Η κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έφερε «άνοιξη» στα λιμάνια της Αφρικής

To παγκόσμιο δίκτυο παροχής προμηθειών και ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα αναδιαμορφώνεται λόγω της εκτροπής των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα προς τον περίπλου της Αφρικής, μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Η μακρύτερη διαδρομή δημιουργεί την ανάγκη για νέους σταθμούς πετρέλευσης.

Λιμάνια της δυτικής Αφρικής από τη Ναμίμπια ως τον Μαυρίκιο είδαν την εμπορική κίνηση να εκτοξεύεται μέσα σε μόλις λίγες εβδομάδες λόγω της κρίσης που προκάλεσαν οι Χούθι.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το λιμάνι Walvis Bay στη Ναμίμπια και το Port Louis στον Μαυρίκιο έχουν ανέβει στις κορυφαίες επιλογές-προτιμήσεις των εταιρειών για ανεφοδιασμό των πλοίων τους. Μεγάλη αύξηση της ζήτησης καυσίμων στην Ανατολική, τη Δυτική και τη Νότια Αφρική αναφέρει και η Trafigura.

Στη Νότια Αφρική οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων έχουν εκτοξευθεί στο Κέιπ Τάουν και στο Ντέρμπαν. Σύμφωνα με τους αναλυτές το κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο να αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με τα μέσα Νοεμβρίου.

Η αύξηση της ζήτησης δημιουργεί ερωτήματα στην Νότια Αφρική για το αν οι υποδομές της Νότιας Αφρικής θα μπορέσουν να ανταποκριθούν. Επίσης, δύο διυλιστήρια πετρελαίου που παρήγαγαν και αποθήκευαν ναυτιλιακά καύσιμα έβαλαν λουκέτο τα τελευταία δύο χρόνια και η χώρα κάνει πλέον εισαγωγές.

Όμως μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες επιλέγουν να φορτώσουν τα πλοία τους με μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμου ώστε να αποφύγουν την ενδιάμεση στάση για εφοδιασμό. Οπότε έχει αυξηθεί η κατανάλωση και στα λιμάνια από τα οποία αποπλέουν ή αποτελούν λιμάνια κατάπλου για πλοία κυρίως των Liner εταιρειών που ταξιδεύουν μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, όπως είναι το Ρότερνταμ και η Σιγκαπούρη.

Αύξηση της ζήτησης καταγράφεται και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που βρίσκονται στη νέα εμπορική ρότα των πλοίων σε αντίθεση με τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου που αντιμετωπίζουν προβλήματα αφού εξυπηρετούσαν πλοία που ταξίδευαν μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Πηγή

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρα: Η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Δημήτρη Σαϊτάκη

ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΣ/ΕΑΑΛΣ Γενική Συνέλευση 2025 (Πάτρα, Κυριακή 19/1/2025)   «Κυρίες, κύριοι, Σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας, εδώ σήμερα, σ’ αυτή την τη δεύτερη έξοδο μας εκτός κέντρου. Για δεύτερη φορά, όπως είπα και στο χαιρετισμό μου

Συνελήφθη στην Ιταλία ανώτερος αστυνομικός της Λιβύης

Η ιταλική αστυνομία συνέλαβε προχθές Κυριακή στο Τορίνο τον επικεφαλής της δικαστικής αστυνομίας της Λιβύης, ο οποίος διευθύνει στην Τρίπολη το κέντρο κράτησης μεταναστών Μιτίγκα, καθώς σε βάρος του εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης που έχει εκδοθεί από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

Με την παράδοση των 4 περιπολικών στο Π.Ν. αναδεικνύονται οι εξαιρετικές δυνατότητες των Ναυπηγείων Σαλαμίνας

Η επίσημη τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης σημαίας των 4 παράκτιων περιπολικών τύπου «Island» («Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος», «Υποκελευστής Α’ Γαλάνης», «Υποκελευστής Β’ Λιάσκος» και «Αρχικελευστής (HN/AY) Γιαλοψός»), πραγματοποιήθηκε, χθες, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας. Με ανακοίνωσή τους, τα

Στυλιανίδης από Σύρο: Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έως 400 εκατομμύρια και 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές

Η διεκδίκηση και διασφάλιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, με σκοπό τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στις άγονες γραμμές, αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης των τοπικών υποδομών της Σύρου, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά τη σημερινή συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο