Καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες στα πλοία του Αργοσαρωνικού

Συντάκτης: Χριστίνα ΠαπασταθοπούλουΣοβαρές καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες των νεοεισερχόμενων στο επάγγελμα ναυτικών, στα πλοία (πορθμεία και ακτοπλοϊκά) που πραγματοποιούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό, κάνει η διοίκηση του ναυτεργατικού σωματείου ΠΕΝΕΝ. Οπως αναφέρει, κατά τον έλεγχο που έκανε διαπιστώθηκε ότι στα περισσότερα πλοία οι δόκιμοι μηχανής, γέφυρας και άλλοι νεοεισερχόμενοι αμείβονται με μισθό που αντιστοιχεί στο 1/4 αυτού της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.Οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες κάνουν γνωστό ότι στις 25/9/2018 μία ναυτικός ζήτησε τη συμπαράσταση του σωματείου προκειμένου πριν από την απόλυσή της από το πλοίο να της καταβληθούν οι νόμιμες αποδοχές, όπως αυτές καθορίζονται από την ισχύουσα ΣΣΕ. Από τον σχετικό έλεγχο που έκανε ο γ.γ. της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη δόκιμος για το διάστημα της ναυτολόγησής της από 22/3/2018 έως 25/9/2018 είχε λάβει το ποσόν των 2.350 ευρώ.Τελικά μετά την παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι το οφειλόμενο επιπλέον (μισθός) που δικαιούνταν αντιστοιχούσε στο ποσόν των 9.200 ευρώ, το οποίο και της καταβλήθηκε στο ακέραιο από τη ναυτιλιακή εταιρεία με την απόλυσή της.Η διοίκηση του σωματείου υποστηρίζει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκαινιάσει ένα καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο άλλα υπογράφουν οι ναυτικοί στους εξοφλητικούς λογαριασμούς τους και άλλα λαμβάνουν, αφού στη συνέχεια οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν από αυτούς να επιστρέψουν στην εταιρεία τα ποσά πέρα των 400-500 ευρώ, που αποτελεί «ταρίφα» για την απασχόληση στα πλοία αυτών των ναυτικών.Σημειώνει επίσης ότι στα πλοία αυτά έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι από κλιμάκια του υπουργείου Ναυτιλίας και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και «ουδέποτε διαπίστωσαν αυτές τις πρωτοφανείς παράνομες αντεργατικές πρακτικές», γεγονός που, όπως σχολιάζει, δείχνει ότι οι έλεγχοι αυτοί είναι «αναξιόπιστοι και χρησιμοποιούνται για να συγκαλύψουν τις αυθαιρεσίες των πλοιοκτητών», οι οποίοι, κατά την ΠΕΝΕΝ, ισχυρίζονται ότι οι δόκιμοι κάνουν τουρισμό στα πλοία τους και τους κάνουν εξυπηρέτηση με την πρόσληψη, προκειμένου να αποκτήσουν την προβλεπόμενη θαλάσσια υπηρεσία για χρήση στη Σχολή του Εμπορικού Ναυτικού όπου σπουδάζουν.Η ΠΕΝΕΝ ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και για το συγκεκριμένο γεγονός αλλά και για τη γενικότερη καταστρατήγηση των όρων της ΣΣΕ.

http://www.efsyn.gr/arthro/kataggelies-gia-tis-erg…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο