Lockdown στα κινεζικά ναυπηγεία-Σε ιστορικά χαμηλά οι ναυπηγήσεις bulkers-tankers

Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν και πάλι το «μερίδιο του λέοντος» με αύξηση 215% στην αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον παγκόσμιο στόλο από τον Οκτώβριο 2020

Το λουκέτο στο λιμάνι της Σαγκάης συνεχίζεται και σύμφωνα με πληροφορίες θα αποκλεισμός θα διαρκέσει για έναν ακόμη μήνα περιορισμών. Τα αυξανόμενα κρούσματα κορωνοϊού έχουν οδηγήσει μεγάλα ναυπηγεία σε lockdown. Από τα τέλη Μαρτίου οι κινεζικές αρχές έχουν διατάξει τη Hudong-Zhonghua Shipbuilding, Jiangnan Shipyard και Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding να σταματήσουν τις εργασίες τους και πολλοί πλοιοκτήτες έχουν προειδοποιηθεί ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις νεότευκτων.

“Οι επιπτώσεις της εξάπλωσης της πανδημίας Covid στην Κίνα αυξάνουν την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα, τα σχέδια πλοίων και την τεχνολογία που θα απαιτηθούν για την τήρηση των επερχόμενων κανονισμών απαλλαγής από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Παράγοντες που έχουν περιορίσει τις παραγγελίες νέων πλοίων ιδιαίτερα για bulkers και τάνκερ. Επιπλέον, οι παραγγελίες πλοίων που δεν είναι φορτηγά ή δεξαμενόπλοια γεμίζουν τα ναυπηγεία, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω το πεδίο για νέες συμβάσεις πλοίων στο τμήμα ξηρού/υγρού”.

Η τάση του βιβλίου παραγγελιών Bulk Carrier τα τελευταία 10 χρόνια είναι πτωτική, αφού μειώθηκε από περισσότερα από 2.500 πλοία που είχαν παραγγελθεί τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 πλοία κατά παραγγελία από τον Απρίλιο του 2022.

Το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων ακολουθεί επίσης την ίδια πτωτική τάση με τα Bulkers, όπως μειώθηκε σε 528 πλοία κατά παραγγελία τον Απρίλιο του 2022 από 1.500 πλοία με παραγγελία πριν από δέκα χρόνια. Από την άλλη, το βιβλίο παραγγελιών Container είναι ο μεγάλος νικητής καθώς έχει σημαντική αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2020 υπήρχαν μόνο 310 εμπορευματοκιβώτια κατά παραγγελία που είναι χαμηλό 10ετίας, αλλά έχει εκτοξευθεί γρήγορα σε 867 πλοία κατά παραγγελία υψηλό 10ετίας, τον Απρίλιο του 2022. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.

Η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT/TEU έχει επίσης μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια για Bulkers και Tankers.

Τον Απρίλιο του 2012, η αναλογία ήταν 34% για τα Bulkers και 17% για τα Tankers και τον Απρίλιο του 2022 η αναλογία είναι κάτω από 7% και για τα δύο, πτώση 80% και 60% αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, οι αναλογίες βιβλίου παραγγελιών προς στόλο Bulker & Tanker από τον Απρίλιο του 2022 (Bulker 6,59% & Tanker 6,38%) είναι οι χαμηλότερες από το 1996.

Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν και πάλι το «μερίδιο του λέοντος» με αύξηση 215% στην αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον παγκόσμιο στόλο από τον Οκτώβριο 2020 (χαμηλό σημείο δέκα ετών) και ελαφρά αύξηση περίπου 6% από τον Απρίλιο του 2012.

“Οι κύριοι λόγοι που επηρεάζουν αρνητικά το βιβλίο παραγγελιών Tanker και Bulker είναι κυρίως η αβεβαιότητα σχετικά με τις νέες πολιτικές εκπομπών ρύπων, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό ούτε τι είδους καύσιμο θα επικρατήσει ούτε ποια τεχνολογία να υιοθετήσει, οι πολύ υψηλές τιμές νεότευκτων σε σύγκριση με το χαμηλότερα ποσοστά” τονίζουν οι αναλυτές της Xclusiv:

“Από την άλλη πλευρά, τα ισχυρά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για όλους τους ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι υψηλές ταμειακές ροές που δημιουργήθηκαν από τα μέσα του 2020 και έπρεπε να επανεπενδυθούν, τα πολύ υψηλά ποσοστά που δημιουργήθηκαν κυρίως λόγω σημαντικά χαμηλότερης προσφοράς πλοίων από τη ζήτηση και η υψηλή συμφόρηση λιμανιών, έδωσαν την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να ανανεώσουν τον στόλο τους με μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά πλοία και οδηγώντας τις παραγγελίες εμπορευματοκιβωτίων σε υψηλά νούμερα” και προσθέτουν:

“Πολλοί αναλυτές και ιδιοκτήτες πιστεύουν ότι έως ότου τα πλοία με μηδενικές εκπομπές γίνουν εμπορικά βιώσιμα και η απαιτούμενη υποδομή τροφοδοσίας καυσίμων κατασκευαστεί παγκοσμίως, τα βιβλία παραγγελιών bulker και tanker θα παραμείνουν σε «ρηχά νερά», παραμένοντας σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα”.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Lockdown στα κινεζικά ναυπηγεία-Σε ιστορικά χαμηλά οι ναυπηγήσεις bulkers-tankers

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο