Λιμάνι Πειραιά: Εισαγωγείς δεν πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια

Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν και το μεγαλύτεροι λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου το οποίο ξεμένει από αποθηκευτικούς χώρους

Με τη συμφόρηση πλοίων έξω από τα μεγάλα, παγκοσμίως λιμάνια σε ΗΠΑ, Ασία και Ευρώπη να προκαλεί σεισμικές δονήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, το λιμάνι του Πειραιά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Οι αποθηκευτικοί του χώροι γεμίζουν από κενά ή μη εμπορευματοκιβώτια και φθάνει η πληρότητά σε υψηλά ποσοστά. Οι πληροφορίες θέλουν τον αριθμό των άδειων και μόνο εμπορευματοκιβωτίων να ξεπερνάει τις 15.000, αν και τον περασμένο Σεπτέμβριο άγγιξε τις 40.000.

Ο ζωτικός χώρος του Πειραιά έχει εξαντληθεί λόγω των πολλών φορτίων, όπως συμβαίνει σε μεγάλα διεθνή λιμάνια. Αρκετά πλοία άλλαξαν δρομολόγιο, παρακάμπτοντας τον Πειραιά, τόσο λόγω της συμφόρησης, όσο και λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και σε δεύτερο πλάνο, των κακών καιρικών συνθηκών.

Όμως στην εικόνα αυτή έρχεται να προστεθεί ένας ακόμη πονοκέφαλος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Newmoney υπάρχουν πλέον καθυστερήσεις παραλαβής εμπορευματοκιβωτίων από εισαγωγείς. Με αποτέλεσμα να επιδεινώνεται η εικόνα των στοιβαγμένων κουτιών. «Έχει μειωθεί ο ρυθμός παραλαβής των κουτιών», όπως λένε χαρακτηριστικά στο λιμάνι.

Σύμφωνα με ανθρώπους του λιμανιού η Cosco έχει υπολογίσει ότι ένα εμπορευματοκιβώτιο προς εισαγωγή μόλις το αποθέσουν στην προβλήτα χρειάζεται 4-5 ημέρες μέχρι να παραληφθεί και να αδειάσει χωρίς στη yard- τον ειδικό χώρο εναπόθεσης. Όμως κάποιοι παραλήπτες δεν πάνε να τα πάρουν με αποτέλεσμα να ανατρέπεται όλος ο σχεδιασμός της διοίκησης του λιμανιού και να επηρεάζεται η ομαλή ροή.

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του λιμανιού επικοινωνεί με ναυτικούς πράκτορες και τους παρακαλεί- προτρέπει να πιέσουν τους πελάτες τους για να πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια.

Από την πλευρά των εισαγωγέων η κατάσταση είναι δύσκολη. «Φαίνεται ότι υπάρχει οικονομική δυστοκία» επεσήμανε στο Newmoney στέλεχος του λιμανιού: «Για να παραλάβεις πρέπει να έχεις πληρώσει τον προμηθευτή, τους δασμούς, τον εκτελωνισμό και να έχεις εξασφαλίσει χώρο αποθήκευσης των εμπορευμάτων και να μπορέσεις στη συνέχεια να το προωθήσεις στην εσωτερική αγορά». Στελέχη της αγοράς που παρακολουθούν από κοντά το θέμα προέβλεψαν στο Νewmoney ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μείνουν πολλά εμπορευματοκιβώτια εγκαταλελειμμένα στο λιμάνι. Και εξήγησαν τους λόγους:

«’Ολες αυτές οι καθυστερήσεις παράδοσης φορτίων μέσα στον Δεκέμβριο, λόγω συμφόρησης πλοίων έξω από τα λιμάνια έχει ως αποτέλεσμα πολλά εποχιακά προϊόντα να φθάσουν μετά την περίοδο των γιορτών. Εμπορεύματα από τρόφιμα μέχρι στολίδια ήρθαν κατόπιν… εορτών. Και οι εισαγωγείς αναρωτιόνται στους ναυτικούς τους πράκτορες: Και τώρα τι να τα κάνουμε;» και προσέθεσαν: «Οι εισαγωγείς αυτοί θα πρέπει τώρα να βρουν αποθηκευτικούς χώρους για να τα φυλάξουν για έναν χρόνο όσα δεν είναι αναλώσιμα. Αν το εμπόρευμα είναι ευτελούς αξίας 5.000-6.000 και η φύλαξη κοστίζει περισσότερο, το πιο πιθανόν είναι να τα αφήσουν στο λιμάνι».

Μηνάς Τσαμόπουλος

Λιμάνι Πειραιά: Εισαγωγείς δεν πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη του Γραφείου Αθλητισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην «Κιβωτό του κόσμου» Καλαμάτας

Τη Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου, κατόπιν πρόσκλησης του Πολιτιστικού Συλλόγου Μέριμνας Λιμενικού Σώματος (Π.ΣΥ.ΜΕ.Λ.Σ.), πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Γραφείου Αθλητισμού του Υ.ΝΑ.Ν.Π. στην “Κιβωτό του κόσμου” στην Καλαμάτα, όπου μέσω του προγράμματος «Μαθαίνω να παίζω, μαθαίνω να ζω» τα παιδιά γνώρισαν τα

Πώς θα λειτουργήσει η νέα φορολοταρία το 2022

Με διπλάσιους, τριπλάσιους ή ακόμη και τετραπλάσιους λαχνούς θα συμμετέχουν κάθε μήνα στη φορολοταρία οι  φορολογούμενοι που καταναλώνουν και πληρώνουν με ηλεκτρονικό χρήμα ποσά που υπερβαίνουν το 30%, το 50% ή το 70% του μηνιαίου εισοδήματός τους. Η νέα φορολοταρία, η οποία θα

Ιπτάμενα κορίτσια στον ουρανό του Αιγαίου

Στην αρχή ήταν μόνον μία η οποία έφερε υπερηφάνως στη στολή της την «πουλάδα» της ιπταμένης. Μοναδική χειρίστρια στο πιλοτήριο ενός θρυλικού αεροσκάφους, ενός Phantom. Ηταν η Αχιλλεία Γεωργακίλα, η οποία μάλιστα σε κάποια άσκηση του «Ηνίοχου», άφησε έκπληκτους τους

Στη Σάμο ο Γ. Πλακιωτάκης – Εύσημα στους άντρες του λιμενικού – Πόροι για έργα και μεταφορές

Πρώτη στάση της επίσκεψης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, στη Σάμο ήταν το Λιμεναρχείο του νησιού, το οποίο χαρακτήρισε «κομβικό σημείο στο Αιγαίο» συνοδευόμενος από τον Βουλευτή Σάμου, κ. Χριστόδουλο Στεφανάδη, τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και