Η Ευρώπη προστατεύει τις θαλάσσιες υποδομές της

Μετά και τις εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να εντατικοποιηθούν σύντομα οι ναυτικές ασκήσεις σε όλη την ΕΕ, στις οποίες συμμετέχουν στρατιωτικοί και πολιτικοί φορείς. Και αυτό εν όψει των αυξημένων απειλών για κρίσιμες υποδομές στον θαλάσσιο τομέα, όπως τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, τα υποθαλάσσια καλώδια επικοινωνίας και οι αγωγοί.

Τον Νοέμβριο του 2022 σημειώθηκαν εκρήξεις στους αγωγούς φυσικού αερίου NORD stream και τον περασμένο Μάρτιο, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εντόπισαν ύποπτες πράξεις κατασκοπείας από ρωσικά σκάφη στη Βόρεια Θάλασσα (Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία και Σουηδία).

Κατά την έναρξη της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας στη Βρέστη της Γαλλίας (24-25 Μαΐου 2023), ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τους Ωκεανούς εξήγησε στο Euronews ότι ετοιμάζεται νέο σχέδιο δράσης, στο πλαίσιο της Στρατηγικής της ΕΕ για τη Διασφάλιση του Θαλάσσιου Τομέα.

«Οι κίνδυνοι είναι πολύ ρεαλιστικοί γιατί είδαμε τι συνέβη με την υποδομή Nord Stream και η έρευνα συνεχίζεται με όλο και περισσότερες λεπτομέρειες. Επομένως, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε τώρα. Και πρέπει να λάβουμε όλα τα δυνατά μέτρα. Και για αυτόν τον λόγο στην ενημερωμένη θαλάσσια στρατηγική μας της ΕΕ έχουμε συμπεριλάβει ένα πολύ σημαντικό μέρος της προστασίας και της παρακολούθησης των βασικών μας υποδομών, ιδίως γνωρίζοντας ότι παίζει βασικό ρόλο στην ενεργειακή μας ανεξαρτησία και στρατηγική αυτονομία», δήλωσε ο Βιρτζίνιους Σικιεβίτσιους.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), με έδρα τη Λισαβόνα, ετοιμάζεται επίσης να συντονίσει και να βοηθήσει τα κράτη μέλη να αυξήσουν την εγρήγορση.

Μια εκσυγχρονισμένη ψηφιακή πλατφόρμα θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2024 με την ονομασία Common Information Sharing Environment (CISE).

«Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πλατφόρμα για να ενημερώνουμε ο ένας τον άλλον, επίσης για να το χρησιμοποιήσουμε για έγκαιρη προειδοποίηση και για ειδοποιήσεις. Έτσι, θα δημιουργήσει μια μοναδική συνδυαστική σύνδεση μεταξύ όλων των αρχών στην Ευρώπη που εργάζονται στη θαλάσσια επιτήρηση», λέει ο Λεενερντ Μπαλ, Επικεφαλής Τμήματος Ασφάλειας, Ασφάλειας και Επιτήρησης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτιλιακής Ασφάλειας.

Οι κυβερνοεπιθέσεις και οι υβριδικές επιθέσεις είναι οι πιο πρόσφατες απειλές για έναν κρίσιμο χώρο για την οικονομία και την κυριαρχία της ΕΕ.

«Μαζί, οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαχειρίζονται τη μεγαλύτερη θαλάσσια αποκλειστική ζώνη στον κόσμο. Και μέχρι τώρα ασχολούνταν κυρίως με την εμπορία και τη ρύπανση. Τώρα όμως θα πρέπει να συνεργαστούν περισσότερο και να επενδύσουν για να αποτρέψουν επιθέσεις σε υποδομές ζωτικής σημασίας που είναι απαραίτητα για τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων σε εδάφη», μεταδίδει η Ιζαμπελ Ντα Σίλβα από τη Βρέστη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λεωφόρος» της κοκαΐνης

Έξι φορτηγά γεμάτα με στρατιώτες και αστυνομικούς έφτασε μέσα στη νύχτα έξω από ένα σπίτι στο Γκουαγιακίλ του Ισημερινού. Η πόρτα του σπιτιού έγραφε πως «ενοικιάζεται» και τα φώτα ήταν σβηστά. Ωστόσο, δεν πτοήθηκαν από το φαινομενικά άδειο σπίτι καθώς

Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι – Αναφορές για νεκρό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο, πλέει εδώ και ώρες ακυβέρνητο και παρουσιάζει εισροή υδάτων. Αναφορές σε αραβικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι υπάρχει ένα νεκρός από το πλήρωμα. Το ελληνικό λιμενικό διευκρίνισε ότι ανάμεσα στα

Γιώργος Αυτιάς: Στρασβούργο

Ακόμη και στους αριθμούς μπορεί κανείς να ασκήσει ερμηνευτική βία. Μπορεί να βλέπει στα εκλογικά μεγέθη όχι αυτό που μετράνε, αλλά το είδωλο των προκαταλήψεών του. Κάπως έτσι, κάποιοι είχαν «διαβάσει» το αποτέλεσμα προτού καν κλείσουν οι κάλπες την Κυριακή.

Αρχίζει η δικαστική μάχη δισ. ευρώ για τα εγκλωβισμένα αεροσκάφη

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών ξεκίνησαν τη δικαστική μάχη εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών στο Δουβλίνο, μία αναμέτρηση στην οποία παίζονται αποζημιώσεις τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ για αεροσκάφη που παραμένουν αποκλεισμένα στη Ρωσία. Οι εκμισθωτές έχουν εγείρει αγωγές κατά δεκάδων

Μετάβαση στο περιεχόμενο