«Φρακάρουν» και πάλι τα λιμάνια

H παραλλαγή Όμικρον εντείνει τα προβλήματα στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές προβλήτες
Ακόμα μεγαλύτερες μπορεί να γίνουν οι καθυστερήσεις των πλοίων στα λιμάνια τη φετινή χρονιά προβλέπουν αναλυτές και ναυτιλιακές εταιρείες με φόντο την έξαρση της μετάλλαξης ‘Ομικρον που εντείνει τα προβλήματα στις αμερικάνικες αλλά και τις ευρωπαϊκές προβλήτες.

Η Maersk η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο προειδοποίησε τους πελάτες της για νέες καθυστερήσεις ενώ την ίδια στιγμή και ο οίκος αναλύσεων sea-intelligence εκτιμά ότι σχεδόν το 11,5% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας έχει εγκλωβισθεί σε κάποιο λιμάνι περιμένοντας να φορτώσει ή να ξεφορτώσει εμπορευματοκιβώτια.

Καθυστερήσεις από δύο έως τέσσερις ημέρες ανάλογα το πλοίο και το δρομολόγιο εξακολουθούν να καταγράφονται και στον Πειραιά σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Αντώνη Βενιέρη όταν υπό κανονικές συνθήκες η παραμονή των πλοίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ήταν μια με δυο ημέρες.

Οπως εξηγεί οι ημέρες των καθυστερήσεων εξαρτώνται και από το εάν το πλοίο φορτώνει ή εκφορτώνει προσθέτοντας πως σε κάθε περίπτωση γίνεται μια προσεκτική διαχείριση προκειμένου να μη «φορτωθεί» πάλι το λιμάνι με άδεια containers.

Η Maersk σε ενημέρωση προς τους πελάτες της υπογραμμίζει πως δυστυχώς το 2022 δεν ξεκίνησε όπως ήλπιζε και τονίζει πως η πανδημία εξακολουθεί να είναι ισχυρή και τα νέα κρούσματα να επηρεάζουν την ικανότητά της να μεταφέρει το φορτίο της.

Η πανδημία εξακολουθεί να επεκτείνεται και βασικά λιμάνια σε κύριες περιοχές καταγράφουν νέο αυξημένο αριθμό κρουσμάτων Covid-19 σημειώνει η Maersk και προσθέτει ότι αυτό το γεγονός προκαλεί καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Στην Ευρώπη το λιμάνι της Αμβέρσας είχε έως και δέκα ημέρες αναμονής την περασμένη εβδομάδα αν και αυτή την εβδομάδα οι αριθμοί ενδέχεται να μειωθούν σε δύο ημέρες επισημαίνει ωστόσο σπεύδει να συμπληρώσει ότι υλοποιούνται συνεχώς σχέδια έκτακτης ανάγκης με στόχο την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η εταιρεία αναφέρεται επίσης και στην υπερκάλυψη που παρατηρείται στις δυναμικότητες των λιμανιών του Μπρέμενχαβεν κατά 131%, του Αμβούργου 103% στο οποίο η καθυστέρηση φθάνει τις δυο έως τρεις ημέρες, του Ρότερνταμ από 71% μέχρι 114% με την καθυστέρηση να διαμορφώνεται σε δυο ημέρες. Χειρότερη είναι η κατάσταση στο βρετανικό Φελιξστόου όπου η καθυστέρηση κυμαίνεται από 7 έως 10 ημέρες και η δυναμικότητα του λιμανιού έχει καλυφθεί κατά 96% ενώ στις ΗΠΑ σύμφωνα πάντα με τη Maersk η καθυστέρηση, φθάνει στις 38-45 ημέρες στο Λονγκ Μπιτς και στο Σιάτλ τις 10 ημέρες. Στην Κίνα το νέο ξέσπασμα κορωνοίού επηρέασε το εμπορικό λιμάνι της Ningbo το τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο. Εκεί οι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν σε πληρότητα το 75%. Ανθρωποι που γνωρίζουν αναφέρουν πως στη Βόρεια Ευρώπη και συγκεκριμένα στα μεγάλα λιμάνια Ρότερνταμ Αμβέρσα και Αμβούργο η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται Και αυτό γιατί διαθέτουν σχετικά μικρούς αποθηκευτικούς χώρους αφού στα χρόνια της κανονικότητας εργάζονταν σαν γραμμή παραγωγής με μία τέλεια οργάνωση με αποτέλεσμα τα κουτιά να έρχονται και να φεύγουν στον προγραμματισμένο χρόνο. Τώρα που διαταράχθηκαν οι χρόνοι αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων τα λιμάνια αδυνατούν να τα εξυπηρετήσουν στους ίδιους ρυθμούς με αποτέλεσμα να σημειώνονται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση ή φόρτωση των πλοίων.  Αντιθέτως στις ΗΠΑ σύμφωνα με τους παράγοντες του χώρου τα προβλήματα οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι η ενδοχώρα είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν και οι καθυστερήσεις στη φόρτωση και εκφόρτωση

Στο μεταξύ όπως εκτιμά η sea-intelligence συνολικά το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει βγει εκτός αγοράς λόγω καθυστερήσεων που καταγράφονται στις προσεγγίσεις των πλοίων στα λιμάνια και η κατάσταση δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης Η εταιρεία αναλύσεων μελέτησε τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2021 και εκτίμησε ότι το 11,5% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς containers βρίσκεται καθηλωμένο έξω από τα λιμάνια παρουσιάζοντας ωστόσο μια μείωση σε σχέση με το 12,3% του Οκτωβρίου του 2021. Κρίνοντας όμως από τα στοιχεία φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένδειξη επικείμενης βελτίωσης.

Η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι σύμφωνα με τη sea-intelligence το 2% της παγκόσμιας δυναμικότητας να παγιδεύεται σε καθυστερήσεις. Οσον αφορά τη συμφόρηση τερματικών σταθμών στη Βόρεια Αμερική η ελαφρά βελτίωση μετά τον Απρίλιο πέρυσι αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου για να υπάρξει μια μικρή βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου λόγω της βελτίωσης των συνθηκών στα λιμάνια της Σαβάνα και στο Τσάρλεστον. Στην Ευρώπη η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου χωρίς σημάδια βελτίωσης.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρομά προσπάθησαν να «πατήσουν» με αυτοκίνητο λιμενικούς στην Γλυφάδα – Άνοιξαν πυρ στα λάστιχα οι λιμενικοί

Πυρ κατά αυτοκινήτου που επέβαιναν Ρομά που διαπιστώθηκε πως αφαιρούσαν καταλύτες αυτοκινήτων άνοιξε λιμενικός το μεσημέρι του Σαββάτου (28/5), στην Γλυφάδα. Ο λιμενικός εντόπισε τους τέσσερις Ρομα να αφαιρούν καταλύτη από όχημα στην οδό Διαδόχου Παύλου. Όταν τους ζήτησε να

Τι γίνεται με το Ε.Σ.Ο.Θ.Ε : Μια οφειλόμενη ενημέρωση …

Αυτές τις μέρες που ο  εξ’ ανατολών γείτονας βρίσκεται σε δύσκολη διπλωματική θέση, εκτός των άλλων προκλητικών ενεργειών σταθερά εργαλειοποιεί και το μεταναστευτικό ζήτημα, για να ασκήσει πίεση στη χώρα μας αναφορικά με την φύλαξη των εξωτερικών συνόρων μας. Παλιά

Η ΠΕΑΛΣ πάει στο Primer Music Festival, στις 8 και 9 Ιουλίου 2022 στην Πλατεία Νερού

Η ΠΕΑΛΣ εξασφάλισε 200 προσκλήσεις για τη δωρεάν είσοδο των μελών της και των οικογενειών τους στην απόλυτη φεστιβαλική εμπειρία, τo Primer Music Festival, το μεγαλύτερο dance και urban music φεστιβάλ της χώρας, που ενώνει όλους τους λάτρεις της χορευτικής

Πασσάκος Σ. Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ: Άφαντοι όλοι για τη μετατροπή των υπό μετάθεση στελεχών Λ.Σ σε δεκαδικούς αριθμούς και σε 13 κατηγορίες…περίπατο ανάγκες υπηρεσίας και στελεχών …υπάρχει κατηγορία με 0,14 μεταθέσεις και οδοιπορικά 207 ευρώ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ www.limenikirota.eu  ΠΑΣΣΑΚΟΣ Σ.  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ   Ηράκλειο 28-05-2022 Ενημερώνω οτι 4.345 στελέχη εντάσσονται στη διαδικασία τακτικών μεταθέσεων έτους 2022 εκ της οποίας πάνε <<ΠΕΡΙΠΑΤΟ>> οι ανάγκες  ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ και κυρίως των ΣΤΕΛΕΧΩΝ. Υπαρχουν προς διάθεση οδοιπορικών  μόνο 300.000 ευρώ που αντιστοιχούν σε 200 μεταθεσεις