ΙΜΟ: Καθοριστικές αποφάσεις για την ασφάλεια στη Θάλασσα από τον MSC 110

Με κρίσιμες αποφάσεις που ενισχύουν την ασφάλεια των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ανοίγουν τον δρόμο για το μέλλον της ναυτιλίας, ολοκληρώθηκε η 110ή Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του IMO (MSC 110). Η σύνοδος ενέκρινε τροποποιήσεις στη Σύμβαση SOLAS για τη βελτίωση των διατάξεων μεταφοράς πλοηγών, προχώρησε σημαντικά στην ανάπτυξη ενός νέου Κώδικα Ασφαλείας για τα Αυτόνομα Πλοία (MASS Code) και έθεσε βάσεις για την ασφαλή ενσωμάτωση εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών. Παράλληλα, εγκρίθηκαν σημαντικές κατευθυντήριες οδηγίες και τροποποιήσεις σε σειρά άλλων διεθνών ναυτιλιακών προτύπων και κωδίκων, ενισχύοντας τη ρυθμιστική συνοχή και την τεχνολογική ετοιμότητα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας.

 

Η  Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του IMO συνεδρίασε στη Γενεύη και  χαρακτηρίστηκε από πληθώρα ρυθμιστικών παρεμβάσεων σε καίριους τομείς της ναυτικής ασφάλειας.

1. Νέες Απαιτήσεις για Μεταφορά Πλοηγών

Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις στο Κεφάλαιο V της SOLAS με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας κατά τη μεταφορά πλοηγών και λοιπού προσωπικού. Οι νέες προδιαγραφές τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2028 και αφορούν τόσο νέες όσο και υφιστάμενες διατάξεις επί του πλοίου, ενώ δίνεται και η δυνατότητα εθελοντικής πρόωρης εφαρμογής.

2. Αυτόνομα Πλοία – MASS Code

Μεγάλη πρόοδος σημειώθηκε στη διαμόρφωση του προαιρετικού Κώδικα Ασφαλείας για Αυτόνομα Πλοία (MASS Code), με την ολοκλήρωση 18 κεφαλαίων. Ο νέος κώδικας καλύπτει τη λειτουργική ασφάλεια, την αναζήτηση και διάσωση χωρίς πλήρωμα και θα τεθεί πιλοτικά σε εφαρμογή, με ορίζοντα υποχρεωτικής υιοθέτησης το 2032.

3. Ασφάλεια και Εναλλακτικά Καύσιμα

Ολοκληρώθηκε η ανασκόπηση ρυθμιστικών φραγμών για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως υδρογόνο, αμμωνία, και τεχνολογίες όπως η αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες. Έγινε αποδοχή προσωρινών κατευθυντήριων γραμμών για την εκπαίδευση πληρωμάτων και καθορίστηκε δράση για αναθεώρηση του Κώδικα Πυρηνικών Εμπορικών Πλοίων.

4. Τεχνικές Επιθεώρησης και Νέα Μέσα

Εγκρίθηκε η χρήση απομακρυσμένων τεχνικών επιθεώρησης (RITs) για τις λεπτομερείς επιθεωρήσεις στο πλαίσιο του ESP Code. Παράλληλα, υιοθετήθηκαν κατευθυντήριες γραμμές για τις διαδικασίες ρυμούλκησης σε πλοία πέραν των δεξαμενόπλοιων.

5. Αναθεώρηση Κωδίκων & Κατευθυντήριων Οδηγιών

Η σύνοδος προχώρησε σε ουσιαστικές αναθεωρήσεις του IMSBC Code (στερεά χύδην φορτία), των Κωδίκων HSC (ταχύπλοα σκάφη), του IGC Code (υγραέριο) και του IGF Code (καύσιμα χαμηλού σημείου ανάφλεξης), εστιάζοντας στην ευθυγράμμιση, την σαφήνεια και την αποτελεσματική εφαρμογή.

6. Κυβερνοασφάλεια και Ψηφιακές Τεχνολογίες

Η MSC 110 ενέκρινε την εκκίνηση εργασιών για τη δημιουργία ενός νέου, μη δεσμευτικού Κώδικα Κυβερνοασφάλειας, με έμφαση στη διαχείριση κινδύνου και την ανθεκτικότητα των συστημάτων. Θα ακολουθήσει φάση εμπειρικής εφαρμογής πριν τη θέσπιση υποχρεωτικών διατάξεων.

7. Διαφυγή από Μηχανοστάσια & Ανθρώπινος Παράγοντας

Σημαντικές διευκρινίσεις δόθηκαν για τις απαιτήσεις διαφυγής από τα κατώτερα επίπεδα των μηχανοστασίων, ενώ νέες κατευθύνσεις ελήφθησαν για την αποτροπή πτώσεων από ύψος, τα όρια βάρους του προσωπικού στις μελέτες ευστάθειας και την κατάρτιση των ναυτικών σε θέματα νέων τεχνολογιών.

8. Σχεδιασμός και Εξοπλισμός Πλοίων

Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις για διατάξεις ρυμούλκησης, σωσίβια, πλωτήρες, ανιχνευτές ομίχλης λαδιού, καθώς και τροποποιήσεις στον LSA Code και στον FSS Code. Έμφαση δόθηκε στην ευθυγράμμιση με τα πρότυπα ISO και τις απαιτήσεις του IACS.

Η MSC 110 σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή προς την προσαρμογή της διεθνούς ναυτιλιακής ασφάλειας στις τεχνολογικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις του μέλλοντος. Οι αποφάσεις της Συνόδου ανοίγουν νέους δρόμους για την υιοθέτηση ασφαλών εναλλακτικών καυσίμων, την ενσωμάτωση αυτόνομων πλοίων και την ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας, ενώ παράλληλα ενισχύουν την προστασία της ζωής στη θάλασσα μέσω πιο αυστηρών και σύγχρονων προτύπων.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΟΕΠΛΣ Άδειες προσωπικού: Εκεί που μας χρωστάγανε, μας παίρνουν και το βόδι!

Eκφράζoυμε την έντονη διαμαρτυρία μας για το Γενικό Σήμα περί χορήγησης αδειών προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και για την προφορική εντολή περί αναστολής αδειών προϊσταμένων υπηρεσιών. Το Γενικό Σήμα με θέμα «Ετοιμότητα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος», μας γυρίζει πολλές δεκαετίες πίσω και ακόμη

ΥΦΕΘΑ: «Οι Έλληνες υπαξιωματικοί αποτελούν τον σιδηρούν βραχίονα των Ενόπλων Δυνάμεων»

Αποτελεί στρατηγική επιλογή ο πλήρης εκσυχγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων, ανέφερε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΦΕΘΑ) Θανάσης Δαβάκης, απαντώντας νωρίτερα σήμερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Κόκκαλη, ο οποίος κάλεσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να απαντήσει

Luminara: Το σούπερ-γιοτ ξενοδοχείο που απογειώνει την εμπειρία της κρουαζιέρας

Μια μοναδική εμπειρία διακοπών που συνδυάζει τον υλικό με τον συναισθηματικό πλούτο για μια αξέχαστη εν πλω φιλοξενία. Το νεότερο superyacht από τη συλλογή της Ritz-Carlton, γιόρτασε επίσημα την έναρξη της λειτουργίας του, βαφτισμένο με το γνωστό συμβολικό-σπάσιμο της σαμπάνιας

Τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο: Ποια η θέση του Πειραιά/Αθήνας

Ο Πειραιάς (και η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας) συνεχίζει να ενισχύει τη φήμη του ως ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Δείκτη Ανάπτυξης Διεθνών Κέντρων Ναυτιλίας Xinhua-Baltic (ISCDI), το ελληνικό δίπολο Πειραιά-Αθήνας, καταλαμβάνει

Μετάβαση στο περιεχόμενο