τον πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού τους δικαιώματος, Πολλώ δε μάλλον που η αναφορά στη δυσμενή οικονομική κατάσταση και «την προσπάθεια για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ταμείου», ως βασικής αιτίας των μειώσεων του μερίσματος, γίνεται αόριστα και παρουσιάζεται αυταπόδεικτα αβάσιμη. Η εφαρμογή των ανωτέρω μειώσεων στο απονεμόμενο μέρισμα αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 22 παρ. 5 του Συντάγματος, δεδομένου ότι το εναπομείναν μέρισμα, ως ασφαλιστική παροχή, δεν δύναται να αναπληρώσει ούτε στο ελάχιστο το εισόδημα εκ της προηγηθείσας εργασίας.
Οι προαναφερόμενες αποφάσεις του ΔΣ/ΜΤΝ και ΔΕ/ΕΚΟΕΜΝ, που μείωσαν το μέρισμα δεν έλαβαν υπ’ όψη τους το άρθρο 29 του Α.Ν.1005/1937 και μη νόμιμα συνεχίστηκαν και μετά το 2017, είναι ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες ως αντίθετες αφενός προς τον χαρακτήρα υπερνομοθετικής ισχύος της διάταξη του άρθρου 1 (εδάφιο α’) του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών (ΕΣΔΑ) και αφετέρου προς τις διατάξεις του άρθρου 17 παράγραφος 1 και 2 του Συντάγματος, που προστατεύουν «υφιστάμενα» περιουσιακά δικαιώματα (εμπράγματα και ενοχικά) των πολιτών.
Όλες οι αποφάσεις που έλαβαν τα ΔΣ/ΜΤΝ ΚΑΙ ΔΕ/ΕΚΟΕΜΝ, τα έτη 2011-13, αφορούσαν την αναπλήρωση του αποθεματικού του ταμείου λόγω της απώλειας από την εφαρμογή του PSI. Μετά όμως την συγκέντρωση του ποσού των 200 εκ. ευρώ στο αποθεματικό, οι αποφάσεις αυτές καθίστανται παρωχημένες και ανεπίκαιρες, δεν δικαιολογούνται, είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες, αφού εξέλειψαν πλέον οι λόγοι για τους οποίους επιβλήθηκαν.
ΙΙΙ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Συνεπώς σήμερα που εκλείπουν οι λόγοι των ανωτέρων μειώσεων επιβάλλεται άμεσα η επαναφορά των πραγμάτων στην προτέρα κατάσταση, δηλαδή προ των τριών (3) μειώσεων στα μερίσματα ΜΤΝ, ΕΚΟΕΜΝ. Θεμελιώδης κανόνας είναι ο θεσμός του αδικαιολόγητου πλουτισμού, ο οποίος πραγματώνει την αρχή της επανορθωτικής και εξισωτικής δικαιοσύνης, αναγνωρίζοντας ότι κάθε αδικαιολόγητη περιουσιακή μετακίνηση εγκλείει μιαν αδικία, η οποία και θα πρέπει να εξαλείφεται από τις επιμέρους ρυθμίσεις της έννομης τάξης μας. Ενδεικτικά της επίμεμπτης και παράνομης συμπεριφοράς των υπηρεσιών του ΥΠΕΘΑ, επιτρέψτε μου κ. υπουργέ να σας επισημάνω ότι το 2018, δόθηκαν οδηγίες στα Μετοχικά Ταμεία από το ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ, όπως εμφανίσουν συνολικό πλεόνασμα 45,6 εκ. ευρώ, επί συνολικού πλεονάσματος του υπουργείου 76 εκ. ευρώ, ειδικά δε για το ΜΤΝ ζητήθηκε να εμφανίσει αυξημένο πλεόνασμα. Και όλα αυτά αντίθετα με τον καταστατικό νόμο του Ταμείου, της αυτοτέλειας του ταμείου ως νπδδ και εις βάρος του αναλογούντος ποσού των μερισμάτων που έπρεπε να λάβουν οι μερισματούχοι και συνεπώς εις βάρος των περιουσιακών δικαιωμάτων των, και, ως εκ τούτου κατά
παραβίαση του άρθρου 1 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ (βλ. ΣτΕ 2287, 2288/2015 Ολομ.).
Εκ των ανωτέρω συνάγεται χωρίς δυνατότητα αμφιβολίας, ότι βιαίως οι μέτοχοι του Ταμείου, με τις διάφορες περικοπές, στερούμενοι τα κατά το νόμο οριζόμενα ποσά στα μερίσματα τους, εις βάρος της αξιοπρεπούς διαβίωσης τους, συνέβαλαν στην ταχεία αναπλήρωση (λόγω
της επίπτωσης του PSI) και στην επαύξηση των χρημάτων στο αποθεματικό του Ταμείου (ΜΤΝ) ως μη όφειλαν. Από ιδρύσεως των ΜΤ οι απόστρατοι αξιωματικοί των αντίστοιχων κλάδων, ελάμβαναν διαφορετικό σε ύψος ποσό μερίσματος, λόγω της διαφορετικής σε ύψος περιουσίας του Ταμείου τους, καθώς σύμφωνα με το νόμο και αποκλειστικά από την περιουσία του έκαστου Ταμείου αποδίδεται στους εν
αποστρατεία μετόχους, το αναλογούν μέρισμα και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε αντίθεση με τα επικουρικά ταμεία του ΕΦΚΑ.
Τελευταία υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια εξομοίωσης των ΜΤΣ-ΜΤΝ-ΜΤΑ από διάφορους κύκλους του υπουργείου, πλην όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι: «Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων». Τάδε έφη ο Αριστοτέλης πριν από περισσότερα από 2.300 χρόνια. Η χειρότερη μορφή ανισότητας επέρχεται όταν εξισώνουμε όλες τις ανισότητες μεταξύ τους. Πρόκειται για διαχρονικό αξίωμα γενικής εφαρμογής. Αποτυπώνει τη σημασία της αρχής της ισότητας, δηλαδή της ίσης μεταχείρισης όμοιων περιπτώσεων και άνισης μεταχείρισης ανόμοιων. Καταδεικνύει πού οδηγεί η μη τήρησή της: σε βαριά ανισότητα και τεράστια αδικία. Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω ότι η ίση μεταχείριση των άνισων είναι χειρότερη και από την ίδια την ανισότητα!
Οι αξιοπρεπείς και έντιμες ελληνικές οικογένειες των αποστράτων, τα τελευταία χρόνια έχουν πληγεί οικονομικά με αποτέλεσμα από την μια μεριά να έχει συρρικνωθεί σημαντικά το μηνιαίο εισόδημα τους και από την άλλη να καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές λόγω της οικονομικής, ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, σκηνικό που δημιουργεί αναπόφευκτα τον κίνδυνο της φτωχοποίησης και της περιθωριοποίησης τους.
Ο τρόπος με το οποίο αντιμετωπίζεται από το κράτος σήμερα ο αξιωματικός (ε.ε. και ε.α.) είναι διαρκώς απαξιωτικός, όχι μόνο από το θέμα των μειωμένων μερισμάτων των Μετοχικών Ταμείων, αλλά και από την μη εφαρμογή των αμετάκλητων αποφάσεων των Δικαστηρίων (ΣτΕ), με τις οποίες δικαιωθήκαμε και επέβαλαν στο κράτος να επαναφέρει τις συντάξεις μας στο ύψος του ποσού των συντάξεων του 2012. Αυτό είναι που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση δια στόματος του κ. Πρωθυπουργού ότι σέβεται το Σύνταγμα και τις αποφάσεις των δικαστηρίων; Δεν θέλω να φανταστώ αν δεν τις σεβόταν τι θα έμελε να πάθουμε ακόμα! Η μέχρι και σήμερα μεθόδευση και χειρισμός της επίλυσης του θέματος από εσάς κ. Υπουργέ, είναι ένα διαρκές ατόπημα που αλλοιώνει την αντίληψή μου για τους θεσμούς, την ευαισθησία μας, είναι ένας μιθριδατισμός, είναι η στάγδην δηλητηρίαση της αντίληψής μας για τη σημασία των δημοκρατικών θεσμών και των θεσμών του κράτους δικαίου.
Δεν πρέπει να παραθεωρείται ότι οι απόστρατοι αξιωματικοί σήμερα είναι σε απόγνωση και με αίσθημα απαξίωσης από την συμπεριφορά του κράτους, καθώς στις Ένοπλες Δυνάμεις που υπηρέτησαν ¨ευδοκίμως¨ επί 35 και πλέον χρόνια, αντιμετωπίζοντας μάλιστα οι ίδιοι και οι οικογένειες τους αγόγγυστα όλες εκείνες τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες των καθηκόντων του στρατιωτικού, έρχεται σήμερα το κράτος να τους αγνοεί και να τους εμπαίζει. Οι αξιωματικοί των ΕΔ δεν υπήρξαν ποτέ επαίτες κ. υπουργέ, αντίθετα η ιστορία του Ελληνικού Έθνους μας κατατάσσει στους γενναίους πολεμιστές που τρέξαμε πρώτοι όποτε μας χρειάστηκε η πατρίδα, λίγος σεβασμός λοιπόν δεν βλάπτει.
Ζητάμε τα νόμιμα και δικαία ποσά των μερισμάτων ΜΤΝ και ΕΚΟΕΜΝ που στερηθήκαμε εδώ και δώδεκα έτη (12) και τα οποία θα τα διεκδικήσω/ουμε με όλα τα διαθέσιμα μέσα που μας παρέχει η πολιτεία. Από όλα τα ανωτέρα συνάγεται αδιστάκτως ότι συνεχίζονται οι επίμεμπτες ενέργειες και παραλείψεις από Εσάς και ιδιαίτερα από τους αρμόδιους στενούς συνεργάτες Σας, εκτός των ορίων που επιβάλουν το Σύνταγμα, οι νόμοι και τα χρηστά ήθη. Στην περίπτωση, που οι μέχρι και σήμερα οι ανωτέρω επίμεμπτες ενέργειες και παραλείψεις Σας, συντελέστηκαν κατόπιν εισηγήσεων (προφορικών ή εγγράφων), από τους άμεσους υφισταμένους Σας, θα πρέπει να αναζητηθούν άμεσα πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, για όλον αυτόν τον εμπαιγμό που υφιστάμεθα, την προσβολή στην νοημοσύνη μας, καθώς και την βλάβη της περιουσίας μας.
Και μην ξεχνάτε κ. υπουργέ, που ως νομικός, ασφαλώς θα γνωρίζετε, την ιστορική φράση του μυλωνά του Πότσνταμ στον Βασιλιά Φρειδερίκο τον Μέγα: «Υπάρχουν ακόμα δικαστές στο Βερολίνο» και αν τελείωσαν εκεί μετά την πάροδο του χρόνου, πράγμα απίθανο, ανακαλύφθηκαν πρόσφατα στο Βέλγιο (Βρυξέλες), ικανότατοι, αδέκαστοι που διακρίνονται για την εγκυρότητα την διαφάνεια, την συνταγματικότητα και αυστηρότητά τους.
Τελειώνω για μια ακόμη φορά με τον αγαπημένο μου δάσκαλο και σεπτό πανεπιστήμονα Αριστοτέλη: «το ξεχείλωμα των νόμων προκειμένου να προωθούνται συγκεκριμένα συμφέροντα δεν προδίδει μόνο μια κοινωνία αρπακτικών, αλλά, πρωτίστως, μια κοινωνία ηλιθίων».
Επειδή, ως είναι γνωστό, το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (Μ.Τ.Ν.) είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με σκοπό την υλική ενίσχυση των εν αποστρατεία και ενεργεία μετόχων του και των οικογενειών αυτών και όχι για την ενίσχυση του κρατικού ταμείου.
Επειδή, το Ταμείο έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, οι βασικές διατάξεις που το διέπουν σήμερα είναι αυτές του Π.Δ. 21/31 Οκτωβρίου 1932 “Περί Κωδικοποιήσεως Νόμων και Περί Μετοχικού Ταμείου Πολεμικού Ναυτικού” ΦΕΚ 387Α΄/31-10-1932, όπως έχουν τροποποιηθεί/συμπληρωθεί με μεταγενέστερη νομοθεσία, εποπτεύεται δε από τον ΥΕΘΑ, μέσω του ΓΕΝ, η οποία εποπτεία όμως περιορίζεται στον έλεγχο νομιμότητας και σε εγκρίσεις συγκεκριμένων αποφάσεων του Ταμείου.
Επειδή, συντρέχει καταδήλως και αυταποδείκτως στο πρόσωπό μου άμεσο, εναργές, ενεργό και έννομο συμφέρον να προβώ στην παρούσα και στην εσωκλειόμενη προβολή της επίμεμπτης και βλαπτικής συμπεριφοράς Σας.
Επειδή, εξ αυτής της αιτίας και της όλως μη νόμιμης συμπεριφοράς των υπηρεσιών του ΥΠΕΘΑ, έχω υποστεί εγώ προσωπικά καθώς και οι απόστρατοι μέτοχοι του ΜΤΝ υλική και ηθική βλάβη.
Επειδή, μετά τη λήψη της παρούσης δεν συγχωρείται άγνοια ή πλάνη αλλά εφεξής συντρέχει στο πρόσωπό Σας ακέραιος ο σχετικός δόλος ως προς την παροχή συνδρομής στην προαναφερόμενη πράξη.
Επειδή, επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου έστω και μη ρητώς αναφερομένου στο σώμα της παρούσας.
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ για την μη νόμιμη και απαράδεκτη συμπεριφορά όπως είναι αυτή της μη νόμιμης απόδοσης των χρημάτων στους μερισματούχους του Ταμείου και της συνεχιζόμενης αδικαιολόγητης αύξησης του αποθεματικού εις βάρος ημών.
ΣΑΣ ΚΑΛΩ: όπως να εξετάσετε τα ως άνω αληθή αναφερόμενα και για τις δικές Σας κατεπείγουσες και κατά νόμο ενέργειες, ώστε να ανακληθούν όλες οι προηγούμενες αποφάσεις των ΔΣ/ΜΤΝ και ΔΕ/ΕΚΟΕΜΝ, καθώς αυταπόδεικτα πλέον εκλείπουν οι λόγοι για τους οποίους ελήφθησαν, όπως αναλυτικά Σας αναφέρω στην παρούσα.
Τούτο ΔΕΝ ανάγεται στη σφαίρα της διακριτικής σας ευχέρειας, αλλά στον πυρήνα των αρμοδιοτήτων σας ως Υπουργός εποπτεύων των ν.π.δ.δ. του ΥΠΕΘΑ.
ΑΛΛΩΣ, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ: ότι θα προβώ σε κάθε απαραίτητη κατά Νόμον ενέργεια προς προστασία των εννόμων δικαιωμάτων και συμφερόντων μου και προς αποκατάσταση της τρωθείσας νομιμότητας, ενώπιον παντός αρμοδίου Δικαστηρίου ή αρχής.
Η εκδήλωση της παρούσας Εξώδικης Διαμαρτυρίας-Αίτησης, γίνεται για τη διαφύλαξη και την προστασία των δικαιωμάτων μου/μας και από το καθήκον μου ως εκλεγμένο μέλος της ΕΑΑΝ, σχετικά με την μέχρι και σήμερα τρωθείσα νομιμότητα και την σημαντική απώλεια των εισοδημάτων μου/ας.
Κόρινθος, 2 Δεκεμβρίου2024
Ο Εξωδίκως Αιτών
και διαμαρτυρόμενος
Πλωτάρχης ε.α. Π. Σταμάτης ΠΝ
Μέλος ΔΣ/ΕΑΑΝ