Η καταραμένη μέρα των ναυτικών: πάνω από 3000 νεκροί σε τέσσερα ναυάγια που έγιναν σαν σήμερα – το ένα στο Αιγαίο

Κι αν η 26η Σεπτεμβρίου, μια μέρα σαν σήμερα δηλαδή, δεν είναι καταραμένη μέρα για τους ναυτικούς, τότε ποια είναι; Περισσότεροι από 3000 νεκροί σε τέσσερα ναυάγια που έγιναν σαν σήμερα – τα δύο πλοία ελληνικά και το ένα μάλιστα βυθίστηκε στο Αιγαίο!

Σεπτέμβριος 2000: απόβραδο Τρίτης. Οκτώ μποφόρ στο στενό Πάρου – Νάξου και το οχηματαγωγό «Εξπρές Σαμίνα» ταξίδευε γαλήνια. Τα ρολόγια έδειχναν 10:12. Τα φώτα της Παροικιάς φαίνονταν καθαρά· δυο μίλια έξω από το λιμάνι. Το πλοίο με σχεδόν τη μέγιστη ταχύτητα έπεσε πάνω στα βράχια που ορθώνονταν σαν πόρτες έξω από το λιμάνι! Άλλωστε Πόρτες τα λέγανε οι ντόπιοι…

Το αποτέλεσμα; Τραγικό: ρήγμα στα δεξιά ύφαλα μήκους περίπου τριών μέτρων, στη βάση του δεξιού πτερυγίου ευστάθειας. Το νερό χύθηκε με ορμή στα σπλάχνα του καραβιού! Το μηχανοστάσιο πλημμύρισε αμέσως. Οι ηλεκτρομηχανές έσβησαν και το σκοτάδι τύλιξε τον τόπο. Το πλοίο γρήγορα πήρε επικίνδυνη κλίση δεξιά. Και δεν πέρασε ούτε μισή ώρα για να κλείσουν οι Πόρτες της ζωής πάνω από το «Σαμίνα»!

Το Σαμίνα όταν ονομαζόταν Γκόλντεν Βεργίνα. /copyright Eurokinissi
Το Σαμίνα όταν ονομαζόταν Γκόλντεν Βεργίνα. /copyright Eurokinissi

Το ξημέρωμα αποκάλυψε το μέγεθος της τραγωδίας. Ο αριθμός των θυμάτων συνεχώς αυξανόταν: Από 40 στους 42, τους 59, τους 63, τους 74, τους 79 και τελικά στους 81 νεκρούς. Η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία στην Ελλάδα έπειτα από εκείνη του «Ηράκλειον» (250 νεκροί) που βυθίστηκε στη Φαλκονέρα!

Και σ’ εκείνους τους 81 νεκρούς που πνίγηκαν βάλτε πλάι και τον λιμενάρχη της Πάρου που δεν άντεξε η καρδιά του και έπεσε νεκρός από έμφραγμα το ίδιο βράδυ, βάλτε και τον πλοιοκτήτη, που έναν μήνα μετά «κυνηγημένος» από τις Ερινύες βούτηξε από τον 6ο όροφο των γραφείων της Εταιρίας του: 83 νεκροί και δεκάδες οικογένειες βυθισμένες στο πένθος.

Το ένδοξο Α/Τ Βασίλισσα Όλγα
Το ένδοξο Α/Τ Βασίλισσα Όλγα

Το Βασίλισσα Όλγα βομβαρδίζεται στη Λέρο

Και αρχίστε να προσθέτετε ναυάγια: στις 26 Σεπτεμβρίου του 1943 βυθίζεται το αντιτορπιλικό «Βασίλισσα Όλγα» στη Λέρο από γερμανικά αεροπλάνα με θύματα 70 μέλη του πληρώματος. Το αντιτορπιλικό Βασίλισσα Όλγα (D-15) ήταν ένα από τα πιο ιστορικά πλοία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς διαδραμάτισε έντονη δράση κατά την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το «Βασίλισσα Όλγα», μόνο του ή σε συνεργασία με Βρετανικά πολεμικά, συμμετείχε με επιτυχία σε ναυτικές επιχειρήσεις βυθίζοντας εχθρικά πλοία επιφανείας και υποβρύχια. Θεωρείται το πιο επιτυχημένο ελληνικό πολεμικό πλοίο κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Αντιτορπιλικό Βασίλισσα Όλγα βυθίστηκε από γερμανική αεροπορική επιδρομής στις 26 Σεπτεμβρίου 1943, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στον όρμο Λακκί της Λέρου, παρασύροντας στον βυθό τον Κυβερνήτη, Πλωτάρχη Γεώργιο Μπλέσσα, 6 Αξιωματικούς και 65 Υπαξιωματικούς και ναύτες

Ακόμα ψάχνουν...
Ακόμα ψάχνουν…

Στην Ιαπωνία μετρούν νεκρούς

Το 1954 ένα ιαπωνικό οχηματαγωγό πλοίο, το «Toya Maru» που βυθίστηκε στο στενό Τσουγκάρου μεταξύ των νησιών Χοκάιντο και Χονσού στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια του τυφώνα «Μαρί»· έχει καταγραφεί επίσημα ότι 1.155 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, αλλά Ο ακριβής αριθμός των θανάτων παραμένει άγνωστος επειδή πολλοί επιβάτες κατάφεραν να μπουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή ενώ άλλοι είχαν ακυρώσει το ταξίδι τους λίγο πριν αναχωρήσει το πλοίο. Μεταξύ εκείνων που έχασαν τη ζωή τους ήταν 35 Αμερικανοί στρατιώτες από το Πυροβολικό της 1ης Μεραρχίας Ιππικού του Στρατού των ΗΠΑ που ταξίδευαν με το πλοίο.

Ποιος Τιτανικός;
Ποιος Τιτανικός;

Πιο πολλοί κι από τον Τιτανικό!

Και το 2002 ανατρέπεται το πλοίο «Joola» στα ανοιχτά της Σενεγάλης και το νερό γίνεται ο φονιάς 1.863 ανθρώπων. Από το ναυάγιο διασώθηκαν μόλις 64 άνθρωποι. Το ναυάγιο του Joola ήταν μια από τις χειρότερες θαλάσσιες καταστροφές στην Ιστορία, ξεπερνώντας τον τραγικό απολογισμό του Τιτανικού (1.500 το 1912) σε ανθρώπινες απώλειες. Όλα έγιναν μέσα σε πέντε λεπτά: γύρω στις 23:00, το πλοίο που ταξίδευε εν μέσω καταιγίδας στα ανοικτά των ακτών της Γκάμπια, ανατράπηκε, ρίχνοντας επιβάτες και φορτίο στη θάλασσα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο