Λιμένας Ηρακλείου: Ιούνιο «κληρώνει» για Γ. Περιστέρη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ή Em. Grimaldi (Minoan) για το «φιλέτο» της Κρήτης

Η προεκλογική περίοδος και ο εκλογικός κύκλος έχει μεταφέρει τα… πιο σπουδαία στον διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.) για τον επόμενο μήνα, τον πρώτο του καλοκαιριού. Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, και εφόσον δεν προκύψει κάποια αλλαγή, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου εκτιμάται ότι θα «ανοίξουν» οι προσφορές που έχουν υποβάλει οι δύο ισχυροί διεκδικητές καθώς, ως γνωστόν, η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της υποδομής «παίζει» ανάμεσα σε Γ. Περιστέρη και Em. Grimaldi ενδεχομένως μέσω… βελτιωτικών bets, αν και αυτό θα φανεί στην πορεία. Οι διεργασίες αυτές θα αναδείξουν, εντός καλοκαιριού, τον προτιμητέο επενδυτή.

Τα δύο σχήματα

Το εν λόγω asset αποτελεί πεδίο διεκδίκησης δύο, κατά βάση, ισχυρών επιχειρηματικών πόλων. Από τη μία πλευρά βρίσκεται ο πανίσχυρος όμιλος του τομέα υποδομών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Γ. Περιστέρη (η εταιρεία συμμετέχει και σε κοινοπραξία με αμερικανικό όμιλο που κέρδισε την υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β’ Καβάλας), σε συνεργασία με την AVIAREPS, συμφερόντων Γρύλου (γνωστού και για την αεροπορική Sky Express) και την NECTAR HOLDINGS LTD (διεθνής όμιλος εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, με ειδικότητα στη διαχείριση φορτίου και στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών). Ο έτερος διεκδικητής της υποδομής είναι ο γνωστός Ιταλός Em. Grimaldi (Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές), που πρόσφατα είχε αναδειχθεί επενδυτής για το 67% του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ, με ισχυρότατη παρουσία σε Αδριατική και Αιγίου Πέλαγος και βασικός «πελάτης» – χρήστης του λιμένος Ηρακλείου.

Πώς θα «κυλήσει» η διαδικασία

Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, σε προσεχές Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, ίσως και εντός εβδομάδας, αναμένεται να «περάσει» η εισήγηση για τα συνοδευτικά έγγραφα που κατέθεσαν οι δύο επενδυτές (θα έχει γίνει έλεγχος φακέλων) με τις προσφορές τους. Δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ισχυρά σχήματα, θεωρείται δεδομένο ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα «ανάψει πράσινο» και στα δύο. Θα ακολουθήσει ένα διάστημα 10 ημερών μέσα στο οποίο οι δύο διεκδικητές μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις. Στη συνέχεια, και μετά το «πράσινο φως» στα δύο γκρουπ, σε επόμενο Δ.Σ. του Ταμείου θα αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές ώστε να έχουμε προσεχώς προτιμητέο επενδυτή. Αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα χρειαστεί γύρος βελτιωτικών προσφορών. Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, αν οι οικονομικές προσφορές έχουν διαφορά μικρότερη του 10% μεταξύ τους, το ΤΑΙΠΕΔ θα τους καλέσει να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές.

Σε κάθε περίπτωση, και εφόσον όλα πάνε βάσει προγραμματισμού που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε νεότερα για τον «νικητή» του λιμένος. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί μεγάλα projects ή έχει αναλάβει μεγάλα έργα (αεροδρόμιο, οδικά, ενεργειακά κ.α.), η οικογένεια Γρύλου (Sky Express) έχει σχέση με την Κρήτη και θέλει να επεκταθεί σε νέους τομείς (πέραν τουρισμού, ακινήτων κ.α.) ενώ ο Grimaldi είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες του λιμένα και φέρεται να έχει σχέδια για την υποδομή.

Η υποδομή

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.» (ΟΛΗ Α.Ε.) έχει σήμερα το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063.

Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες των α) του παλαιού Ενετικού λιμένα, β) του λιμένα Λινοπεραμάτων και γ) των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Άρβη. Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού. Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών.

Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,42% διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52% οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο