Η κίνηση – «ματ» του Λιμενικού μετά τη σύγκρουση πλοίων στη Χίο – Πώς εκτονώθηκε η κατάσταση (ΒΙΝΤΕΟ)

Σε κατάσταση συναγερμού τέθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής το μεσημέρι της Παρασκευής, μετά τη σύγκρουση δύο φορτηγών πλοίων ανοιχτά της Χίου.

Μετά τη σύγκρουση των δύο πλοίων, που ήταν κενά φορτίου, στο σημείο βρέθηκαν ισχυρές δυνάμεις του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και ελικόπτερο, προκειμένου να παράσχουν κάθε βοήθεια που θα ζητούσαν οι ναυτικοί.

Την ίδια ώρα, στο σημείο -ήταν σε διεθνή ύδατα- έσπευσαν και σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής, καθώς στο ένα από τα δύο πλοία υπήρχαν Τούρκοι ναυτικοί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές Αρχές προχώρησαν σε δύο κινήσεις «ματ», με σκοπό να μην επιτρέψουν στους Τούρκους να αναλάβουν εκείνοι την διαχείριση του συμβάντος.

Αρχικά, το πλήρωμα του σκάφους της τουρκικής ακτοφυλακής που έφτασε στο σημείο της σύγκρουσης, αντιλήφθηκε ότι μπροστά του ήταν σε πλήρη εξέλιξη μια μεγάλη κινητοποίηση από πλευράς ελληνικών δυνάμεων. Στην επιχείρηση αυτή, έπαιρναν μέρος πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, του Πολεμικού Ναυτικού και ελικόπτερα.

Το «τρικ» του καπετάνιου

Η επιχείρηση του Λιμενικού δεν ήταν εύκολη, καθώς ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου με τους Τούρκους ναυτικούς μιλούσε κυρίως στους Τούρκους και απαντούσε μονολεκτικά στις ερωτήσεις των στελεχών του θαλάμου επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Έτσι, αποφασίστηκε να υλοποιηθεί η δεύτερη κίνηση από τις ελληνικές δυνάμεις.

Το ελικόπτερο μετέφερε έναν διασώστη του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος κατέβηκε με τον ειδικό μηχανισμό στο κατάστρωμα του πλοίου.

Στη συνέχεια πήγε στον καπετάνιο ξεκαθαρίζοντας του ότι βρίσκεται σε περιοχή έρευνας – διάσωσης των ελληνικών αρχών, ότι μόνο από το Λιμενικό Σώμα παίρνει οδηγίες.

Ο Έλληνας διασώστης ζήτησε μάλιστα να ενημερωθεί εκείνη τη στιγμή αν το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου «ΑΝΤ» με σημαία Βανουάτου θέλει βοήθεια ή όχι, καθώς είχε υποστεί ζημιά.

Όπως αναφέρουν πηγές του Λιμενικού, ο καπετάνιος απάντησε πως δεν ήθελε κάποια βοήθεια και θα πήγαινε με ιδία μέσα προς το πλησιέστερο τουρκικό λιμάνι.

Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι του πλοίου προς τα τουρκικά ύδατα.

Το πλοίο συνοδεύεται από τέσσερα ελληνικά πλωτά και ελικόπτερο, αλλά και από το σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής που είχε φτάσει μέχρι το σημείο της σύγκρουσης.

Κανένα πρόβλημα στο δεύτερο πλοίο

Στο άλλο πλοίο, σημαίας Σιγκαπούρης, στο οποίο το πλήρωμα αποτελείται από Φιλλιπινέζους και Ρουμάνους ναυτικούς, δεν έχουν σημειωθεί ζημιές και αναμένεται να συνεχίσει κανονικά το ταξίδι του.

Υπενθυμίζεται ότι και τα δύο πλοία ήταν κενά φορτίου την ώρα του ατυχήματος, ενώ δεν προκλήθηκε κάποια μόλυνση στα ύδατα.

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γηράσκει ο παγκόσμιος στόλος: Άνω των 16 ετών το 47% των δεξαμενόπλοιων και 29% των φορτηγών

Γηράσκει ο στόλος των φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων που διαπλέουν τις θάλασσες του κόσμου. Το 2025, τα πλοία προσθέτουν ένα ακόμη έτος στην ηλικία τους, επηρεάζοντας σημαντικά τη συζήτηση γύρω από τις ηλικιακές ομάδες του στόλου. Τον Ιανουάριο του

Οι ΗΠΑ αποσύρονται από τη συμφωνία για τον παγκόσμιο ελάχιστο φορολογικό συντελεστή για τις πολυεθνικές

Ο Τραμπ διέταξε επίσης το υπουργείο Οικονομικών να προετοιμάσει επιλογές για «μέτρα προστασίας» Ο Αμερικανός νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Δευτέρα πως η συμφωνία για τον παγκόσμιο ελάχιστο φορολογικό συντελεστή για τις πολυεθνικές, που είχε κλειστεί στο πλαίσιο του

Αύξηση των κρατικών εσόδων κατά 6,7 δισ. ευρώ το 2024 σύμφωνα με τη Τράπεζα της Ελλάδος

Ωστόσο ο κρατικός προϋπολογισμός εμφάνισε πρωτογενές έλλειμμα 398 εκατ. ευρώ έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 5,3 δισ. ευρώ το 2023 Ενισχύονται τα ταμεία του Κράτους, καθώς ο προϋπολογισμός το 2024 έκλεισε με πλεόνασμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, ο

Θεσσαλονίκη: Στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας το 7,27% των μετοχών του ΟΛΘ που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ

Στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας περιήλθε το ποσοστό 7,27%, που κατείχε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), στο πλαίσιο της συγχώνευσης με απορρόφηση του δεύτερου από την πρώτη. Όπως διευκρινίζεται σε

Μετάβαση στο περιεχόμενο