Λιμάνι Πειραιά: Εκτός δρομολογίων Maersk – Hapag-Lloyd

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Εκτός μένει ο Πειραιάς από το νέο σύστημα των βασικών δρομολογίων της συμμαχίας Maersk – Hapag-Lloyd που ανακοινώθηκε πρόσφατα και αφορά τις ναυτιλιακές γραμμές των δύο εταιρειών Ασίας – Ευρώπης. Στο νέο κοινό δίκτυο το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα προσεγγίζεται με μικρότερης χωρητικότητας πλοία που θα ξεκινούν από το λιμάνι του Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner το νέο δίκτυο, της συμμαχίας «Gemini» όπως ονομάστηκε, περιλαμβάνει εννέα λιμάνια-κόμβους (hub) και συγκεκριμένα το λιμάνι Τανγιούγκ Πελέπας της Μαλαισίας, Σαλάλα του Ομάν, Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου (και αργότερα την Νταμιέτα της Τουρκίας), το Τάνγκερ Μεντ του Μαρόκου, το ισπανικό Αλγκεσίρας, το Ρότερνταμ της Ολλανδίας, το Μπρεμερχάφεν της Γερμανίας, το Βιλχελμσχάφεν της Γερμανίας και το Λάζαρο Καρδένας του Μεξικού.

Ο Πειραιάς εντάσσεται σε μια νέα ομάδα των επονομαζόμενων «shuttle» δικτύων και θα εξυπηρετείται με πλοία από το Πορτ Σάιντ, όπως και η Τεργέστη, η Σμύρνη και δύο ακόμη λιμάνια της Τουρκίας, η Μερσίνα και το Ισκεντερούμ. Ενα ανάλογο δίκτυο διαμορφώνεται και στη Δυτική Μεσόγειο, που θα εξυπηρετεί από την Αλγκεσίρας και την Ταγγέρη, τα λιμάνια της Βαλένθιας, της Βαρκελώνης κ.λπ.

Νέο σχέδιο

Όπως σημειώνουν στα «ΝΕΑ» παράγοντες της αγοράς με το νέο σχέδιο ο Πειραιάς δεν θα χρησιμοποιείται ως λιμάνι μεταφόρτωσης (transshipment) και δεν θα πιάνουν μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοία της Gemini, βελτιώνεται όμως σημαντικά η αξιοπιστία των δρομολογίων και μειώνεται και ο χρόνος εξυπηρέτησης των φορτίων που προορίζονται για τη χώρα μας.

Η νέα συμμαχία, που προκάλεσε έκπληξη όπως σχολιάζει η Alphaliner, προχωρεί στην επιλογή ενός δικτύου «hub and spoke» με πολύ περιορισμένες προσεγγίσεις σε λιμάνια διεθνών κόμβων (deep seas) και είναι κάτι παραπάνω από αξιοσημείωτη, σημειώνει η Alphaliner. Το «hub and spoke» δεν είναι από μόνο του μια νέα ιδέα, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ τόσο ριζικά όσο σκοπεύουν να κάνουν η Maersk και η Hapag-Lloyd, τονίζει ο οίκος αναλύσεων. Επιπλέον, σε αντίθεση με τις σημερινές «παραδοσιακές» συμμαχίες που συνήθως περιορίζονται σε υπηρεσίες «deep seas», η Maersk και η Hapag-Lloyd θα λειτουργήσουν από κοινού έναν αρκετά μεγάλο αριθμό περιφερειακών δρομολογίων, τα οποία θα τροφοδοτούν τους λίγους διεθνείς κόμβους λιμανιών.

Επισημαίνεται ότι η συμφωνία που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες θα εγκαινιαστεί τον Φεβρουάριο του 2025, ενώ η νέα συνεργασία δεν είναι ανοικτή σε πρόσθετα μέλη. Η Maersk θα παρέχει το 60% της χωρητικότητας της Gemini και η Hapag-Lloyd το υπόλοιπο 40%. Οι εταίροι σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν περίπου 290 πλοία στο νέο σχήμα με συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα 3,4 εκατ. teu.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γηράσκει ο παγκόσμιος στόλος: Άνω των 16 ετών το 47% των δεξαμενόπλοιων και 29% των φορτηγών

Γηράσκει ο στόλος των φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων που διαπλέουν τις θάλασσες του κόσμου. Το 2025, τα πλοία προσθέτουν ένα ακόμη έτος στην ηλικία τους, επηρεάζοντας σημαντικά τη συζήτηση γύρω από τις ηλικιακές ομάδες του στόλου. Τον Ιανουάριο του

Οι ΗΠΑ αποσύρονται από τη συμφωνία για τον παγκόσμιο ελάχιστο φορολογικό συντελεστή για τις πολυεθνικές

Ο Τραμπ διέταξε επίσης το υπουργείο Οικονομικών να προετοιμάσει επιλογές για «μέτρα προστασίας» Ο Αμερικανός νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Δευτέρα πως η συμφωνία για τον παγκόσμιο ελάχιστο φορολογικό συντελεστή για τις πολυεθνικές, που είχε κλειστεί στο πλαίσιο του

Αύξηση των κρατικών εσόδων κατά 6,7 δισ. ευρώ το 2024 σύμφωνα με τη Τράπεζα της Ελλάδος

Ωστόσο ο κρατικός προϋπολογισμός εμφάνισε πρωτογενές έλλειμμα 398 εκατ. ευρώ έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 5,3 δισ. ευρώ το 2023 Ενισχύονται τα ταμεία του Κράτους, καθώς ο προϋπολογισμός το 2024 έκλεισε με πλεόνασμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, ο

Θεσσαλονίκη: Στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας το 7,27% των μετοχών του ΟΛΘ που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ

Στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας περιήλθε το ποσοστό 7,27%, που κατείχε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), στο πλαίσιο της συγχώνευσης με απορρόφηση του δεύτερου από την πρώτη. Όπως διευκρινίζεται σε

Μετάβαση στο περιεχόμενο