Κορεάτες ερευνητές έλαβαν έγκριση σχεδιασμού για δεξαμενές υδρογόνου σε πλοία

Μια κοινοπραξία κορεατικών εταιρειών και ερευνητών αναφέρει ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας που θα απαιτηθεί για τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου σε μεγάλους όγκους στο πλοίο. Θεωρούμενη ως κρίσιμη συνιστώσα των προσπαθειών απαλλαγής από τις ανθρακούχες λειτουργίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η πρόοδος στην έρευνα για το υδρογόνο οδηγεί σε προβλέψεις ότι η βιομηχανία μπορεί να έχει την τεχνολογία για την πρώτη αποστολή υδρογόνου σε μόλις τέσσερα χρόνια.

Η προσπάθεια περιελάμβανε τη συμμετοχή του Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering (KRISO), της Hylium Industries, της POSCO και της Korea Shipbuilding and Offshore Engineering που συνεργάστηκαν για να εργαστούν σε τεχνολογίες για το υδρογόνο. Συνεργάστηκαν με το Κορεατικό Μητρώο Ναυτιλίας για να επανεξετάσουν την τεχνολογία.

Η KRISO ανακοίνωσε ότι ο όμιλος έχει λάβει δύο πιστοποιήσεις AIP από το Κορεατικό Μητρώο Ναυτιλίας για τον σχεδιασμό δεξαμενών υγρού καυσίμου υδρογόνου για πλοία. Οι δεξαμενές αντιμετωπίζουν τις κρίσιμες προκλήσεις για το υγρό υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης διατήρησης του υγρού σε θερμοκρασία που πλησιάζει το απόλυτο μηδέν, καθώς και την επίδραση που έχει η ακραία θερμοκρασία στα υλικά. Στις προκλήσεις είναι ένα φαινόμενο γνωστό ως «ευθραυστότητα υδρογόνου», κατά το οποίο το υδρογόνο διεισδύει στο μέταλλο και αλλάζει το μέταλλο σε μια εύθραυστη μορφή όπως το γυαλί. Το AIP (Approval In Principle) επαλήθευσε την εγκυρότητα της σταθερότητας και της απόδοσης του αναπτυξιακού στόχου για την ιδέα και τον βασικό σχεδιασμό, καθώς και τη διαδικασία απόκτησης επίσημης πιστοποίησης για τη σχετική δεξαμενή υγροποιημένου καυσίμου υδρογόνου και τις σχετικές τεχνολογίες.

Η αναθεώρηση σχεδιασμού αφορούσε δύο διαδικασίες για τη δημιουργία δεξαμενών ικανών να μεταφέρουν υγρό υδρογόνο. Κάποιος χρησιμοποιεί διαθέσιμο ανοξείδωτο χάλυβα για να δημιουργήσει δοχεία αποθήκευσης σε περιβάλλον μείον 253 βαθμών Κελσίου. Για το δεύτερο σχέδιο, η POSCO ανέπτυξε μια νέα γενιά ανοξείδωτου χάλυβα που αντιμετωπίζει ειδικά τις προκλήσεις της ευθραυστότητας. Άλλα στοιχεία σχεδίασης έχουν ενσωματωθεί στις δεξαμενές, συμπεριλαμβανομένου ενός ειδικού κυματοθραύστη για την «αποτροπή του προβλήματος της υποβάθμισης της απόδοσης λόγω αλλαγής φάσης του υγρού υδρογόνου λόγω μεταβολών στο επίπεδο του υγρού υδρογόνου και των τραχιών κινήσεων που προκαλούνται από τη λειτουργία των πλοίων». Ανέφεραν επίσης ότι η απόδοση μόνωσης των δεξαμενών υγρού καυσίμου υδρογόνου βελτιώθηκε με την εφαρμογή μιας νέας δομής υποστήριξης με λειτουργία σκέδασης θερμότητας και φράγμα ψύξης ατμών.

 

Πρωτότυπο δοχείο που αναπτύχθηκε ως μέρος της διαδικασίας έγκρισης σχεδιασμού (KRISCO)

 

Ως μέρος της προσπάθειας, η ομάδα κατασκεύασε επίσης το πρώτο πρωτότυπο 400 κιλών 316L Δεξαμενή Καυσίμου Υγρού Υδρογόνου για Πλοία. Χρησιμοποίησαν σήμερα διαθέσιμο ανοξείδωτο χάλυβα για τη δημιουργία της πρώτης δεξαμενής.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο Reuters, στελέχη της KSOE προέβλεψαν ότι η τεχνολογία για την αποστολή υδρογόνου θα είναι διαθέσιμη έως το 2025 και θα είναι διαθέσιμη στο εμπόριο έως το 2027. Η KSOE μαζί με άλλους έχουν ήδη αναπτύξει πρωτότυπα σχέδια για πλοία υδρογόνου καθώς η πρόοδος στον σχεδιασμό δεξαμενών και τα συστήματα συνεχίζουν να προχωρούν. 

«Η τεχνολογία αποθήκευσης υγρού υδρογόνου είναι μια τεχνολογία υψηλού επιπέδου που απαιτεί να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες», δήλωσε ο διευθυντής του KRISO Kim Bugi. «Αυτό ήταν δυνατό επειδή οι τέσσερις οργανισμοί ενώθηκαν για να προωθήσουν πλοία φιλικά προς το περιβάλλον. Ανυπομονούμε για την ημέρα που θα εφαρμοστεί σε υδρογονοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον πλοία και θα διατεθεί στο εμπόριο το συντομότερο δυνατό».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανακοίνωση ΥΠΕΞ σχετικά με την έκθεση για τα ανθρώπινα δικαιώματα του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ

«Η έκθεση καταγράφει, χωρίς περαιτέρω διερεύνηση, καταγγελίες μη κυβερνητικών οργανώσεων για τις οποίες δεν πραγματοποιείται ανεξάρτητος έλεγχος. Ακριβώς λόγω της αδιάκριτης αυτής καταγραφής, εμφανίζεται ότι σε όλες τις χώρες με ανεπτυγμένο κράτος δικαίου υφίστανται σοβαρά ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ιδιαίτερα σημαντικό

Έκθεση «σκιά» στις άριστες σχέσεις με ΗΠΑ

Σκιά πάνω από την κατά τα λοιπά καλή ελληνοαμερικανική σχέση ρίχνει η έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα το 2023 όπου, μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά για καταγγελίες κακομεταχείρισης μεταναστών και αιτούντων άσυλο, μελών της κοινότητας LGBTQI+ αλλά και στις καταγγελίες της προηγούμενης χρονιάς

Χ. Στυλιανίδης*: «Παράθυρο στη νέα εποχή της ναυτιλιακής κοινότητας»

«ΚΑΘΩΣ γιορτάζουμε την επέτειο των 100 ετών από την κυκλοφορία της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», είναι πολύ σημαντικό και χρήσιμο να επισημάνω τον ρόλο της ως πυλώνα πληροφόρησης στη ναυτιλιακή κοινότητα. Δεν είναι καθόλου υπερβολή αν σημειώσω ότι το πρώτο τεύχος της,

Στο Κάιρο για το μεταναστευτικό

«Κλείδωσε» χθες η επίσκεψη του υπουργού Μετανάστευσης Δημήτρη Καιρίδη στο Κάιρο για τις 9 Μαΐου, όπου θα έχει μπαράζ συναντήσεων με τον υπουργό Εργασίας Χασάν Μοχάμεντ Σεχάτα, την υπουργό Μετανάστευσης Σόχα Γκέντι και τον υφ. Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Ιχάντ Νασρ. Στο

Μετάβαση στο περιεχόμενο