Γιατί εμμένει η ΕΑΑΣ στη διάλυση των Μετοχικών Ταμείων Ναυτικού & Αεροπορίας;

Γράφει ο Παναγιώτης Δημητριάδης Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α.
Έκπληκτοι οι μερισματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού (και του Λιμενικού Σώματος) και της  Αεροπορίας παρατηρούν την έντονη παρασκηνιακή προσπάθεια και χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ), να μεταβάλει τους ιδρυτικούς νόμους για την αυτοτέλεια των Μετοχικών Ταμείων Στρατού – Ναυτικού και Αεροπορίας, απαιτώντας την ενοποίηση των Ταμείων με το αιτιολογικό, ότι αυτοί είναι περισσότεροι και συνεπώς ισχυρότεροι,  ότι όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων υπάγεται στο ΥΠΕΘΑ καθώς και την ισότητα στη διανομή των πόρων χωρίς  διαχωρισμό σε πατρικίους και πληβείους,  όπως αναφέρουν σε πρόσφατη ανακοίνωση τους την οποία θα ζήλευε και ο Νικολό Μακιαβέλι με πρόθεση να επιβάλλουν στους άλλους ότι αυτοί αποφάσισαν μετατρέποντας τις ανακοινώσεις σε πράξεις.

Φαίνεται ότι ο απερχόμενος Α/ΓΕΕΘΑ με την συμπεριφορά του έχει επηρεάσει τους συναδέλφους της ΕΑΑΣ, έχοντας υπόψη  σχετικές ανακοινώσεις όπως ότι τα F-16 και οι Φρεγάτες που συμμετέχουν σε διεθνείς ασκήσεις είναι αόριστα των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι της Π.Α ή του ΠΝ, θεωρώντας ότι είναι Αρχηγός Ενόπλων Δυνάμεων και όχι Αρχηγός Γενικού Επιτελείου. Θυμίζω την  εκδίωξη νύχτα των νοσηλευόμενων ασθενών αεροπόρων από το 251 ΓΝΑ χωρίς ενημέρωση της ηγεσίας της Π.Α  κ.α. Σήμερα η ΕΑΑΣ καλεί τους συναδέλφους της «σε αρραγές μέτωπο απέναντι σε όσους τους αδικούν», ότι οι περισσότεροι «κατήγοροι χρησιμοποιούν έωλα επιχειρήματα», ότι θα πρέπει «να αποκατασταθεί το δίκαιο στη διανομή των μερισμάτων του ΜΤΣ» κ.ά.

Η επίκληση της ΕΑΑΣ σε πληβείους και πατρικίους πέφτει στα άπατα βαρέλια του ΜΤΣ και του ΝΙΜΤΣ όταν με τον πρόσφατο ν. 5018/2023 δόθηκαν από 6-10 μερίδια bonus μόνο στους ανώτατους του Στρατού Ξηράς. Τελικά ποιος κάνει τον διαχωρισμό όταν αποκλείει στελέχη του ίδιου όπλου στην κατανομή των πόρων, δίνοντας  μάλιστα και αναδρομικά; Αλήθεια, πού βρεθήκαν τα χρήματα για τα Bonus με αναδρομική ισχύ  των στρατηγών και όχι για τα ΒΟΕΑ και τις προκαταβολές των εφάπαξ για να καλύψουν οι συνάδελφοι του ΣΞ τις ανάγκες τους;

Σε καμία περίπτωση οι Ναύαρχοι και οι Πτέραρχοι δεν θα αδικούσαν το προσωπικό αποδεχόμενοι bonus από το Ταμείο 10 μεριδίων μερίσματος μόνο για τον εαυτό τους, λες και τα Μετοχικά Ταμεία είναι στημένη επιχείρηση με πρόεδρο της επιχείρησης τον Α/ΓΕΕΘΑ και όχι ΝΠΔΔ.

Η ΕΑΑΣ αποφεύγει να αναφέρει την κακοδιαχείριση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, τα χρέη, καθώς και την έλλειψη ενημέρωσης για την διαδικασία εξυγίανσης αυτού, ενώ αντιθέτως προωθεί επιστολές προς την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ,  όπως και σε όλα τα κόμματα του Ελληνικού κοινοβουλίου, με σκοπό  να επιτύχει τον στόχο της.

Είναι σύνηθες, τις επιστολές να ακολουθούν ερωτήσεις βουλευτών προς τον κ. ΥΕΘΑ, όπως έγινε με το ΚΚΕ, τον ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα Μέρα 25, την  Ελληνική Λύση αλλά και μεμονωμένων βουλευτών της ΝΔ, οι οποίοι αντικειμενικά δεν έχουν γνώση των θεμάτων και στηρίζονται στις διαβεβαιώσεις των συνομιλητών τους.

Στόχος του ΜΤΣ θα έπρεπε να  είναι η αξιοποίηση της περιουσίας για αύξηση  των εσόδων του, με νόμιμους και ηθικούς τρόπους και όχι η υφαρπαγή περιουσιακών στοιχείων και εσόδων από τα ΜΤΝ και ΜΤΑ, πράγμα που επιβεβαιώνει την ανικανότητα διαχείρισης του ΜΤΣ, το οποίο διαθέτει  τη δεύτερη μεγαλύτερη κινητή και ακίνητη περιουσία ως  ΝΠΔΔ, μετά την εκκλησία (!!!). Η πολιτεία θέσπισε τους ιδρυτικούς νόμους των Ταμείων δίκαια και, επομένως, είναι πέρα από κάθε συναδελφική προσέγγιση να τίθεται θέμα αδικίας, όταν τα μεν Μετοχικά Ταμεία Ναυτικού και Αεροπορίας διακρίνονται για την ορθή διαχείριση και ευταξία τους, το δε ΜΤΣ να διακρίνεται για κακοδιαχείριση και χρέη.

Ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ, στην από 13 Μαΐου 2021 απάντηση, ανέφερε ότι: «Το 2012 το ΜΤΣ  βρέθηκε σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, από ελλείμματα προηγούμενων ετών ύψους €338 εκατ., τα οποία προήλθαν από ανισορροπία μεταξύ των εισπραττόμενων εισφορών και των χορηγούμενων μερισμάτων. Για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του το ΜΤΣ  το 2013 χρηματοδοτήθηκε  από τον κρατικό προϋπολογισμό με ποσό ύψους €179,2 εκατ.…». Δηλαδή το ΜΤΣ έδινε περισσότερες παροχές από ό,τι εισέπραττε.

Το 2012 το  ΜΤΣ  μέσα σε πανηγύρεις και ενθουσιασμό δηλώνει ότι τα χρήματα αυτά είναι  για αποπληρωμή σωρευμένων υποχρεώσεων ΒΟΕΑ κ.α. και ότι θα τους οδηγήσει σε υψηλό πλεόνασμα. Σήμερα έχουμε τέλος 2023 και την κατάσταση της μη υλοποίησης των υποχρεώσεων την περιγράφουν, η ΕΑΑΣ με την συμπεριφορά της καθώς και οι ίδιοι οι μερισματούχοι του ΜΤΣ.   

Γιατί η ΕΑΑΣ δεν αναφέρει ότι η κρατική επιχορήγηση του ΜΤΣ είναι δωρεά ενώ αντίστοιχες επιχορηγήσεις δεν έχουν λάβει ποτέ το ΜΤΑ και το ΜΤΝ; Γιατί δεν αναφέρει  ότι στο συντονιστικό των τριών Ενώσεων που τέθηκε το θέμα δεν υπήρχε ομόφωνη απόφαση, επομένως κάθε επίκληση στους μερισματούχους των άλλων Μετοχικών Ταμείων είναι άκυρη; Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε που επανέρχεται με την ίδια αποτυχημένη τακτική, ενεργώντας αυτόνομα, προκειμένου να περάσει τις θέσεις του ΜΤΣ.

Αλήθεια ο κ. ΥΕΘΑ γνωρίζει ότι ο πρόεδρος του ΜΤΣ, τον οποίο ο ίδιος διόρισε και ο οποίος ήταν στο προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΑΣ, δημοσιεύει στην προσωπική του σελίδα στο fb τα περί ενοποίησης των Ταμείων, τα περί ενοποίησης των ΕΚΟΕΜ κ.ά. θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο τις σχέσεις μεταξύ των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων; Μήπως είναι  ο πρόεδρος του ΜΤΣ καλυπτόμενος από άγνωστο μανδύα που  έδωσε αρμοδιότητες στην ΕΑΑΣ να περιφέρεται στα υπουργικά και βουλευτικά γραφεία προκειμένου να διαλύσουν τα Μετοχικά Ταμεία Ναυτικού και Αεροπορίας όταν μάλιστα η λέξη ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ του ΜΤΣ είναι άγνωστη λέξη για αμφότερους; Γιατί  η ΕΑΑΣ δεν καλεί το ΜΤΣ να αντικρούσει την αναφορά του ΥΠΟΙΚ ότι έτρωγαν περισσότερα από τα έσοδα που είχαν μέσα στην κρίση;

Γιατί δεν γίνεται καμία αναφορά στα έσοδα από την ΕΛ.ΑΣ. όπως και στην επιστολή της ΠΟΑΞΙΑ της 12 Σεπ 2023 για τον επιχειρούμενο πραξικοπηματικά διαχωρισμό της ΕΛ.ΑΣ από τους υπόλοιπους μετόχους;

Η  ΕΑΑΣ  θα πρέπει να  εξηγήσει στους συναδέλφους του ΠΝ (και του ΛΣ) και της Π.Α. για το πώς προέκυψαν τα €338 εκατ. συσσωρευμένα χρέη του ΜΤΣ, όπως αναφέρει ο Αναπληρωτής  ΥΠΟΙΚ; Γιατί οι οικονομικοί επιθεωρητές του ΓΕΣ δεν αντελήφθησαν τα συσσωρευμένα χρέη; Ποια ήταν η παρέμβαση του ΓΕΣ; Πόσα έσοδα έχει το ΜΤΣ από την ετήσια εισφορά ύψους €1,5 εκατ. των μερισματούχων  της Π.Α υπέρ ΝΙΜΤΣ; Εισφορά η οποία  θα έπρεπε να παύσει με την ίδρυση του 251 ΓΝΑ, αφού ο σκοπός για τον οποίο καθιερώθηκε το 1945 εκλείπει, πέραν ότι οι μερισματούχοι της Π.Α. πληρώνουν τριπλάσια μηνιαία εισφορά απ’ ό,τι οι συνάδελφοι του ΣΞ. Μήπως τελικά τα Bonus των ανωτάτων του Στρατού Ξηράς τα πληρώνουν οι χήρες και τα ορφανά των πεσόντων της πολεμικής αεροπορίας;

Όταν στις 24 Σεπ 2012 δημοσιεύθηκε ο φάκελος της οικονομικής επιθεώρησης για την κατάρρευση του ΜΤΣ, που διενεργήθηκε από το  ΥΠΕΘΑ, ΓΕΣ και ΕΑΑΣ πού ήταν;

Όταν το 2014 ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος του ΜΤΣ για ζημιά που υπολογίσθηκε στα €450 εκατ., ΓΕΣ και ΕΑΑΣ πού ήταν;

Όταν ξεπουλήθηκε περιουσία του ΜΤΣ 62 δις δραχ., ΓΕΣ και ΕΑΑΣ πού ήταν;

Όταν έγιναν υπερτιμολογήσεις της περιουσίας κ.ά. (σύμφωνα πάντα με τα ΜΜΕ) «Σκάνδαλο με τα θαλασσοδάνεια της Γενικής – Δάνεια δανεικά και αγύριστα €47.296.000 εκατ.», «Μια Τράπεζα και ένα Ταμείο στον πάτο! – Τζόγος της Γενικής στο χρηματιστήριο κ.ά.», ΓΕΣ και ΕΑΑΣ πού ήταν;.

Τα ΜΤΑ και ΜΤΝ λαμβάνοντας σκληρά μέτρα από το 2011 μείωσαν τις παροχές 70% για να αποτρέψουν την κατάρρευσή τους από το PSI, σε αντίθεση με το ΜΤΣ που επαναπαύτηκε στις κρατικές επιχορηγήσεις τις δωρεές και τον πακτωλό των εκατομμυρίων ευρώ, όπως αναφέρει το ΥΠΟΙΚ και απαιτεί σήμερα να αποκτήσει πόρους που δεν του ανήκουν.

Οι κρατήσεις υπέρ των Μετοχικών Ταμείων και η ανταποδοτικότητα αυτών στους μετόχους και μερισματούχους προβλέπονται στους ιδρυτικούς νόμους, ως ανεξάρτητα και αυτόνομα ΝΠΔΔ, χωρίς ενίσχυση από τον κρατικό κορβανά και bonus, όπως συμβαίνει με το ΜΤΣ.

Δεν θα πληρώσουν οι μέτοχοι και οι μερισματούχοι του ΜΤΝ και ΜΤΑ, οι ορφανικές οικογένειες και οι οικογένειες των πεσόντων την κακοδιαχείριση του ΜΤΣ, τα χρέη, την αδυναμία εξυγίανσης, τις παράλογες απαιτήσεις και τα bonus των Στρατηγών.

ΠΗΓΗ: militaire.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανοίγει φτερά το πρώτο ελληνικό drone: Δοκιμή πτήσης για τον Αρχύτα

Δεν έχει περάσει πολύ μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ΕΑΒ πέρασε από το υπουργείο Οικονομικών στη δικαιοδοσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και εκεί που όλοι πίστευαν ότι το πολυσυζητημένο ελληνικό drone Αρχύτας είναι απλώς ένα …όνειρο, κάτι έχει αρχίσει να κινείται και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος

Χρονιά-ρεκόρ στην κρουαζιέρα για το λιμάνι του Ηρακλείου (pics)

Σχεδόν 300 κρουαζιερόπλοια αναμένονται φέτος στο λιμάνι του Ηρακλείου, το  οποίο χρόνο με τον χρόνο ανεβάζει ρυθμούς τόσο σε προσεγγίσεις πλοίων όσο και σε αριθμό επιβατών. Μόνο τυχαία δεν είναι τα σχέδια του ομίλου Grimaldi να εστιάσει στην κρουαζιέρα, ο οποίος ακόμα

Ρωσία: Θα επιδιώξει να παρακάμψει τις κυρώσεις της Ε.Ε. στις εταιρείες φυσικού αερίου

Η Ρωσία θα αναζητήσει τρόπους για να παρακάμψει τις παράνομες -όπως τις χαρακτηρίζει- κυρώσεις που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση επί των επιχειρήσεών της του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αυτό ανακοίνωσε σήμερα Σάββατο το Κρεμλίνο προσθέτοντας ότι τυχόν μέτρα θα έχουν αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Το επόμενο πακέτο

Κυβερνήτες ισπανικών πλοίων στον Δήμαρχο Χανίων

Συνάντηση με τρεις κυβερνήτες πολεμικών πλοίων της Ισπανίας, είχε στο γραφείο του στο Δημαρχείο Χανίων, ο Δήμαρχος, Παναγιώτης Σημανδηράκης. Ο κ. Σημανδηράκης υποδέχθηκε τον Πλοίαρχο, Α. Garcia Estevan, κυβερνήτη του αποβατικού πλοίου «LPD. GALICIA» και τους Αντιπλοιάρχους, S. Regil-Moreno, Κυβερνήτη της Φρεγάτας «BLAS DE LEZO» και J. Franco González-Cela, Κυβερνήτη της

Μετάβαση στο περιεχόμενο