Η ναυτιλία συνεισφέρει 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας

Η πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αποκαλύπτει την καθοριστική συμβολή του κλάδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία. Η μελέτη αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η οποία αποτελεί τον μοχλό οικονομικής ανάπτυξης για τη χώρα, συνεισφέροντας με 14 δισεκατομμύρια ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας.

Στρατηγική Σημασία για την Ελλάδα

Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει έναν από τους πιο ισχυρούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, όμοιο με την αυτοκινητοβιομηχανία για τη Γερμανία ή την ωρολογοποιία για την Ελβετία.

Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής οικονομίας, η Ελλάδα ελέγχει περίπου το 20% της παγκόσμιας ποντοπόρου ναυτιλίας, ενώ ταυτόχρονα εξάγει σημαντικές υπηρεσίες και προϊόντα μέσω θαλάσσιων οδών. Αυτή η πρωτοκαθεδρία τονίζει τη στρατηγική σημασία του κλάδου, με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες να επηρεάζουν μία στις 15 θέσεις εργασίας στον εγχώριο ιδιωτικό τομέα.

Οικονομικά Στοιχεία και Στατιστικά της Ελληνικής Ναυτιλίας

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον μεγαλύτερο και πιο εξωστρεφή κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τη μελέτη:

-Στόλος: Περισσότερα από 5.000 πλοία είναι υπό τον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών, με την Ελλάδα να κατέχει την πρωτοκαθεδρία σε δεξαμενόπλοια και να βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε ξηρά χύδην φορτία.

Κέντρο Ναυτιλιακής Διαχείρισης: Η Αθήνα φιλοξενεί πάνω από 750 ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης, πολλές από τις οποίες διαχειρίζονται στόλους άνω των 10 πλοίων.

-Θέσεις Εργασίας: Η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζει άμεσα 60.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ενώ συνολικά πάνω από 200.000 ναυτικοί εργάζονται παγκοσμίως υπό ελληνική σημαία.

-Ενεργειακή Ασφάλεια: Η ελληνική ναυτιλία παίζει κρίσιμο ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, μεταφέροντας το 30% του LNG και το 40% του αργού πετρελαίου που εισάγεται στην Ευρώπη μέσω θαλάσσης.

-Παγκόσμιο Αποτύπωμα: Τα τελευταία 10 χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες ναυπηγήσεις.

Η Ελληνική Ναυτιλία στην Παγκόσμια Οικονομία

Η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία δεν είναι μόνο ισχυρή στην ελληνική οικονομία αλλά και στην παγκόσμια αγορά. Τα έσοδα από τη διεθνή δραστηριότητα ανέρχονται σε περίπου 40-50 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, κατατάσσοντας τη ναυτιλία ως τον πιο εξωστρεφή τομέα της ελληνικής οικονομίας. Με ισχυρή παρουσία στις διεθνείς χρηματαγορές και κεφαλαιοποίηση που ξεπερνά τα 9 δισ. δολάρια, η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύει τη δυναμική της στον παγκόσμιο στίβο.

Επιπτώσεις στην Εγχώρια Οικονομία και Ανάπτυξη

Η συμβολή του κλάδου στην εγχώρια οικονομία φτάνει τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια, υποστηρίζοντας πάνω από 150.000 θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και υψηλών αποδοχών. Επιπλέον, οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν ετησίως περίπου 1,4 δισ. δολάρια σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενώ προσφέρουν πάνω από 400 εκατ. δολάρια σε φιλανθρωπικές δράσεις.

Στρατηγικές Παρεμβάσεις για το Μέλλον

Η μελέτη της McKinsey & Company προτείνει στρατηγικές παρεμβάσεις για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη και εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας:

Αναβάθμιση Υπηρεσιών Διαχείρισης Στόλου: Ενίσχυση του ναυτιλιακού cluster και εξεύρεση νέων στρατηγικών συνεργασιών.

Ενίσχυση Υποδομών: Βελτίωση των λιμένων και μετατροπή τους σε κόμβους εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του κλάδου και ανάπτυξη ναυτιλιακών τεχνολογιών και ψηφιακών λύσεων.

Από-άνθρακοποίηση: Επενδύσεις σε πράσινες τεχνολογίες για την επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού: Δημιουργία διεθνούς κέντρου ναυτικής εκπαίδευσης για την ενίσχυση του ελληνικού ανθρώπινου δυναμικού.Η στρατηγική αυτή θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω την ελληνική ναυτιλία, αυξάνοντας κατά 3-4 δισ. δολάρια ετησίως το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου.

Με αυτόν τον τρόπο, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανάπτυξης της Ελλάδας και στρατηγικός παράγοντας για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΑΑΛΣ/Ανακοίνωση εκδημίας Αντιναυάρχου ΛΣ(ε.α.) ΑΪΒΑΛΙΩΤΗ Χαράλαμπου

Με λύπη σας πληροφορούμε ότι απεβίωσε ο Αντιναύαρχος ΛΣ(ε.α.) ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ Χαράλαμπος ετών 60. Η νεκρώσιμος ακολουθία και ταφή πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο της Κηφισιάς την Τρίτη 11-3-2025 και ώρα 12:00

Εξοπλιστικά: Τι περιλαμβάνει το σχέδιο που θα παρουσιάσει ο Πρωθυπουργός

Την Τρίτη 18 Μαρτίου, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή, θα παρουσιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον 12ετή Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ). Στη συνέχεια, ο Νίκος Δένδιας αναμένεται να προχωρήσει σε εξειδικεύσεις αναφορικά με την προτεραιοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων και τις ανάγκες που πρόκειται να

Όταν η Εκκλησία έγινε σκληρός και άδικος τιμωρός κάποιος ανέλαβε δράση – Η Δικαιοσύνη άργησε δυο χρόνια, αλλά ήρθε…

Όταν η Εκκλησία γίνεται σκληρός και άδικος τιμωρός, κάποιος αναλαμβάνει δράση. Ο Φρανσουά Μαρί Αρουέ πέρασε στις σελίδες της Ιστορίας ως Βολταίρος· ήταν γάλλος συγγραφέας, ιστορικός και φιλόσοφος, διάσημος για το πνεύμα του, την αμφισβήτησή του προς την Καθολική Εκκλησία, την υπεράσπιση της ανεξιθρησκίας

GOKBERK: Πρώτες δοκιμές για το αντι-drone σύστημα λέιζερ της Τουρκίας και ο ρόλος του στον «Steel Dome»

Η τουρκική αμυντική εταιρεία ASELSAN ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε με επιτυχία δοκιμή του κινητού συστήματος αεράμυνας με λέιζερ GOKBERK, το οποίο αποτελεί κρίσιμο στοιχεία του αντιαεροπορικού «Ατσάλινου Θόλου» (Steel Dome – Çelik Kubbe) της Τουρκίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το GOKBERK

Μετάβαση στο περιεχόμενο