Η ομιλία του Χρ. Στυλιανίδη από το βήμα της 33ης Συνέλευσης IMO

Μετάφραση-απόδοση κειμένου στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

«Εξοχότατε κ. Γενικέ Γραμματέα,

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Συνέλευσης IMO,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Είναι μεγάλη τιμή και προνόμιο να απευθύνομαι στην Τριακοστή Τρίτη Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ.

Η παρουσία ηγετών των ναυτιλιακών διοικήσεων του κόσμου εγγυάται διαφωτιστικές συζητήσεις και συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας.

Συμμεριζόμαστε όλοι μας τη θεμελιώδη ευθύνη για ασφαλέστερη, περισσότερο βιώσιμη και αποδοτική ναυτιλία. Και, ο μόνος τρόπος να το υλοποιήσουμε είναι να εμπιστευθούμε και να στηρίξουμε αυτό τον Οργανισμό.

Για την Ελλάδα, η Συνέλευση αυτή είναι μεγάλη ευκαιρία για επιβεβαίωση της προσήλωσής της στον ΙΜΟ ως το μοναδικό αρμόδιο κανονιστικό όργανο της διεθνούς ναυτιλίας. Με απόλυτους όρους.

Βασική προϋπόθεση της διεθνούς ναυτιλίας είναι ένα παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο που προάγει το θεμιτό ανταγωνισμό. Κάθε απόφαση που λαμβάνεται μέσα στον ΙΜΟ είναι ένα μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι προσπάθειές μας πρέπει να στοχεύουν στην εξεύρεση της κατάλληλης ισορροπίας. Μεταξύ αυτού που έχει ανάγκη ο κόσμος και του τρόπου που μπορεί αυτό να το υλοποιήσει η αλυσίδα των θαλασσίων μεταφορών. Αποτελεσματικά και οικονομικά.

Χρειάζεται να είμαστε ρεαλιστές. Και να λαμβάνουμε υπόψη το κόστος και τις συνέπειές του στους πιο ευάλωτους. Η υπερ-νομοθέτηση πρέπει να αποφεύγεται και οι αποφάσεις μας πρέπει να είναι καλά αξιολογημένες και εφαρμόσιμες.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ο κλάδος μας πάντοτε αντιμετώπιζε προκλήσεις. Και πάντοτε έβρισκε τρόπους να τις ξεπερνά.

Μια από αυτές είναι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Τώρα είναι η ώρα και ο ΙΜΟ είναι ο κατάλληλος χώρος να ξεκινήσει αυτή η συζήτηση. Η απάντηση στον “τρόπο” που θα επιτευχθεί είναι απλή και αυθόρμητη: Με την πλήρη στήριξη της άμεσης εφαρμογής της αναθεωρημένης Στρατηγικής Αερίων Ρύπων Θερμοκηπίου 2023 (revised 2023 IMO GHG Strategy).

Κάνοντας αυτό, θυμηθείτε ότι μια ρύθμιση θεωρείται επιτυχημένη αν είναι “έξυπνη”, δίκαιη και στοχεύει τον πραγματικά ρυπαίνοντα, δίνοντας συγχρόνως βάρος στις ιδιαιτερότητες κάθε τρόπου μεταφοράς.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να διαμορφώνει ένα σταθερό πλαίσιο που θα οδηγήσει σε περισσότερο φιλικές περιβαλλοντικά και αποδοτικές ενεργειακά τεχνολογίες. Ώστε να διασφαλιστεί η εύλογη αποδοτικότητα των επενδύσεων αυτών.

Πρέπει να συνεργαστούμε με ενωτικό πνεύμα. Να εμπλέξουμε όλους τους πρωταγωνιστές: πλοιοκτήτες, παραγωγούς καυσίμων, λιμένες, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων πρόωσης και ναυπηγεία. Έτσι μόνο θα πετύχουμε την λιγνιτική ουδετερότητα της ναυτιλίας ως το 2050.

Όμως, μιλώντας για προκλήσεις, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Αφού οι ναυτικοί ΕΙΝΑΙ η ναυτιλία και αντίστροφα.

Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει σημαντικό κενό ανάμεσα στη ζήτηση και την προσφορά προσοντούχων ναυτικών που αναμένεται να μεγαλώσει κι άλλο. Πρόβλεψη που είναι σε ευθεία αντίθεση με τις προοπτικές άσκησης ενός καλοπληρωμένου επαγγέλματος που εγγυάται λαμπρή καριέρα σε έναν ανθηρό οικονομικό κλάδο.

Εδώ, βρίσκεται ο ρόλος του IMO και των κρατών μελών του, από κοινού. Πρέπει να κάνουμε το παν για να εντοπίσουμε τη γενεσιουργό αιτία ώστε:

  • Να ενισχυθεί η “εικόνα” της ναυτιλίας.
  • Να στραφούν οι νέες γενιές στη θάλασσα.
  • Να εξασφαλισθεί η ανθρώπινη ασφάλεια σε όλο τον κόσμο.
  • Να βελτιωθεί η ευημερία, οι δεξιότητες και η αναγνώριση των ναυτικών.

Η ασφάλεια των ναυτικών είναι κεφαλαιώδης. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορευματική θαλάσσια μεταφορά και αθώοι άνθρωποι στα πλοία δεν είναι στόχοι! Δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται. Ούτε πολιτικά ούτε στρατιωτικά.

Αγαπητοί Σύνεδροι,

Ο ρόλος μας, ως πολιτικοί, είναι τετραπλός:

  • Πρέπει να εμπνεύσουμε.
  • Πρέπει να συντονίσουμε.
  • Πρέπει να νομοθετήσουμε και
  • Πρέπει να επιβάλλουμε την εφαρμογή των κανονισμών του IMO.

Ειλικρινά, είμαι πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα που, μολονότι είναι σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κράτη του πλανήτη. Με μακραίωνη ναυτιλιακή παράδοση.

Η φιλοδοξία μας να εκλεγούμε στην Κατηγορία “A” του Συμβουλίου IMO είναι, πάνω απ’ όλα, αυθεντική αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του IMO ώστε:

  • Να ενισχύσουμε αυτό τον Οργανισμό ακόμη περισσότερο.
  • Να εκπληρώσουμε τις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας με επιτυχία. Όπως, άλλωστε, πράττουμε για πάνω από 60 χρόνια.

Αυτό είναι το όραμά μας που μοιραζόμαστε σήμερα μαζί σας.

Επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω τονίζοντας ένα βασικό στοιχείο:

Η ναυτιλία πρέπει να εξακολουθήσει να είναι ο βασικός πυλώνας στην πορεία της βιώσιμης παγκόσμιας μεγέθυνσης και ευημερίας. Η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, σε θάλασσα και στεριά, το αξίζουν. Ήρθε πλέον ο καιρός να τους το αναγνωρίσουμε. Με τον πιο εύγλωττο τρόπο.

Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, εκφράζω τις ευχές μου για την επιτυχία της 33ης Συνέλευσης IMO.

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.»

Μετάφραση-απόδοση κειμένου στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tο μοναδικό σούπερ γιοτ στον κόσμο από χρυσό 24 καρατίων

To μήκους 41,4 μέτρων AK Royalty λάμπει κάτω από τον αραβικό ήλιο του Ντουμπάι και είναι διαθέσιμο προς ναύλωση για 112.000 ευρώ την εβδομάδα. Οταν ήρθε η ώρα να αγοράσει το γιοτ των ονείρων του ο Aaron Fidler, ήξερε ακριβώς

Ελβετία: Τα μετρητά παραμένουν δημοφιλή παρά την αύξηση της χρήσης εφαρμογών πληρωμών στα κινητά

Η Ελβετία εξακολουθεί να είναι ερωτευμένη με τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα, σύμφωνα με έρευνα της κεντρικής τράπεζας που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, παρά την ανάπτυξη των εφαρμογών πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων και των προβλέψεων για μια κοινωνία χωρίς μετρητά.

Nόμος στη Φλόριντα απαγορεύει σε νέους κάτω των 16 ετών να έχουν πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το κοινοβούλιο της Φλόριντα ενέκρινε χθες, Πέμπτη, νομοσχέδιο που απαγορεύει στα παιδιά κάτω των 16 ετών να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια αμφιλεγόμενη πρωτοβουλία την ώρα που μαίνεται στις ΗΠΑ συζήτηση για τις επιπτώσεις τους στους νέους. Οι αμερικανικές

Σουηδία: Περίπου 62.000 άνθρωποι είναι ενεργοί ή έχουν διασυνδέσεις με εγκληματικά δίκτυα στη χώρα, σύμφωνα με την αστυνομία

Περίπου 62.000 άνθρωποι είναι ενεργοί ή έχουν διασυνδέσεις με εγκληματικά δίκτυα στη Σουηδία, ανακοίνωσε σήμερα η αστυνομία της χώρας, στην οποία οι αρχές αγωνίζονται εδώ και χρόνια να περιορίσουν τη βία που συνδέεται με το οργανωμένο έγκλημα. Τα φονικά επεισόδια

Μετάβαση στο περιεχόμενο