Γερμανία: Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να επενδύσει 3 δισ. ευρώ σε πλωτούς τερματικούς σταθμούς LNG

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να επενδύσει τρία δισεκατομμύρια ευρώ σε πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με την Handelsblatt. Μάλιστα, το Αμβούργο είναι μια καλή τοποθεσία, αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα.

Η γερμανική κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει 2,94 δισεκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια τεσσάρων πλωτών τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου. Αυτό προκύπτει από τη δεύτερη έκθεση προόδου για την ενεργειακή ασφάλεια που δημοσίευσε το Υπουργείο Οικονομίας την Κυριακή. “Οι σχετικές συμβάσεις βρίσκονται στην τελική ευθεία”, προσθέτει. Η θέση σε λειτουργία των εγκαταστάσεων εκφόρτωσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου προγραμματίζεται το συντομότερο δυνατό μέσω των εταιρειών RWE και Uniper.

Έχουν ήδη ληφθεί δύο αποφάσεις για την τοποθεσία υπέρ του Wilhelmshaven και του Brunsbüttel. Οι εργασίες στο Wilhelmshaven θα ξεκινήσουν σύντομα και θα ολοκληρωθούν φέτος. Η θέση σε λειτουργία του Brunsbüttel προγραμματίζεται για τις αρχές του 2023.

Ο ομοσπονδιακός υπουργός Οικονομίας, Robert Habeck (Πράσινοι), είχε δώσει πρόσφατα τον ρυθμό για τη μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Οι τέσσερις τερματικοί σταθμοί πρέπει να συμβάλουν σε αυτό.

Σύμφωνα με το υπουργείο, άλλες πιθανές τοποθεσίες για την εγκατάσταση πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσαν να είναι το Stade, το Rostock, το Hamburg-Moorburg ή το Eemshaven στις Κάτω Χώρες. Στο Αμβούργο, ένας πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε ο δήμαρχος Peter Tschentscher στην εφημερίδα Die Welt. “Η δυναμικότητα είναι οκτώ δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως”.

Η πόλη έχει δηλώσει προηγουμένως ότι υποστηρίζει την πρόταση του Γερμανού υπουργού Οικονομίας Habeck να αναζητηθούν χώροι για πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου. “Με το καλά ανεπτυγμένο δίκτυο φυσικού αερίου, επίσης στην περιοχή του λιμανιού, τα μέτρα κατασκευής αγωγών θα μπορούσαν πιθανώς να είναι συγκριτικά μικρά στην περίπτωσή μας”, εξήγησε η διοίκηση της πόλης.

Σύμφωνα με το ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομίας, σχεδιάζεται επίσης ένας νόμος επιτάχυνσης του ΥΦΑ, ο οποίος θα επιτρέπει προσωρινά στις εγκριτικές αρχές να παραιτούνται από διαδικαστικές απαιτήσεις, όπως οι εκτιμήσεις περιβαλλοντικών επιπτώσεων, υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αυτό θα επιτρέψει την ταχύτερη κατασκευή.

Είναι επίσης απαραίτητη η σύνδεση των πλωτών τερματικών σταθμών ΥΦΑ με το δίκτυο φυσικού αερίου. Οι πλωτές εγκαταστάσεις θα επιτρέψουν την ταχύτερη ανεξαρτητοποίηση από το ρωσικό αέριο μέσω αγωγών και θα γεφυρώσουν το χρόνο μέχρι να κατασκευαστούν σταθερές εγκαταστάσεις.

Αγωγός 26 χιλιομέτρων προς το Wilhelmshaven

Η διαδικασία έγκρισης του σχεδιασμού για τη μελλοντική σύνδεση του αγωγού με τον σχεδιαζόμενο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Wilhelmshaven έχει ήδη ξεκινήσει. Η αίτηση για την έγκριση του σχεδιασμού ελήφθη την Παρασκευή, ανακοίνωσε η αρμόδια εγκριτική αρχή, το Κρατικό Γραφείο Μεταλλείων, Ενέργειας και Γεωλογίας (LBEG), στο Ανόβερο.

Τα έγγραφα των αιτήσεων μπορούν να αναζητηθούν στο διαδίκτυο και στους οικείους δήμους από τις 5 Μαΐου. Ενστάσεις κατά του σχεδίου μπορούν να υποβληθούν εντός ενός μηνός.

Ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου Open Grid Europe (OGE) θέλει να κατασκευάσει τον υπόγειο αγωγό μήκους 26 χιλιομέτρων – από τον σχεδιαζόμενο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Wilhelmshaven έως την επόμενη σύνδεση με το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου στο Etzel στην Ανατολική Φρισία.

Ο αγωγός θα καθορίσει επίσης το πότε θα μπορεί να εκφορτωθεί LNG στο Wilhelmshaven. Οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες για έναν πλωτό τερματικό σταθμό εισαγωγών πρόκειται να ξεκινήσουν εκεί την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με προηγούμενες πληροφορίες, η Open Grid Europe αναμένει ότι η κατασκευή του αγωγού θα ξεκινήσει τον Αύγουστο.

Εάν δεν υπάρξουν νομικές αμφισβητήσεις ή καθυστερήσεις, ο αγωγός θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022. Σύμφωνα με την κρατική κυβέρνηση, η εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου θα γίνεται μέσω του Wilhelmshaven το αργότερο από τις αρχές του 2023.

Γερμανία: Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να επενδύσει 3 δισ. ευρώ σε…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Celestyal: Αύξηση κρατήσεων το 2025 – Στόχος η απόκτηση νέου πλοίου και επέκταση δρομολογίων

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης εισέρχεται η Celestyal, η ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία εξετάζει την απόκτηση νέου κρουαζιερόπλοιου με στόχο την ενίσχυση των δρομολογίων της στην Αδριατική και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές, κυρίως προς τα δυτικά. Η

Χούθι: Στο στόχαστρο 15.000 πλοία – Πώς πλήττονται οι καταναλωτές

Περισσότερα από 15.000 πλοία είναι θεωρητικά στόχοι των ανταρτών Χούθι αν πιστέψουμε την δήλωση των ανταρτών ότι θα χτυπούν πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται με το εμπόριο με το Ισραήλ. Όπως επισημαίνει η εταιρεία Winward οι αντάρτες Χούθι έχουν δηλώσει

Πήλιο: Συνελήφθη κυβερνήτης θαλαμηγού για πρόκληση ζημιών σε σκάφη – Γιατί ενεπλάκη από λάθος το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο

Με υλικές ζημιές σε τέσσερα σκάφη κατέληξε το περιστατικό στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής στο Τρίκερι Πηλίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του κυβερνήτη θαλαμηγού. Η θαλαμηγός εισήλθε στον λιμένα με αυξημένη ταχύτητα, προκαλώντας έντονο κυματισμό, ενώ οι αρχικές

Σε άλλη «γραμμή» ο Αβραμόπουλος για το Μεταναστευτικό

Την ώρα που η κυβέρνηση μιλά για επιστροφές μεταναστών στις χώρες προέλευσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκαθαρίζει πως «αυτό είναι αδύνατο». Και η άποψή του έχει σημασία όχι επειδή είχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείο Εξωτερικών για έναν χρόνο, αλλά επειδή θήτευσε – και μάλιστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο