Γιατί βυθίζονται οι ναύλοι για τα πλοία μεταφοράς LNG

Σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ έχουν βυθιστεί το δ’ τρίμηνο  του 2024 τα ναύλα για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG Carriers.

Οι μέσες τιμές  για τη spot αγορά  των πλοίων έχουν μειωθεί σε μόλις 11.250 δολάρια ημερησίως ποσοστό πτώσης 55% από μήνα σε μήνα.

Το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι τιμές ήταν 10 φορές υψηλότερες: 111.667 δολάρια την  ημέρα.

Οι τιμές spot των πετρελαιοκίνητων μεταφορέων τριών καυσίμων/ Tri-fuel diesel-engine carrier μειώθηκαν κατά 53% στα 18.250 δολάρια ανά ημέρα.  Τα πλοία με μηχανές MEGI and XDF carrier στην  spot αγορά μειώθηκαν στα 30.000 δολάρια την ημέρα ποσοστό μείωσης 43% από μήνα σε μήνα. Πριν από έναν χρόνο οι ναύλοι ήταν στα 197.000 δολάρια την ημέρα   την  Clarksons data.

Τα περισσότερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι χρονοναυλωμένα και δεν δραστηριοποιούνται στην  spot αγορά. Όμως και τα χροναυλοσύμφωνα ακολουθούν πτωτική πορεία.

Η πιο πρόσφατη εκτίμηση του Baltic Exchange για τα διετούς διάρκειας  διετή ναυλοσύμφωνα περιόδου για τα δίχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν 62.700 δολάρια ανά ημέρα, μειωμένη κατά 42% σε ετήσια βάση.

Η εκτίμηση για ναύλωση περιόδου ενός έτους μειώθηκε στα 43.800 δολάρια ανά ημέρα, ποσοστό 57%. Αιτία της πτώσης της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη φορτίων.

Ο όγκος των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξάνεται συνήθως κατά 6%-8%. ετησίως, αλλά αυξήθηκαν μόλις 1% φέτος σύμφωνα με τους αναλυτές.   Η ανεπαίσθητη αύξηση δεν οφείλεται στη  χαμηλής ζήτησης, αλλά λόγω της χαμηλής προσφοράς που προκύπτει από συμφόρηση στα νέα έργα υγροποίησης.

Επίσης, η Ευρώπη έχει υψηλά αποθέματα φυσικού αερίου και δεν υπάρχει ζήτηση για αποθήκευση  LNG.

Μέσα στο κάδρο αυτό έρχεται να προστεθεί και ο σχετικά μεγάλος αριθμός νεότευκτων LNG Carriers αυξάνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα.

Υπάρχουν 68 νέα LNG  που βγαίνουν από τα ναυπηγεία φέτος , συμπεριλαμβανομένων και εκείνων  που έχουν ήδη  πέσει στο νερό, άλλα  88 το 2025,  84 το 2026, 81 το 2027 και 59 το 2028-2030, σύμφωνα με την Flex LNG. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, υπήρξαν 157 spot ναυλώσεις. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, υπήρξαν υπήρχαν 278 – αύξηση κατά  77%. «Ο φετινός χειμώνας είναι μια αποτυχία» υποστηρίζουν αναλυτές.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο