ΗΠΑ: «Μαζεύει» τα τέλη λιμένων στα κινεζικής κατασκευής πλοία

Δεν θα επιβληθούν όλα τα προτεινόμενα τέλη για τα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, ανέφερε ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ, Jamieson Greer, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της επιτροπής της Γερουσίας για τους δασμούς.

Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από σειρά αντιδράσεων και ανησυχιών από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και ερωτήματα από τους πολιτικούς σχετικά με τις επιπτώσεις στην οικονομία.

Ο Ρεπουμπλικανός Γερουσιαστής Bill Cassidy από τη Λουιζιάνα, αναφερόμενος στα λιμάνια της πολιτείας του, τα οποία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα της χώρας με υψηλούς όγκους εμπορευματικών ροών προς παγκόσμιες αγορές, εξέφρασε ανησυχία για το προτεινόμενο μέτρο.

«Το μέτρο αυτό θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις και θα μπορούσε να δυσκολέψει τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του ποταμού Μισισιπή», τόνισε ο Cassidy, καλώντας την USTR να επανεξετάσει τα σχέδιά της.

Απαντώντας στις ανησυχίες, ο Greer εξήγησε ότι οι προτεινόμενες ενέργειες αποσκοπούν στην ενίσχυση της ναυπηγικής παραγωγής στις ΗΠΑ και στην ενίσχυση του τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας.

«Οι προτεινόμενες ενέργειες είναι μόνο ένα σύνολο πιθανοτήτων που ενδέχεται να εφαρμοστούν για να ενθαρρύνουν τη ναυπηγική παραγωγή στις ΗΠΑ. Δεν θα εφαρμοστούν όλες οι προτάσεις και δεν θα εφαρμοστούν συσσωρευτικά», δήλωσε ο Greer, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει με προσοχή τη χρονική διάρκεια και τα κίνητρα για τη ναυπηγική βιομηχανία, προκειμένου να μην επηρεαστούν αρνητικά οι εξαγωγές.

Η προτεινόμενη πολιτική περιλαμβάνει τέλη για τα πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και θα προσέγγιζαν λιμάνια στις ΗΠΑ, καθώς και αναλογικά τέλη για τους ιδιοκτήτες πλοίων, ανάλογα με το ποσοστό των πλοίων τους που κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Τα τέλη θα κυμαίνονταν από 500.000 έως 3,5 εκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα, τέλη θα επιβάλλονταν για τα πλοία που βρίσκονται σε παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία και αναμένονται να παραδοθούν εντός των επόμενων 24 μηνών.

Αυτή η πρόταση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με προειδοποιήσεις για την πιθανότητα πτωχεύσεων μικρότερων εταιρειών και λιμανιών.

Σύμφωνα με εκπροσώπους της βιομηχανίας, τα προτεινόμενα μέτρα θα μπορούσαν να πλήξουν σοβαρά την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, από τους καταναλωτές μέχρι τους παραγωγούς.

Στο μεταξύ, η πρόσφατη Εκτελεστική Διαταγή του Προέδρου Donald Trump για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, καλεί την USTR να συνεργαστεί με τις αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, ενώ περιλαμβάνει και δασμούς για εξοπλισμό λιμανιών και γερανούς που κατασκευάζονται στην Κίνα ή χρησιμοποιούν εξαρτήματα κινεζικής προέλευσης.

Αναφορικά με τη στάση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) εξέφρασε την ελπίδα ότι η USTR θα αναγνωρίσει ότι άλλες εναλλακτικές προτάσεις, όπως η επιβολή αναδρομικών τελών λιμένων, θα είχαν αρνητικές συνέπειες για όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο Joe Kramek, Πρόεδρος και CEO του WSC, τόνισε πως τέτοια μέτρα θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα του τομέα και θα επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: «Μαζεύει» τα τέλη λιμένων στα κινεζικής κατασκευής πλοία

Δεν θα επιβληθούν όλα τα προτεινόμενα τέλη για τα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, ανέφερε ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ, Jamieson Greer, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της επιτροπής της Γερουσίας για τους δασμούς. Η απόφαση αυτή

Maritime Action Plan: Το (αντι-κινεζικό) σχέδιο Τραμπ για τη ναυτιλία Πηγή: Reporter.gr

Είναι φανερό ότι η στρατηγική του Ντόναλντ Τραμπ για την αναγέννηση της αμερικανικής ναυτιλιακής ισχύος, όπως αποτυπώνεται στο νέο εκτελεστικό διάταγμα με τίτλο “Maritime Action Plan”, αποσκοπεί σε μια εντυπωσιακή στροφή προς την ενίσχυση της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας και τη

Ακτοπλοΐα 2025: Δοκιμασία για την πολιτική βούληση και αξιοπιστία

Γιώργος Σκορδίλης Η απόφαση της κυβέρνησης για τη μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% αποτελεί αναμφίβολα ένα θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών με στόχο την συγκράτησης των τιμών των ναύλων. Ωστόσο, αυτή η κίνηση, όσο

Μπουρλά: Οι ερευνητές θα χρησιμοποιούν την ΑΙ και αντί να φέρουν τη θεραπεία του καρκίνου σε 10 χρόνια, θα τη φέρουν σε 4

«Δεν σχεδιάζουμε να μειώσουμε τους ανθρώπους μας ή τον προϋπολογισμό μας, ο οποίος ανέρχεται στα 11 δισ. δολάρια», εξήγησε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pfizer Εξαιρετικά αισιόδοξος για το πεδίο της επιστήμης εμφανίστηκε ο κ. Albert Bourla, Πρόεδρος και Διευθύνων

Μετάβαση στο περιεχόμενο