Η συμφόρηση λιμένων κοστίζει εκατομμύρια αποστολείς σε πρόσθετα έξοδα τόκων

Ενώ έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στο πώς οι αυξημένοι χρόνοι αποστολής, η συμφόρηση στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού οδηγούσαν σε σύντομες προμήθειες που αντιμετώπιζαν οι καταναλωτές, οι καθυστερήσεις πρόσθεταν επίσης στο συνολικό κόστος αγαθών των λιανοπωλητών. Μια νέα ανάλυση από το project44, την πλατφόρμα για τους αποστολείς και τους παρόχους υπηρεσιών logistics, εκτιμά ότι εκτός από το αυξημένο κόστος αποστολής, οι λιανοπωλητές επιβαρύνθηκαν επίσης περίπου 321 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετο κόστος τόκων στο απόθεμα το 2021 λόγω συμφόρησης λιμανιών. Ενώ το περιβάλλον έγινε ένας φαύλος κύκλος, οι έμποροι λιανικής μπόρεσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν το περιβάλλον για να δημιουργήσουν επίπεδα αποθέματος εν μέρει με την αποθήκευση στη θάλασσα και είναι καλύτερα προετοιμασμένοι στο μέλλον.

Σύμφωνα με την ανάλυση του project44, εκτιμούν ότι μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2021, το φορτίο αξίας 238 δισεκατομμυρίων δολαρίων παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις εκτός των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Εκτιμούν περαιτέρω ότι κατά το 2021, κατά μέσο όρο 540.255 TEU ανά μήνα περίμεναν έξω από το λιμάνι, με μέσο όρο 377 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά μήνα σε αγκυροβόλιο που περιμένουν αγκυροβόλιο. Με δεδομένα από την HSBC, έθεσαν τη μέση αξία φορτίου στα 40.000 $ ανά TEU και με κόστος χρηματοδότησης 3,2%, το project44 εκτιμά ότι οι αποστολείς βρέθηκαν να πληρώνουν περίπου 106 $ ανά TEU το μήνα 

Επιπλέον, στο κόστος για τους φορτωτές προστέθηκαν οι αυξημένοι χρόνοι διέλευσης για το φορτίο να φτάσει στο λιμάνι και στη συνέχεια για τον εκτελωνισμό και την αποστολή στον προορισμό του. Ο χρόνος διέλευσης πριν από την πανδημία από τα κινεζικά λιμάνια στο Λος Άντζελες ήταν περίπου 16 ημέρες συν επιπλέον έξι ημέρες μέχρι την εκκαθάριση. Η Shifl, μια πλατφόρμα ψηφιακής αποστολής εμπορευμάτων, αναφέρει ότι ο χρόνος διέλευσης ανέβηκε σε περίπου 60 ημέρες με βάση τον τρέχοντα μέσο όρο των 17,6 ημερών του Λος Άντζελες σε αναμονή ελλιμενισμού.

Δεδομένου του μέσου χρόνου διέλευσης μεταξύ των μεγάλων κινεζικών λιμανιών και του Λος Άντζελες των 60 ημερών, οι φορτωτές επιβλήθηκαν κατά μέσο όρο δύο μήνες πληρωμές τόκων για εμπορεύματα που ταξιδεύουν δια θαλάσσης. Το Project44 εκτιμά ότι αυτό μεταφράστηκε σε ένα σύνολο σχεδόν 321 εκατομμυρίων δολαρίων σε πρόσθετους τόκους μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2021, το οποίο, αν και ένα μικρό κλάσμα του συνολικού κόστους των αγαθών, ήταν ωστόσο σημαντικό, σημειώνει η ανάλυση.

“Με τα επιτόκια σε ιστορικά χαμηλά, το κόστος διατήρησης περισσότερων αποθεμάτων είναι χαμηλότερο από ό,τι θα περίμενες”, δήλωσε ο Josh Brazil, Αντιπρόεδρος του Supply Chain Insights στο project44. Με τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων να φτάνουν το 2021, σημειώνει ότι η αύξηση του αποθέματος Και η εισαγωγή του νωρίτερα φαινόταν καλή ιδέα για τους λιανοπωλητές, η οποία υποστηρίχθηκε από το χαμηλό περιβάλλον χρηματοδότησης του εμπορίου που ήταν χρήσιμο για τους φορτωτές.Η Βραζιλία σημειώνει σκέφτηκε, “Αυτό επιδεινώνει μόνο τα ζητήματα συμφόρησης.”

Με επιτόκια σε ιστορικά χαμηλά, οι εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να χρηματοδοτήσουν ένα πλεόνασμα αποθεμάτων και ουσιαστικά να το αποθηκεύσουν στη θάλασσα για δύο μήνες, λέει το project44. Αν και μπορεί να μην ήταν εντελώς σκόπιμη, η συμφόρηση βοήθησε τις εταιρείες να παρακάμψουν το κόστος αποθήκευσης στα πλεονάζοντα αποθέματα. Αν και οι φορτωτές πλήρωναν πρόστιμα που σχετίζονται με τους τόκους σε φορτίο που είχαν αποκλειστεί στη θάλασσα, το κόστος ήταν μικρότερο σε σύγκριση με την αποθήκευση αυτού του αποθέματος σε ξηρά όπου οι τιμές αποθήκευσης ήταν υψηλές και η διαθεσιμότητα σπάνια.  

«Αυτό το φαινόμενο έχει υπογραμμίσει πόσο πολυδιάστατη είναι η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας», είπε η Βραζιλία. «Ενώ το μεγαλύτερο απόθεμα μπορεί να φαίνεται ως μια καλή βραχυπρόθεσμη λύση, ο κλάδος χρειάζεται επίσης απεγνωσμένα περισσότερη ορατότητα, καλύτερη διαχείριση φορτίου και βελτιώσεις υποδομών και διαδικασιών».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του project44, οι αποστολείς αντιμετώπισαν ένα ντόμινο διαταραχών που υπερέβαιναν τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις αποστολής. Ωστόσο, αντιστάθμισαν κατανοώντας τα οφέλη των χαμηλών επιτοκίων και έστειλαν παραγγελίες ήδη από τον Ιούνιο και τον Ιούλιο για να ενισχύσουν τα αποθέματα εγκαίρως για την εορταστική περίοδο αγορών και να ικανοποιήσουν συνολικά τη ζήτηση των καταναλωτών.

Η ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύτηκαν το περιβάλλον υπερβολικές παραγγελίες εμπορευμάτων, με μερικά ακόμα στη θάλασσα και ότι θα χρησιμοποιηθούν για την αναπλήρωση των εξαντλημένων αποθεμάτων ή θα διατεθούν στην αγορά με έκπτωση τους επόμενους μήνες.

Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής στις εκτιμήσεις της συμφωνεί ότι οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ παρήγγειλαν νωρίς και κατάφεραν να ανακατασκευάσουν τα αποθέματα, οδηγώντας σε προσδοκίες ότι η αύξηση των εισαγωγών θα επιστρέψει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα το 2022, συμβάλλοντας στη μείωση των πιέσεων και των πρόσθετων εξόδων, όπως το κόστος μεταφοράς των αγαθών που προκλήθηκαν λόγω συμφόρησης λιμανιών και καθυστερήσεων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Νέος Διοικητής στην 4η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ο Αρχιπλοίαρχος Γεώργιος Χατζηγεωργίου

Ο Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χατζηγεωργίου αναλαμβάνει τη Διοίκηση της 4ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, στη θέση της Νίκης Δανδουλάκη που αποστρατεύτηκε τον περασμένο Μάρτιο με το βαθμό της Υποναυάρχου Λ.Σ.. Ο νέος Διοικητής των Λιμενικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Ελλάδας για Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα και Εύβοια, υπηρετούσε μέχρι πρότινος ως Διοικητής

O Δημήτρης Μάγειρας Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης

Ο Αντιπλοίαρχος, Δημήτρης Μάγειρας είναι ο νέος Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης στη θέση του Αντιπλοίαρχου,  Σωτήρη Χονδρόπουλου σύμφωνα με απόφαση του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.  Ο κ. Μάγειρας που εκτελούσε χρέη Υπολιμενάρχη προέρχεται από τον πυρήνα του Λιμεναρχείου από την Ασφάλεια όπου διατέλεσε επί σειρά ετών

Μετάβαση στο περιεχόμενο