Του Γιώργου Γεωργίου
Επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο δρομολογεί ο μεγαλύτερος ελληνικός ακτοπλοϊκός όμιλος, Attica Group, μέσω της πρόσφατα συσταθείσας θυγατρικής, Attica Blue Hospitality.
Στοχευμένες κινήσεις
Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν στο Capital.gr ότι η Attica Group εξέταζε διάφορες επενδυτικές κινήσεις, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας. Κατόπιν, λοιπόν, αναλυτικής μελέτης επελέγη ο ξενοδοχειακός κλάδος, ο οποίος βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με τις μεταφορές.
Η συνέργεια μεταξύ των δύο αγορών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ελκυστικό συνδυαστικό πακέτο, το οποίο θα προσφέρει στους ενδιαφερόμενους ακτοπλοϊκά εισιτήρια και διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο του ομίλου, εξηγούν οι ίδιες πηγές. Πρόκειται, άλλωστε, για μία τακτική που παρατηρείται συχνά στον τουριστικό κλάδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα εταιρεία θα “χτυπήσει” μονάδες σε περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον και στις οποίες δραστηριοποιούνται τα πλοία της Attica.
Η Attica Group πραγματοποιεί δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικός και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (διεθνείς πλόες), με ένα στόλο 32 πλοίων.
Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με μονάδες και το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν τα πρώτα deals εξαγορών.
Η στρατηγική
Η Attica Group σημείωσε θετικά αποτελέσματα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά διατηρεί επιφυλάξεις για τη συνέχεια λόγω πανδημίας και ενεργειακής κρίσης.
Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 32,74 εκατ. ευρώ κατά το φετινό τρίτο τρίμηνο, ενώ προέκυψαν ζημίες 1,31 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, έναντι κερδών 12,14 εκατ. ευρώ και ζημιών 28,81 εκατ. ευρώ, κατά τις αντίστοιχες περιόδους της χρήσης 2020.
“Η ενεργειακή κρίση που βιώνει η παγκόσμια κοινότητα έχει προκαλέσει εκτόξευση στις τιμές όλων των μορφών ενέργειας. Το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων αυξήθηκε σημαντικά, επιβαρύνοντας το λειτουργικό κόστος των εταιριών.
Ειδικότερα, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων του ομίλου αυξήθηκε κατά 74,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο” σημειώνει η Attica σχετικά με τις συνθήκες στην αγορά.
Παράλληλα, ο όμιλος δρομολογεί κινήσεις ανανέωσης του στόλου. Ειδικότερα, ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν πως πούλησε για scrap ένα βαπόρι, ενώ την ίδια ώρα αναμένει την παράδοση τριών νεότευκτων aero catamaran.
Όσο για το πολυσυζητημένο κυοφορούμενο deal συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ Lines, πηγές σημειώνουν ότι το “μπαλάκι” βρίσκεται στις τράπεζες, οι οποίες ψάχνουν τη χρυσή τομή για τα δάνεια της κρητικής εταιρείας, προκειμένου να υπάρξουν εξελίξεις.