Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν τάνκερ εταιρείας ελληνικών συμφερόντων στο Ορμούζ

Ανάγκασαν το πετρελαιοφόρο να αντιστρέψει την πορεία του και να κατευθυνθεί προς τα χωρικά ύδατα του Ιράν.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα θρίλερ στο Ιράν, καθώς πετρελαιοφόρο που συνδέεται με τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη κατασχέθηκε από τους Φρουρούς της Επανάστασης στα στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με το tradewindsnews.com.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, σήμερα, Τετάρτη (3/5), περίπου το πλοίο στις 6:20 π.μ. τοπική ώρα, το πετρελαιοφόρο Niovi με σημαία Παναμά κατασχέθηκε από το Ναυτικό του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης του Ιράν (IRGCN) ενώ διέσχιζε το στενό του Ορμούζ.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει από το Ντουμπάι και διέσχιζε τον Αραβικό Κόλπο προς το λιμάνι της Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όταν δώδεκα σκάφη ταχείας επίθεσης του IRGCN κύκλωσαν το σκάφος στη μέση του στενού. Στη συνέχεια, ανάγκασαν το πετρελαιοφόρο να αντιστρέψει την πορεία του και να κατευθυνθεί προς τα χωρικά ύδατα του Ιράν στα ανοικτά των ακτών του Μπαντάρ ‘Αμπάς.

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν επιβεβαίωσαν την κατάσχεση χωρίς να διευκρινίσουν τους λόγους της πράξης.

Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη πριν από έξι ημέρες όταν το Πολεμικό Ναυτικό της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν κατέλαβε το πετρελαιοφόρο Advantage Sweet με σημαία των Νήσων Μάρσαλ ενώ διέσχιζε διεθνή ύδατα στον Κόλπο του Ομάν.

Οι εν λόγω ενέργειες του Ιράν είναι αντίθετες με το Διεθνές Δίκαιο και διαταράσσουν την περιφερειακή ασφάλεια και σταθερότητα στην περιοχή. Συνολικά, τα τελευταία δύο χρόνια, το Ιράν παρενόχλησε, επιτέθηκε ή παρενέβη στα δικαιώματα πλοήγησης 15 εμπορικών πλοίων διεθνούς σημαίας.

Το πλοίο Niovi

Ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του Niovi είναι η Grand Financing Co, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis, η οποία ελέγχεται από την ναυτιλιακή Smart Tankers με έδρα την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ελληνική ακτοφυλακή, το πλήρωμα του Niovi αποτελείται από 30 ναυτικούς. Όλοι τους είναι από τις Φιλιππίνες και τη Σρι Λάνκα με εξαίρεση τον καπετάνιο, ο οποίος είναι Έλληνας πολίτης γεννημένος το 1970.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο