Καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες στα πλοία του Αργοσαρωνικού

Συντάκτης: Χριστίνα ΠαπασταθοπούλουΣοβαρές καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες των νεοεισερχόμενων στο επάγγελμα ναυτικών, στα πλοία (πορθμεία και ακτοπλοϊκά) που πραγματοποιούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό, κάνει η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ. Οπως αναφέρει, κατά τον έλεγχο που έκανε διαπιστώθηκε ότι στα περισσότερα πλοία οι δόκιμοι μηχανής, γέφυρας και άλλοι νεοεισερχόμενοι αμείβονται με μισθό που αντιστοιχεί στο 1/4 αυτού της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.Οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες κάνουν γνωστό ότι στις 25/9/2018 μία ναυτικός ζήτησε τη συμπαράσταση του σωματείου προκειμένου πριν από την απόλυσή της από το πλοίο να της καταβληθούν οι νόμιμες αποδοχές, όπως αυτές καθορίζονται από την ισχύουσα ΣΣΕ. Από τον σχετικό έλεγχο που έκανε ο γ.γ. της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη δόκιμος για το διάστημα της ναυτολόγησής της από 22/3/2018 έως 25/9/2018 είχε λάβει το ποσόν των 2.350 ευρώ.Τελικά μετά την παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι το οφειλόμενο επιπλέον (μισθός) που δικαιούνταν αντιστοιχούσε στο ποσόν των 9.200 ευρώ, το οποίο και της καταβλήθηκε στο ακέραιο από τη ναυτιλιακή εταιρεία με την απόλυσή της.Η διοίκηση του σωματείου υποστηρίζει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκαινιάσει ένα καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο άλλα υπογράφουν οι ναυτικοί στους εξοφλητικούς λογαριασμούς τους και άλλα λαμβάνουν, αφού στη συνέχεια οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν από αυτούς να επιστρέψουν στην εταιρεία τα ποσά πέρα των 400-500 ευρώ, που αποτελεί «ταρίφα» για την απασχόληση στα πλοία αυτών των ναυτικών.Σημειώνει επίσης ότι στα πλοία αυτά έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι από κλιμάκια του υπουργείου Ναυτιλίας και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και «ουδέποτε διαπίστωσαν αυτές τις πρωτοφανείς παράνομες αντεργατικές πρακτικές», γεγονός που, όπως σχολιάζει, δείχνει ότι οι έλεγχοι αυτοί είναι «αναξιόπιστοι και χρησιμοποιούνται για να συγκαλύψουν τις αυθαιρεσίες των πλοιοκτητών», οι οποίοι, κατά την ΠΕΝΕΝ, ισχυρίζονται ότι οι δόκιμοι κάνουν τουρισμό στα πλοία τους και τους κάνουν εξυπηρέτηση με την πρόσληψη, προκειμένου να αποκτήσουν την προβλεπόμενη θαλάσσια υπηρεσία για χρήση στη Σχολή του Εμπορικού Ναυτικού όπου σπουδάζουν.Η ΠΕΝΕΝ ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και για το συγκεκριμένο γεγονός αλλά και για τη γενικότερη καταστρατήγηση των όρων της ΣΣΕ.

http://www.efsyn.gr/arthro/kataggelies-gia-tis-erg…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΠΝ παρατείνει την απαγόρευση μετάγγισης ρωσικού πετρελαίου στο Λακωνικό

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να παρεμποδίζει τις μεταγγίσεις ρωσικού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενόπλοιο στο Λακωνικό κόλπο. Οι ασκήσεις πολεμικών πλοίων παρατείνονται μέχρι το Νοέμβριο, σύμφωνα με αναγγελία που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής

Βουλγαρία: Από τον Ιανουάριο, 40.210 άνθρωποι προσπάθησαν να εισέλθουν στη χώρα από τα τουρκικά σύνορα

Συνολικά 40.210 άνθρωποι επιχείρησαν να εισέλθουν στη Βουλγαρία μέσω των βουλγαροτουρκικών συνόρων από την αρχή της χρονιάς έως τις 9 Σεπτεμβρίου, δήλωσε σήμερα ο υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών Ατανάς Ιλκόφ. Απαντούσε σε ερώτηση του βουλευτή Καλογιάν Μετόντιεφ σχετικά με την ένταξη

Κεφαλογιάννης: «Χρειάζεται κάτι περισσότερο για τους ένστολους – Θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση»

Την άποψη πως η κυβέρνηση οφείλει να κάνει περισσότερα για την ακρίβεια και για επαγγελματικές τάξεις όπως αυτή των ενστόλων, εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο βουλευτής Ηρακλείου με τη Νέα Δημοκρατία Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης. Για την φθορά της

Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής: Προκηρύσσει Master στην “Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ» Θέλεις να χτίσεις το μέλλον σου; Θέλεις να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας σε έναν από τους πιο αναπτυσσόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας εξασφαλίζοντας μια επιτυχημένη σταδιοδρομία; Τότε

Μετάβαση στο περιεχόμενο