Λιμένας Ηρακλείου: Ιούνιο «κληρώνει» για Γ. Περιστέρη (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ή Em. Grimaldi (Minoan) για το «φιλέτο» της Κρήτης

Η προεκλογική περίοδος και ο εκλογικός κύκλος έχει μεταφέρει τα… πιο σπουδαία στον διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.) για τον επόμενο μήνα, τον πρώτο του καλοκαιριού. Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, και εφόσον δεν προκύψει κάποια αλλαγή, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου εκτιμάται ότι θα «ανοίξουν» οι προσφορές που έχουν υποβάλει οι δύο ισχυροί διεκδικητές καθώς, ως γνωστόν, η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της υποδομής «παίζει» ανάμεσα σε Γ. Περιστέρη και Em. Grimaldi ενδεχομένως μέσω… βελτιωτικών bets, αν και αυτό θα φανεί στην πορεία. Οι διεργασίες αυτές θα αναδείξουν, εντός καλοκαιριού, τον προτιμητέο επενδυτή.

Τα δύο σχήματα

Το εν λόγω asset αποτελεί πεδίο διεκδίκησης δύο, κατά βάση, ισχυρών επιχειρηματικών πόλων. Από τη μία πλευρά βρίσκεται ο πανίσχυρος όμιλος του τομέα υποδομών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συμφερόντων Γ. Περιστέρη (η εταιρεία συμμετέχει και σε κοινοπραξία με αμερικανικό όμιλο που κέρδισε την υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β’ Καβάλας), σε συνεργασία με την AVIAREPS, συμφερόντων Γρύλου (γνωστού και για την αεροπορική Sky Express) και την NECTAR HOLDINGS LTD (διεθνής όμιλος εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών, με ειδικότητα στη διαχείριση φορτίου και στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών). Ο έτερος διεκδικητής της υποδομής είναι ο γνωστός Ιταλός Em. Grimaldi (Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές), που πρόσφατα είχε αναδειχθεί επενδυτής για το 67% του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ, με ισχυρότατη παρουσία σε Αδριατική και Αιγίου Πέλαγος και βασικός «πελάτης» – χρήστης του λιμένος Ηρακλείου.

Πώς θα «κυλήσει» η διαδικασία

Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, σε προσεχές Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, ίσως και εντός εβδομάδας, αναμένεται να «περάσει» η εισήγηση για τα συνοδευτικά έγγραφα που κατέθεσαν οι δύο επενδυτές (θα έχει γίνει έλεγχος φακέλων) με τις προσφορές τους. Δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ισχυρά σχήματα, θεωρείται δεδομένο ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα «ανάψει πράσινο» και στα δύο. Θα ακολουθήσει ένα διάστημα 10 ημερών μέσα στο οποίο οι δύο διεκδικητές μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις. Στη συνέχεια, και μετά το «πράσινο φως» στα δύο γκρουπ, σε επόμενο Δ.Σ. του Ταμείου θα αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές ώστε να έχουμε προσεχώς προτιμητέο επενδυτή. Αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα χρειαστεί γύρος βελτιωτικών προσφορών. Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, αν οι οικονομικές προσφορές έχουν διαφορά μικρότερη του 10% μεταξύ τους, το ΤΑΙΠΕΔ θα τους καλέσει να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές.

Σε κάθε περίπτωση, και εφόσον όλα πάνε βάσει προγραμματισμού που έχει θέσει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε νεότερα για τον «νικητή» του λιμένος. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί μεγάλα projects ή έχει αναλάβει μεγάλα έργα (αεροδρόμιο, οδικά, ενεργειακά κ.α.), η οικογένεια Γρύλου (Sky Express) έχει σχέση με την Κρήτη και θέλει να επεκταθεί σε νέους τομείς (πέραν τουρισμού, ακινήτων κ.α.) ενώ ο Grimaldi είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες του λιμένα και φέρεται να έχει σχέδια για την υποδομή.

Η υποδομή

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.» (ΟΛΗ Α.Ε.) έχει σήμερα το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063.

Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες των α) του παλαιού Ενετικού λιμένα, β) του λιμένα Λινοπεραμάτων και γ) των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Άρβη. Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού. Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών.

Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,42% διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52% οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το 5% διχάζει το ΝΑΤΟ στη Χάγη

Ανταπόκριση από τις Βρυξέλλες Αυλαία σήμερα για τη διήμερη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Χάγη, με τους 32 συμμάχους να αναμένεται να συμφωνήσουν στην -κατ’ απαίτηση του Αμερικανού προέδρου- αύξηση των αμυντικών τους δαπανών κατά 5% του ΑΕΠ ως «αντάλλαγμα» για τη συνέχιση της αμερικανικής

Ο καπετάνιος Φλουρής μιλάει για τη δραματική μάχη με την κόλαση φωτιάς στο δεξαμενόπλοιο «Sounio»: 16 εστίες και 1,5 μήνας αγωνίας

Η θάλασσα μύριζε θάνατο εκείνο το βράδυ. Ο αέρας κουβαλούσε τη βαριά μυρωδιά του καμένου πετρελαίου, ενώ ο ουρανός βάφτηκε κόκκινος από τις φλόγες που κατάπιναν το θηριώδες τάνκερ. Το «Sounio» στεκόταν εκεί, ακίνητο, σαν πληγωμένο θηρίο, έτοιμο να εκραγεί και

Ηράκλειο: Με χαμηλές προσδοκίες η σύσκεψη για τους μετανάστες στην Αποκεντρωμένη!

Χωρίς να περιμένουν κάτι ουσιαστικό καθώς απουσιάζει ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, με “χτυπητές” απουσίες αλλά και μη προσκλήσεις κάποιων δημάρχων ξεκινά αυτή την  ώρα η σύσκεψη για τη διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στο Ηράκλειο που υπό άλλες

Μεταναστευτικό: Δύο φρεγάτες στη «μάχη» της Κρήτης

Της Δώρας Αντωνίου Ανησυχία για πυροδότηση ενός νέου, μαζικού προσφυγικού – μεταναστευτικού κύματος προκαλούν στην Ευρωπαϊκή Ενωση οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και το γεγονός ότι δεν είναι ορατή η προοπτική άμεσης αποκλιμάκωσης. Η απόφαση της Αθήνας να στείλει πλοία του Πολεμικού Ναυτικού στη θαλάσσια περιοχή στα όρια των χωρικών

Μετάβαση στο περιεχόμενο