«Φρακάρουν» και πάλι τα λιμάνια

H παραλλαγή Όμικρον εντείνει τα προβλήματα στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές προβλήτες
Ακόμα μεγαλύτερες μπορεί να γίνουν οι καθυστερήσεις των πλοίων στα λιμάνια τη φετινή χρονιά προβλέπουν αναλυτές και ναυτιλιακές εταιρείες με φόντο την έξαρση της μετάλλαξης ‘Ομικρον που εντείνει τα προβλήματα στις αμερικάνικες αλλά και τις ευρωπαϊκές προβλήτες.

Η Maersk η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο προειδοποίησε τους πελάτες της για νέες καθυστερήσεις ενώ την ίδια στιγμή και ο οίκος αναλύσεων sea-intelligence εκτιμά ότι σχεδόν το 11,5% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας έχει εγκλωβισθεί σε κάποιο λιμάνι περιμένοντας να φορτώσει ή να ξεφορτώσει εμπορευματοκιβώτια.

Καθυστερήσεις από δύο έως τέσσερις ημέρες ανάλογα το πλοίο και το δρομολόγιο εξακολουθούν να καταγράφονται και στον Πειραιά σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Αντώνη Βενιέρη όταν υπό κανονικές συνθήκες η παραμονή των πλοίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ήταν μια με δυο ημέρες.

Οπως εξηγεί οι ημέρες των καθυστερήσεων εξαρτώνται και από το εάν το πλοίο φορτώνει ή εκφορτώνει προσθέτοντας πως σε κάθε περίπτωση γίνεται μια προσεκτική διαχείριση προκειμένου να μη «φορτωθεί» πάλι το λιμάνι με άδεια containers.

Η Maersk σε ενημέρωση προς τους πελάτες της υπογραμμίζει πως δυστυχώς το 2022 δεν ξεκίνησε όπως ήλπιζε και τονίζει πως η πανδημία εξακολουθεί να είναι ισχυρή και τα νέα κρούσματα να επηρεάζουν την ικανότητά της να μεταφέρει το φορτίο της.

Η πανδημία εξακολουθεί να επεκτείνεται και βασικά λιμάνια σε κύριες περιοχές καταγράφουν νέο αυξημένο αριθμό κρουσμάτων Covid-19 σημειώνει η Maersk και προσθέτει ότι αυτό το γεγονός προκαλεί καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Στην Ευρώπη το λιμάνι της Αμβέρσας είχε έως και δέκα ημέρες αναμονής την περασμένη εβδομάδα αν και αυτή την εβδομάδα οι αριθμοί ενδέχεται να μειωθούν σε δύο ημέρες επισημαίνει ωστόσο σπεύδει να συμπληρώσει ότι υλοποιούνται συνεχώς σχέδια έκτακτης ανάγκης με στόχο την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η εταιρεία αναφέρεται επίσης και στην υπερκάλυψη που παρατηρείται στις δυναμικότητες των λιμανιών του Μπρέμενχαβεν κατά 131%, του Αμβούργου 103% στο οποίο η καθυστέρηση φθάνει τις δυο έως τρεις ημέρες, του Ρότερνταμ από 71% μέχρι 114% με την καθυστέρηση να διαμορφώνεται σε δυο ημέρες. Χειρότερη είναι η κατάσταση στο βρετανικό Φελιξστόου όπου η καθυστέρηση κυμαίνεται από 7 έως 10 ημέρες και η δυναμικότητα του λιμανιού έχει καλυφθεί κατά 96% ενώ στις ΗΠΑ σύμφωνα πάντα με τη Maersk η καθυστέρηση, φθάνει στις 38-45 ημέρες στο Λονγκ Μπιτς και στο Σιάτλ τις 10 ημέρες. Στην Κίνα το νέο ξέσπασμα κορωνοίού επηρέασε το εμπορικό λιμάνι της Ningbo το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο. Εκεί οι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν σε πληρότητα το 75%. Ανθρωποι που γνωρίζουν αναφέρουν πως στη Βόρεια Ευρώπη και συγκεκριμένα στα μεγάλα λιμάνια Ρότερνταμ Αμβέρσα και Αμβούργο η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται Και αυτό γιατί διαθέτουν σχετικά μικρούς αποθηκευτικούς χώρους αφού στα χρόνια της κανονικότητας εργάζονταν σαν γραμμή παραγωγής με μία τέλεια οργάνωση με αποτέλεσμα τα κουτιά να έρχονται και να φεύγουν στον προγραμματισμένο χρόνο. Τώρα που διαταράχθηκαν οι χρόνοι αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων τα λιμάνια αδυνατούν να τα εξυπηρετήσουν στους ίδιους ρυθμούς με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση ή φόρτωση των πλοίων.  Αντιθέτως στις ΗΠΑ σύμφωνα με τους παράγοντες του χώρου τα προβλήματα οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι η ενδοχώρα είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν και οι καθυστερήσεις στη φόρτωση και εκφόρτωση

Στο μεταξύ όπως εκτιμά η sea-intelligence συνολικά το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει βγει εκτός αγοράς λόγω καθυστερήσεων που καταγράφονται στις προσεγγίσεις των πλοίων στα λιμάνια και η κατάσταση δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης Η εταιρεία αναλύσεων μελέτησε τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2021 και εκτίμησε ότι το 11,5% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς containers βρίσκεται καθηλωμένο έξω από τα λιμάνια παρουσιάζοντας ωστόσο μια μείωση σε σχέση με το 12,3% του Οκτωβρίου του 2021. Κρίνοντας όμως από τα στοιχεία φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένδειξη επικείμενης βελτίωσης.

Η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι σύμφωνα με τη sea-intelligence το 2% της παγκόσμιας δυναμικότητας να παγιδεύεται σε καθυστερήσεις. Οσον αφορά τη συμφόρηση τερματικών σταθμών στη Βόρεια Αμερική η ελαφρά βελτίωση μετά τον Απρίλιο πέρυσι αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου για να υπάρξει μια μικρή βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου λόγω της βελτίωσης των συνθηκών στα λιμάνια της Σαβάνα και στο Τσάρλεστον. Στην Ευρώπη η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου χωρίς σημάδια βελτίωσης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο