Lockdown στα κινεζικά ναυπηγεία-Σε ιστορικά χαμηλά οι ναυπηγήσεις bulkers-tankers

Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν και πάλι το «μερίδιο του λέοντος» με αύξηση 215% στην αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον παγκόσμιο στόλο από τον Οκτώβριο 2020

Το λουκέτο στο λιμάνι της Σαγκάης συνεχίζεται και σύμφωνα με πληροφορίες θα αποκλεισμός θα διαρκέσει για έναν ακόμη μήνα περιορισμών. Τα αυξανόμενα κρούσματα κορωνοϊού έχουν οδηγήσει μεγάλα ναυπηγεία σε lockdown. Από τα τέλη Μαρτίου οι κινεζικές αρχές έχουν διατάξει τη Hudong-Zhonghua Shipbuilding, Jiangnan Shipyard και Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding να σταματήσουν τις εργασίες τους και πολλοί πλοιοκτήτες έχουν προειδοποιηθεί ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις νεότευκτων.

“Οι επιπτώσεις της εξάπλωσης της πανδημίας Covid στην Κίνα αυξάνουν την αβεβαιότητα σχετικά με τα μελλοντικά καύσιμα, τα σχέδια πλοίων και την τεχνολογία που θα απαιτηθούν για την τήρηση των επερχόμενων κανονισμών απαλλαγής από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου” επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

“Παράγοντες που έχουν περιορίσει τις παραγγελίες νέων πλοίων ιδιαίτερα για bulkers και τάνκερ. Επιπλέον, οι παραγγελίες πλοίων που δεν είναι φορτηγά ή δεξαμενόπλοια γεμίζουν τα ναυπηγεία, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω το πεδίο για νέες συμβάσεις πλοίων στο τμήμα ξηρού/υγρού”.

Η τάση του βιβλίου παραγγελιών Bulk Carrier τα τελευταία 10 χρόνια είναι πτωτική, αφού μειώθηκε από περισσότερα από 2.500 πλοία που είχαν παραγγελθεί τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 πλοία κατά παραγγελία από τον Απρίλιο του 2022.

Το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων ακολουθεί επίσης την ίδια πτωτική τάση με τα Bulkers, όπως μειώθηκε σε 528 πλοία κατά παραγγελία τον Απρίλιο του 2022 από 1.500 πλοία με παραγγελία πριν από δέκα χρόνια. Από την άλλη, το βιβλίο παραγγελιών Container είναι ο μεγάλος νικητής καθώς έχει σημαντική αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2020 υπήρχαν μόνο 310 εμπορευματοκιβώτια κατά παραγγελία που είναι χαμηλό 10ετίας, αλλά έχει εκτοξευθεί γρήγορα σε 867 πλοία κατά παραγγελία υψηλό 10ετίας, τον Απρίλιο του 2022. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.

Η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT/TEU έχει επίσης μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια για Bulkers και Tankers.

Τον Απρίλιο του 2012, η αναλογία ήταν 34% για τα Bulkers και 17% για τα Tankers και τον Απρίλιο του 2022 η αναλογία είναι κάτω από 7% και για τα δύο, πτώση 80% και 60% αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, οι αναλογίες βιβλίου παραγγελιών προς στόλο Bulker & Tanker από τον Απρίλιο του 2022 (Bulker 6,59% & Tanker 6,38%) είναι οι χαμηλότερες από το 1996.

Τα εμπορευματοκιβώτια έχουν και πάλι το «μερίδιο του λέοντος» με αύξηση 215% στην αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον παγκόσμιο στόλο από τον Οκτώβριο 2020 (χαμηλό σημείο δέκα ετών) και ελαφρά αύξηση περίπου 6% από τον Απρίλιο του 2012.

“Οι κύριοι λόγοι που επηρεάζουν αρνητικά το βιβλίο παραγγελιών Tanker και Bulker είναι κυρίως η αβεβαιότητα σχετικά με τις νέες πολιτικές εκπομπών ρύπων, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό ούτε τι είδους καύσιμο θα επικρατήσει ούτε ποια τεχνολογία να υιοθετήσει, οι πολύ υψηλές τιμές νεότευκτων σε σύγκριση με το χαμηλότερα ποσοστά” τονίζουν οι αναλυτές της Xclusiv:

“Από την άλλη πλευρά, τα ισχυρά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για όλους τους ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι υψηλές ταμειακές ροές που δημιουργήθηκαν από τα μέσα του 2020 και έπρεπε να επανεπενδυθούν, τα πολύ υψηλά ποσοστά που δημιουργήθηκαν κυρίως λόγω σημαντικά χαμηλότερης προσφοράς πλοίων από τη ζήτηση και η υψηλή συμφόρηση λιμανιών, έδωσαν την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να ανανεώσουν τον στόλο τους με μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά πλοία και οδηγώντας τις παραγγελίες εμπορευματοκιβωτίων σε υψηλά νούμερα” και προσθέτουν:

“Πολλοί αναλυτές και ιδιοκτήτες πιστεύουν ότι έως ότου τα πλοία με μηδενικές εκπομπές γίνουν εμπορικά βιώσιμα και η απαιτούμενη υποδομή τροφοδοσίας καυσίμων κατασκευαστεί παγκοσμίως, τα βιβλία παραγγελιών bulker και tanker θα παραμείνουν σε «ρηχά νερά», παραμένοντας σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα”.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Lockdown στα κινεζικά ναυπηγεία-Σε ιστορικά χαμηλά οι ναυπηγήσεις bulkers-tankers

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Τι θα ζητήσει για το μεταναστευτικό

H στήριξη στην Ουκρανία και στην ευρωπαϊκή της προοπτική ενόψει της επετείου ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (24.2.2022), η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, καθώς οδεύει προς την κλιματική ουδετερότητα και ενώ οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την πληθωριστική –

Κωνσταντακόπουλος: Χρονιά ρεκόρ το 2022 για την Costamare – Καθαρά κέρδη $523 εκατ.

Η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της μέχρι την… επόμενη ήταν το 2022 για την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Costamare συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Με ένα στόλο 117 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 45 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, η εταιρεία δημιούργησε καθαρά κέρδη άνω των 523 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.

Η έρευνα της ValueVessels για την ελληνόκτητη ναυτιλία περιέχει ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ο ελληνικός στόλος κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Αυτό ισχύει τόσο για τον αριθμό των πλοίων όσο και για τη συνολική αξία, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία ενεργά και υπό παραγγελία και συνολική αξία 152,69 δισ.

Το δώρο του Ωνάση στον «γάμο του αιώνα» ταξιδεύει στα νησιά Γκαλάπαγκος

Ήταν το μεγαλειώδες γαμήλιο δώρο του Αριστοτέλη Ωνάση προς τον πρίγκιπα Rainier και την Grace Kelly, που παντρεύτηκαν στις 18 Απριλίου του 1956 στο Μονακό – ένα γεγονός που χαρακτηρίστηκε «ο γάμος του αιώνα», με λίστα καλεσμένων που περιλάμβανε από