Καθημερινό περπάτημα: 10 λόγοι για να ξεκινήσεις το περπάτημα ως άσκηση

Το περπάτημα ως άσκηση προσφέρεται για άτομα κάθε ηλικίας και κάθε φυσικής κατάστασης

Το περπάτημα ως άσκηση προσφέρεται για άτομα κάθε ηλικίας και κάθε φυσικής κατάστασης. Βοηθά στην πρόληψη ασθενειών και παρατείνει τη ζωή. Αυτά και μόνο είναι αρκετά για να φτιάξεις το εβδομαδιαίο πλάνο σου τώρα!

Καθημερινό περπάτημα:  Μάθε τα οφέλη του και απογείωσέ το

1. Θα κάψεις θερμίδες

Το περπάτημα μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις πολλές θερμίδες. Η καύση θερμίδων συμβάλλει στο να διατηρήσεις ή να χάσεις βάρος. Από τι εξαρτάται ο αριθμός των θερμίδων που καις; Από παράγοντες, όπως:

• Ταχύτητα,

• καλυπτόμενη απόσταση,

• κλίση εδάφους (θα κάψεις περισσότερες θερμίδες περπατώντας σε ανηφόρα απ’ ό,τι σε μια επίπεδη επιφάνεια) και

• το βάρος σου.

2. Θα δυναμώσεις την καρδιά σου…

…σύμφωνα με τη μελέτη των Williams και Dr. Paul Thompson, επικεφαλής καρδιολόγων στο Hartford Hospital, στο Κονέκτικατ, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology. Το περπάτημα τουλάχιστον για 30 λεπτά την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο κατά 19%. Ο κίνδυνος μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο, αν αυξήσεις τη διάρκεια ή την απόσταση που περπατάς την ημέρα.

3. Θα σε βοηθήσει να μειώσεις το σάκχαρο στο αίμα σου

Ένας σύντομος περίπατος μετά το φαγητό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του σακχάρου στο αίμα σου. Σε μελέτη της American Diabetes Associaton διαπιστώθηκε ότι το περπάτημα για 15 λεπτά τρεις φορές την ημέρα μετά τα γεύματα βελτίωσε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα περισσότερο απ’ ό,τι ένα 45λεπτο περπάτημα οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας.

4. Θα καταπραΰνει τον πόνο στις αρθρώσεις

Το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των αρθρώσεων, συμπεριλαμβανομένων των γόνατων και των γοφών. Αυτό συμβαίνει επειδή βοηθά στη λίπανση και την ενίσχυση των μυών που υποστηρίζουν τις αρθρώσεις.

5. Θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό

Σε μελέτη τους που δημοσιεύτηκε στο Βρετανικό περιοδικό Sports Medicine ειδικοί παρακολούθησαν 1.000 ενήλικες κατά τη διάρκεια της περιόδου γρίπης. Όσοι περπατούσαν με μέτριο ρυθμό για 30 έως 45 λεπτά την ημέρα είχαν 43% λιγότερες ημέρες ασθένειας και λιγότερες λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος συνολικά.

6. Θα ενισχύσει την ενέργειά σου

Αν περπατήσεις όταν νιώθεις κουρασμένη μπορεί να σου δώσει μεγαλύτερη ώθηση από ένα ακόμα φλιτζάνι καφέ. Το περπάτημα αυξάνει τη ροή οξυγόνου στο σώμα. Μπορεί, επίσης, να αυξήσει τα επίπεδα κορτιζόλης, επινεφρίνης και νορεπινεφρίνης, ορμονών που βοηθούν στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας.

7. Θα βελτιώσει τη διάθεσή σου

Περπατώντας και χωρίς καν να το καταλάβεις, θα βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία. Σύμφωνα με μελέτη του National Institute of Health, θα σε βοηθήσει να μειώσεις το

άγχος, την κατάθλιψη και την αρνητική διάθεση. Μπορεί, επίσης, να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή σου και να μειώσει τα συμπτώματα της κοινωνικής απόσυρσης.

8. Θα δώσει διάρκεια στη ζωή σου

Το περπάτημα με ταχύτερο ρυθμό θα μπορούσε να παρατείνει τη ζωή σου. Σύμφωνα με το Health Survey for England, το περπάτημα με ένα μέσο ρυθμό σε σύγκριση με έναν πιο αργό είχε ως αποτέλεσμα 20% μειωμένο κίνδυνο θανάτου. Το γρήγορο περπάτημα (τουλάχιστον 6 χλμ. ανά ώρα) μείωσε τον κίνδυνο κατά 24%. Η μελέτη εξέτασε τη σχέση του περπατήματος με γρήγορο ρυθμό με παράγοντες όπως οι γενικές αιτίες θανάτου, καρδιαγγειακές παθήσεις και θάνατοι από καρκίνο.

9. Θα «γραμμώσει» τους μυς στα πόδια σου

Το περπάτημα μπορεί να ενισχύσει τους μυς στα πόδια σου. Για να αποκτήσεις περισσότερη δύναμη, περπάτησε σε ανώμαλο δρόμο ή σε διάδρομο με κλίση.

10. Θα ενισχύσει τη δημιουργική σου σκέψη

Το περπάτημα μπορεί να σε βοηθήσει να «αδειάσεις» το κεφάλι σου και να σκεφτείς δημιουργικά. Μελέτη της American Psychological Association, που περιλάμβανε τέσσερα πειράματα, συνέκρινε τους ανθρώπους που προσπαθούσαν να σκεφτούν νέες ιδέες ενώ περπατούσαν ή κάθονταν. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες τα πήγαν καλύτερα όταν περπατούσαν, ειδικά όταν το έκαναν σε εξωτερικούς χώρους.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ Αρχιπλοίαρχος Πασσάκος : Ορθά κοφτά…!

ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΑΛΣ ΠΑΣΣΑΚΟΥ Σ. : ΟΡΘΑ ΚΟΦΤΑ…! Με αφορμή ενημέρωσή μου  οτι σε κάποιο  σχέδιο νόμου,  πάλι για εμάς χωρίς εμάς , του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Σύσταση Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμένων και Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες

Πλακιωτάκης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές

Τη θέση του ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές, ενισχύοντας το ρόλο του και την προστιθέμενη αξία του στην ανάπτυξη της περιοχής, διατύπωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, υπογραμμίζοντας σε βιντεοσκοπημένο του μήνυμα,

ΟΛΠ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος

Την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και συγκεκριμένα στην Ανατολική πλευρά του Προβλήτα ΙΙ, ανακοινώνει η ΟΛΠ. Οι ανωτέρω εργασίες αποτελούν τμήμα της δεύτερης φάσης του ευρύτερου έργου βελτίωσης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και περιλάμβαναν την

Τραβάει το σχοινί η Τουρκία: Σενάριο κρίσης νότια της Κρήτης– Το σεισμογραφικό σκάφος και ο ρόλος της Τρίπολης – Σε επιφυλακή ο Στόλος

Στην εκτίμηση ότι πίσω από την προκλητική αντίδραση της κυβέρνησης της Τρίπολης και της υπουργού εξωτερικών Νάιλα Μανγκούς η οποία κάνει λόγο «για έρευνες της Ελλάδας σε διαφιλονικούμενη περιοχή»  κρύβεται η Άγκυρα φαίνεται ότι καταλήγει η Αθήνα. Την ώρα που η