Φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ»: Πότε «πέφτει» στη θάλασσα – Έντονο παρασκήνιο για παραγγελία και τέταρτης FDI από το Πολεμικό Ναυτικό

Όταν η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ’»πέσει στη θάλασσα τη θέση της στην dry dock δεξαμενή αναμένεται να πάρει άμεσα η φρεγάτα « ΝΕΑΡΧΟΣ»

Εντυπωσιακές εικόνες από την εξέλιξη της ναυπήγησης της Ελληνικής φρεγάτας FDI «ΚΙΜΩΝ» έδωσαν στη δημοσιότητα οι Γάλλοι κατασκευαστές της Naval Group.Και ταυτόχρονα την πληροφορία ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό το υπό ναυπήγηση πλοίο θα βγει από την dry dock δεξαμενή για να πέσει στη θάλασσα στα τέλη Σεπτεμβρίου.

image186

Tαυτόχρονα με το «χτίσιμο» του πλοίου προχωρούν οι εργασίες ολοκλήρωσης και του συγκροτήματος ολοκληρωμένου ιστού αισθητήρων και συστημάτων PSIM(Panoramic Sensors and Intelligence Module).

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μεγάλο block το οποίο κατασκευάζεται ξεχωριστά το οποίο φιλοξενεί πάνω από την μεσαία υπερκατασκευή σχεδόν το σύνολο των ηλεκτρονικών της φρεγάτας στο οποίο περιλαμβάνεται το Κέντρο Μάχης με το σύστημα SETIS, το πανίσχυρο ραντάρ Aesa SEA FIRE 500 αλλά όλες τις υπόλοιπες κεραίες και αισθητήρες του πλοίου.

image265

Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του συγκροτήματος αυτό θα δοκιμαστεί ανεξάρτητα εκτός πλοίου και στη συνέχεια θα μεταφερθεί με έναν γιγαντιαίο γερανό ώστε να  «κουμπώσει» πάνω στη φρεγάτα όταν ήδη θα έχει πέσει στη θάλασσα.

image360

Την πλήρη ικανοποίηση του για την πρόοδο των εργασιών στις δύο υπό ναυπήγηση φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γαλλικής εταιρείας Pierre Eric Pommellet που βρίσκεται στην Αθήνα με αφορμή την μεγάλη αμυντική έκθεση DEFEA 2023. Ενώ ταυτόχρονα τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί στρατηγικό εταίρο τόσο για τη Γαλλία όσο και για τη Naval Group. Με τη συνεργασία να προχωρά και να περιλαμβάνει πλέον όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα των φρεγατών FDI. Ενώ απαντώντας στο ερώτημα για το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που έχει ζητήσει το Πολεμικό Ναυτικό για τις υπό ναυπήγηση φρεγάτες αποκάλυψε ότι οι Ελληνικές FDI θα διαθέτουν ECM ίδιο με αυτό το οποίο θα τοποθετηθεί στις Γαλλικές Belharra. Επιπλέον ανέφερε ότι η Γαλλική εταιρεία είναι έτοιμη να συζητήσει με την Ελληνική πλευρά ενδεχόμενο αίτημα για παράταση πέρα από τα τέλη Ιουνίου της προθεσμίας ενεργοποίησης της option για παραγγελία και τέταρτης FDI από το Πολεμικό Ναυτικό.

 image446

Όταν η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ’»πέσει στη θάλασσα τη θέση της στην dry dock δεξαμενή αναμένεται να πάρει άμεσα η φρεγάτα « ΝΕΑΡΧΟΣ». Ήδη έχει προχωρήσει με γοργό ρυθμό η κατασκευή των blocksτης δεύτερης Ελληνικής FDIκαι αναμένεται να ‘’κομπλαριστούν’’ εντός της δεξαμενής ώστε το πλοίο να πάρει την αρχική του μορφή με τη χαρακτηριστική ανεστραμμένη πλώρη σήμα κατατεθέν των Belharra.

image618

Στη θάλασσα βρίσκεται ήδη η πρώτη Γαλλική FDI «Amiral Monarc’ η οποία ουσιαστικά αποτελεί το ‘’πιλοτικό’’ πλοίο οι δοκιμές του οποίου θα είναι καθοριστικές για τη συνέχεια. Και ήδη οι πρώτες εντυπώσεις αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένη τόσο την κατασκευάστρια εταιρεία όσο και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Έως τα τέλη του 2023 αναμένεται να αρχίσουν οι δοκιμές στη θάλασσα με τα seatrials να κρίνουν τους καταληκτικούς χρόνους παράδοσης του πλοίου στο Γαλλικό ναυτικό. Πρόκειται για διαδικασία την οποία θα παρακολουθήσει πάνω από το πλοίο και το Ελληνικό κλιμάκιο αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στη Γαλλία και στο ναυπηγείο της Lorient και παρακολουθεί βήμα-βήμα το ‘’χτίσιμο’’ των Ελληνικών FDIόσο και της πρώτης Γαλλικής φρεγάτας. Στόχος της Naval Group είναι όχι απλά να ολοκληρωθούν οι δοκιμές εντός χρονοδιαγράμματος αλλά να παραδοθούν νωρίτερα.

image719

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτα «ΨΑΡΑ»: Η ολονύχτια μάχη απέναντι σε drones και βαλλιστικούς πυραύλους

Ήταν η πιο δύσκολη έως τώρα νύχτα για την φρεγάτα «ΨΑΡΑ» στον Κόλπο του Άντεν, με το πλοίο να βρίσκεται συνεχώς σε «κόκκινο» συναγερμό και το σύνολο του πληρώματος σε θέσεις μάχης, καθώς είχε να αντιμετωπίσει ένα μπαράζ επιθέσεων όχι μόνο

Η διάρκεια στον χρόνο αποδεικνύει την αξία της…(*)

Από την υπογραφή της Συνθήκης της Ουάσιγκτον στις 4 Απριλίου 1949 για την ίδρυση της Βόρειο-Ατλαντικής Συμμαχίας, μέχρι και την προχθεσινή πανηγυρική Σύνοδο του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον, η αποτροπή του τότε Σοβιετικού και νυν Ρωσικού επεκτατισμού αποτελούσε κοινή πρόκληση για

«Εδώ είναι άγριες οι θάλασσες»

Η πρώτη ειδοποίηση έφτασε το απόγευμα της Κυριακής 7 Ιουλίου. Ένα ακατάλληλο σκαρί γεμάτο ανθρώπους θαλασσόδερνε ανοιχτά της Γαύδου. Το επείγον σήμα βρήκε τον καπετάν Στράτο στη γέφυρα του επιβατηγού «Δασκαλογιάννης». Μετέφερε κοντά στα 400 άτομα, κυρίως τουρίστες, στο παράκτιο

Μετάβαση στο περιεχόμενο