Η Τυνησία υποδέχεται 40 μετανάστες που περίμεναν δύο εβδομάδες σε εμπορικό πλοίο

προσθήκη στα αγαπημένα

Οι τυνησιακές αρχές αποφάσισαν, «για ανθρωπιστικούς λόγους», να υποδεχθούν 40 μετανάστες, ανάμεσά τους δύο εγκύους, που είχε παραλάβει εμπορικό πλοίο, στο οποίο όμως είχε απαγορευθεί εδώ και δύο εβδομάδες να ελλιμενιστεί και περίμενε στα ανοικτά της Ζαρζίς, στη νότια Τυνησία.

«Για ανθρωπιστικούς λόγους, θα υποδεχθούμε τους 40 μετανάστες», ανακοίνωσε το βράδυ του Σαββάτου ο τυνήσιος πρωθυπουργός Γιούσεφ Σάχεντ, απευθυνόμενος στην ολομέλεια της Βουλής που συνεδρίαζε για να ψηφίσει επί μιας πρότασης δυσπιστίας που υπεβλήθη εναντίον του υπουργού Εσωτερικών.

Το Sarost 5, ένα πλοίο εφοδιασμού υπό τυνησιακή σημαία, περίμενε επί σχεδόν δύο εβδομάδες στα ανοικτά της Ζαρζίς.

«Παρά την καθυστέρηση στη λήψη αυτής της απόφασης, είμαστε ικανοποιημένοι και ανακουφισμένοι», ήταν η αντίδραση του πλοιάρχου του, του Αλί Χάτζι, ο οποίος τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι μετανάστες «είναι πολύ κουρασμένοι και θέλουν να μπουν στην Τυνησία».

Ο πλοίαρχος δεν έχει λάβει ακόμη άδεια να ελλιμενιστεί στη Ζαρζίς, πάντως «αυτό δεν θα αργήσει μετά την ανακοίνωση του επικεφαλής της κυβέρνησης», πρόσθεσε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Αφού έφυγαν από τη Λιβύη με ένα φουσκωτό, οι μετανάστες από χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και από την Αίγυπτο χάθηκαν στη θάλασσα για πέντε ημέρες πριν διασωθούν –η ακριβής ημερομηνία δεν είναι σαφής– από το πλοίο Caroline III, το οποίο κινητοποιήθηκε από το κέντρο έρευνας και διάσωσης της Μάλτας.

Το πλήρωμα του πλοίου κάλεσε κατόπιν κατά σειρά την ακτοφυλακή της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Μάλτας, «που αρνήθηκαν να παραλάβουν τους διασωθέντες, με πρόφαση ότι τα πλησιέστερα λιμάνια είναι αυτά της Τυνησίας», κατήγγειλαν σε ανακοίνωσή τους τυνησιακές ΜΚΟ.

Οι μετανάστες και μετανάστριες, ανάμεσά τους είναι οκτώ γυναίκες, τελικά παραλήφθηκαν από το Sarost 5.

Οι ΜΚΟ κατήγγειλαν «τη συμπεριφορά των κυβερνήσεων της Ιταλίας, της Μάλτας και της Γαλλίας» κι απηύθυναν έκκληση στις τυνησιακές αρχές να υποδεχθούν τους μετανάστες.

Ο υπουργός Εσωτερικών της Ιταλίας Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής του συγκυβερνώντος κόμματος της άκρας δεξιάς, αρνείται συστηματικά να επιτρέψει τον ελλιμενισμό πλοίων που έχουν διασώσει μετανάστες στη θάλασσα.

Η Μάλτα γενικά δεν υποδέχεται μετανάστες τελευταία, πλην όσων διασώζονται στα χωρικά της ύδατα, ή περιπτώσεων επειγόντων ιατρικών περιστατικών.

Τον περασμένο μήνα, η Γαλλία είχε αρνηθεί να υποδεχθεί το Aquarius, στο οποίο επέβαιναν περίπου 650 μετανάστες, όπως είχαν κάνει ήδη οι κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Μάλτας, παρά το ότι το σκάφος βρισκόταν σε συγκριτικά μικρή απόσταση από την Κορσική. Ήταν τελικά η Ισπανία εκείνη που υποδέχθηκε το συγκεκριμένο πλοίο.

Η Τυνησία ήταν ανάμεσα στις χώρες που είχαν αναφερθεί ως υποψήφιες για την εγκατάσταση κέντρων υποδοχής μεταναστών ή «πλατφορμών αποβίβασης εκτός Ευρώπης» στο κείμενο των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 28ης και 29ης Ιουνίου στις Βρυξέλλες.

https://www.newsbeast.gr/world/arthro/3858236/i-ty…

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για 33 νέα σκάφη για το Λιμενικό Σώμα για την προστασία των θαλασσίων συνόρων

Το Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου ενέταξε χρηματοδότηση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό την απόκτηση 33 νέων σκαφών, από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή. Συγκεκριμένα, η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΕΥΣΥΔ ΜΕΥ) του

Ακρίβεια: Οι Έλληνες άλλαξαν την καθημερινότητά τους – Περικοπές στο μπάνιο, «λουκέτο» στο καλοριφέρ

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην ακρίβεια, στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα

Επεκτείνεται στις ΔΕΚΟ η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας έως τα τέλη Απριλίου

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επεκτείνεται και στις ΔΕΚΟ, με πρώτη φάση εφαρμογής στις ΔΕΚΟ στο χώρο της κοινής ωφέλειας, οι οποίες καλύπτουν τη μεγάλη πλειονότητα του αριθμού των εργαζομένων. Σε ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρεται πως: «Σε

Γερνάει ο παγκόσμιος στόλος από φορτηγά και δεξαμενόπλοια αφού μειώθηκαν οι ναυπηγήσεις

Καθώς το α’ τρίμηνο οδεύει προς το τέλος του, ρίχνουμε μια ματιά στο βιβλίο παραγγελιών των κλάδων Bulk Carrier, Tanker (>=10.000 DWT), Container και Gas. Στις περισσότερες κατηγορίες ο στόλος γερνάει όπως στα φορτηγά πλοία και στα δεξαμενόπλοια αφού οι

Μετάβαση στο περιεχόμενο