Ιστορίες από τις άγριες ημέρες στο Αιγαίο

Η ιστορία με το ελληνικό «στελθ» υποβρύχιο, από αυτά που τα ονομάζουν «αόρατα», το οποίο βρέθηκε (με διαταγή Φλώρου) κάτω από τουρκικό πολεμικό και παρακολουθούσε με τα σόναρ και το περισκόπιό του κάθε κίνησή του, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί.

Τώρα που έχουν ηρεμήσει τα πράγματα στο Αιγαίο, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να ακούς συζητήσεις ανώτατων αξιωματικών που θυμούνται ιστορίες από τις μέρες (και τις νύχτες) έντασης που έζησαν τα προηγούμενα χρόνια. Κάποιες από αυτές – εξαιρετικά ενδιαφέρουσες έχω να πω – ακούστηκαν και στο περιθώριο των τελετών παράδοσης – παραλαβής που έγιναν τις προηγούμενες μέρες.  Άνθρωπός μου ήταν εκεί και μου τις μετέφερε. Ιστορίες με το «Oruc Reis» και το πόσο κοντά τότε φθάσαμε στο «μη περαιτέρω», όταν είχε βγει για έρευνες. Άκουσε, μεταξύ άλλων, την ιστορία με το ελληνικό «στελθ» υποβρύχιο, από αυτά που τα ονομάζουν «αόρατα», το οποίο βρέθηκε (με διαταγή Φλώρου) κάτω από τουρκικό πολεμικό και παρακολουθούσε με τα σόναρ και το περισκόπιό του κάθε κίνησή του, χωρίς κανείς να το αντιληφθεί. Οι Τούρκοι προσπαθούσαν με διάφορα ανθυποβρυχιακά μέσα να το εντοπίσουν, πλην όμως ματαίως, την ώρα μάλιστα που ένα δικό τους υποβρύχιο είχε εγκλωβιστεί στα βαθιά νερά του Αιγαίου.

***

Άκουσε επίσης την ιστορία με τα δεκάδες «φορτωμένα» μαχητικά αεροσκάφη και τους πιλότους τους στα πιλοτήρια, αλλά και εκείνη με το υποβρύχιο – επίσης τύπου «Παπανικολής» – που βρισκόταν κοντά σε… αδιαβάθμητη περιοχή και τον κυβερνήτη του έτοιμο να παρέμβει εάν χρειαζόταν. Ήταν τόσο καλά σχεδιασμένη η συγκεκριμένη αποστολή, αλλά και τόσο μεγάλη η επιμονή των Τούρκων για να το εντοπίσουν χωρίς να τα καταφέρνουν, που όταν κάποια στιγμή δόθηκε εντολή από το ΓΕΕΘΑ στον κυβερνήτη του να αναδυθεί κοντά στο λιμάνι του Καστελλορίζου, «απέναντι» θα πρέπει να αισθάνθηκαν μεγάλη ανακούφιση.

Ύστερα ήρθαν οι καταστροφικοί σεισμοί του περυσινού Φεβρουαρίου στη γειτονική χώρα και η αρχή ενός νέου μορατόριουμ, που συνεχίζεται έως σήμερα και είχε ως αποτέλεσμα να ηρεμήσουν τόσο τα νερά ώστε να μη γίνει ούτε καν η «ναυμαχία» της μαύρης τσιπούρας γύρω από τα Ίμια. Όπως επί δεκαετίες γινόταν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χούθι: Ανοικτή πληγή παρά τον περιορισμό των επιθέσεων

Ολοζώντανη παραμένει η απειλή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις επιθέσεις των ανταρτών της Υεμένης να επιφέρουν σημαντικό κόστος στην παγκόσμια ναυτιλία, παρά τη μείωση των πληγμάτων το τελευταίο διάστημα. Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος καταγράφεται στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην άνοδο της

Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο

Ιδιαίτερα υψηλούς ναύλους κατέγραψαν το 2024 οι κλάδοι μεταφοράς ξηρού φορτίου σε αντίθεση με τους ναυτιλιακούς κλάδους υγρού και αέριου φορτίου που είδαν τον μέσο ναύλο να μειώνεται σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons. Πάντως,

Περιορισμοί στη ναυτιλία και «Κέντρο Κυρώσεων»

Ίδρυση εποπτικού «Κέντρου Κυρώσεων» για την αυστηρή τήρηση των μέτρων κατά της Μόσχας ζητεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την κυβέρνηση με την επίκληση στοιχείων ότι, μέσω Ελλάδος, παραβιάζεται η πολιτική των «27» προς όφελος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ταυτόχρονα, η ελληνική

Καταδίκη της Ελλάδας για επαναπροώθηση

Πρώτα είχε επικοινωνήσει με τον δίδυμο αδερφό της. «Έφτασα», του έγραψε στο μήνυμα, Σάββατο 4 Μαΐου 2019 στις 5.51 το πρωί. Σε νέες επαφές μαζί του την ίδια ημέρα μοιράστηκε μια φωτογραφία με δύο συνοδοιπόρους της μπροστά από το ΚΕΠ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο